Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 15/11/22: Welke persoonlijke informatie over jezelf zou je hier nooit delen?

Gisteren kwam er in de vraag van de dag een opmerking over het delen van persoonlijke dingen. Er werd aangegeven dat je hierdoor herkenbaar zou kunnen zijn. Daarom is vandaag de vraag:

Welke persoonlijke informatie over jezelf zou je hier nooit delen, omdat je dan bang bent dat je herkend zou worden?

Wat ik niet of niet snel zal delen:
Beroep te herkenbaar info.
Mijn uiterlijk dat is voor mij meer een gevoelskwestie dan dat er echt wat achter steekt, geen bijzonderheden namelijk.
Exacte woonplaats is namelijk geen hele grote plaats, regio en provincie is prima. 
Bepaalde situaties in mijn leven maar dit geldt denk ik voor velen van ons.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

15-11-2022 om 13:08

Mijn echte voornaam, mijn echte achternaam, mijn werkgever, mijn exacte beroep, mijn woonplaats. Dat ik vlak bij een bos woon, vertel ik graag... maar niet welk bos of hoe groot of klein dat is.
Exacte geboortedatum hou ik ook liever voor mezelf.
Ook de medische ingrepen die ik heb gehad, ga ik niet publiekelijk maken. 

Ik heb verder geen uiterlijke kenmerken die dusdanig zijn, dat mensen mij zullen gaan herkennen (zoals tatoeages of piercings). Had ik die wel, had ik ze ook niet openbaar gemaakt.

FancyDuck29

FancyDuck29

15-11-2022 om 13:26

Dingen waarvan ik niet zou willen dat mijn collega's ze weten. Zodat als iemand mij herkent, ze geen prive dingen lezen. Ergens wel jammer, want het lijkt me wel lekker om écht anoniem over vanalles mee te praten.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-11-2022 om 13:42

Lieveheersbeest schreef op 15-11-2022 om 13:26:

Dingen waarvan ik niet zou willen dat mijn collega's ze weten. Zodat als iemand mij herkent, ze geen prive dingen lezen. Ergens wel jammer, want het lijkt me wel lekker om écht anoniem over vanalles mee te praten.

Ja he, ik vind dat ook weleens jammer. 

Ik zit ook op een ander forum, daarop komen nogal eens Belgische deelnemers, die zich aanmelden met voor en achternaam....(ofwel op z'n Belgisch : achternaam en voornaam).   de Jong Pieter.
Snapiknooitzo.

Dat ik in Zeeland woon, mijn haar grijs is, ik oma ben en dergelijke mag iedereen weten. Woonplaats specifiek, naam, adres, geboortedatum, e.d. niet.

Mijn loepfunctie staat uit, zodat mensen die me menen te herkennen geen bijdrages van mij aan elkaar kunnen koppelen en zo een vollediger beeld kunnen krijgen.

Ik heb toen ik nog wat jonger en emotioneel wat labiel was wel vaak dingen gedeeld waar ik nu spijt van heb. Ik kan niet meer inloggen met die nickname dus ik kan dat ook niet wissen. Als iemand dat zou lezen zou ik waarschijnlijk herkend worden en dat vind ik geen fijn idee. 
Daar heb ik wel van geleerd dus onder deze nickname deel ik vooral algemene en luchtige informatie. 
Ik zou nooit naw van mezelf of anderen delen. Niet kwetsend of negatief over anderen schrijven. Of foto's en specifieke kenmerken van mezelf of mijn huis delen. 

Werkgever, geboortedatum, adres, voor - en achternaam, persoonlijke dingen die ik niet met iedereen wil delen. Alles wat ik deel mag iedereen weten, dus ik vind het niet erg als ik herkend word. Sommige details in mijn post wissel ik nog weleens om herkenbaarheid te minimaliseren.

Sinds je geen incidentele nick meer kunt aanmaken, houd ik het bij dingen die ik ook met de buurvrouw zou delen. Alleen mijn naam en beroep mag de buurvrouw wel weten, maar zet ik hier niet meer.

ik denk dat ik niet mijn hobby zal noemen, want ik denk dat in Nederland maar ongeveer 600 mensen dezelfde hobby hebben.
(Vergelijkbaar met didgeridoo spelen of zoiets)

Nice try!

Hoe doen jullie dat, de loepfunctie uitzetten? Heb zitten zoeken, maar het niet kunnen vinden.

haarklover schreef op 15-11-2022 om 18:12:

ik denk dat ik niet mijn hobby zal noemen, want ik denk dat in Nederland maar ongeveer 600 mensen dezelfde hobby hebben.
(Vergelijkbaar met didgeridoo spelen of zoiets)

Ik speel didgeridoo  en ik denk dat ik best herkenbaar kan zijn en omdat ik op mijn werk herkend kan worden, houd ik het bij “koetjes en kalfjes” en zal ik geen privé zaken schrijven die ik daar niet zou kunnen delen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-11-2022 om 18:56

Azalea747 schreef op 15-11-2022 om 18:31:

Hoe doen jullie dat, de loepfunctie uitzetten? Heb zitten zoeken, maar het niet kunnen vinden.

Rechtsboven "profiel bewerken" en dan een vinkje zetten bij "mijn profiel afschermen".

Dank je! Meteen gedaan!

Om ook nog even antwoord op de vraag te geven, ik houd het altijd een beetje vaag ( geen precieze leeftijd, woonplaats etc, geslacht en leeftijd kinderen varieert wat), maar als iemand al mijn posts onder elkaar zou zien, kunnen ze door combineren misschien toch een vermoeden krijgen. Schrijf wel over mijn aandoening en geef soms advies waaruit mijn beroep af te leiden is. Hoe erg is dat, ja niet echt - maar voelt toch een stuk minder vrij. Zonder combineren lijkt die kans me (nog) veel kleiner , dus bedankt voor de tip!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.