Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 14/1/23: Waar ben jij aan geopereerd?

Heb jij wel eens een operatie gehad? Zo ja, wil je vertellen waar je aan geopereerd bent?

Nieuwe voorste kruisband in linker en rechterknie.
Gastric bypass.
Buikwandcorrectie.
Vind het wel genoeg zo voorlopig

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-01-2023 om 12:53

Amandelen, wijsheidstanden en een vasectomie. 

Als kind heb ik trommelvliesbuisjes gehad. Als volwassene een marsupialisatie. Die laatste niet onder narcose of met een ruggenprik, maar dat zou ik niemand aanraden.

Ik ben vorig jaar gevallen met de fiets en had mijn enkel op 3 plaatsen gebroken. Ik loop nog steeds een beetje mank en heb nog steeds wat pijn eraan.

Een keizersnede, 2x een neus-bijholte operatie en dit jaar een galblaasverwijdering. 

De eerste 30 jaar van mij leven geen enkele operatie. 
Sindsdien(15jaar);
Gebroken enkel op 3 plaatsen: plaatje, draadje en schroeven geplaatst
Spataderen: beide benen, 5 verschillende methoden ondergaan om ze kwijt te raken...
Baarmoeder operatie ivm verzakking
GBP
Galblaas verwijderd 

Best een flinke lijst...

Fenyw schreef op 14-01-2023 om 09:54:

Transplantatie van een kies.

Bijzonder, nog nooit van gehoord.

Hier keelamandelen toen ik 5 was, mocht er 3 dagen voor in het ziekenhuis blijven.
Rond mijn 20ste een kaakoperatie om een vergroeiing te verwijderen die eigenlijk een kies had moeten worden van oorsprong. Was onder narcose en toen zijn ook meteen mijn 4 verstandskiezen maar verwijderd.

Verstandskiezen verwijderd door kaakchirurg toen ik begin 20 was.
Curretage na miskraam zo’n 5 jaar geleden.

Courage schreef op 14-01-2023 om 14:00:

[..]

Bijzonder, nog nooit van gehoord.

Het schijnt betere resultaten te geven dan een stift. Ik wat tanden op de verkeerde plek in mijn mond staan en ook nog steeds een melktand. Er zijn maar weinig plekken in Nederland waar ze zo'n transplantatie kunnen uitvoeren.
Ik was wel verdoofd  maar het boren in mijn kaak voelde ik helemaal doordreunen aan de andere kant in mijn hoofd. Best pijnlijk. Ik heb ook bijna een week hersteltijd nodig gehad en ben daarna met een bont en blauw gezicht weer aan het werk gegaan.

Lees hier wel wat mensen met een galblaasverwijdering. Hoe is dat bij jullie gegaan? Bij mij ging het niet van een leien dakje, best wat complicaties gehad. 

Wieder schreef op 14-01-2023 om 10:16:

Twee keizersnedes. In mijn hoofd zijn dat geen operaties, maar dat zijn het natuurlijk eigenlijk wel.

Dat is een operatie die niet te vervangen is door een sleutelgat-operatie, je moet er een ernstig eind voor open! 

Mijn litteken jeukt na 26 jaar af en toe nog steeds.

Neusamandelen
Keelamandelen
4 verstandskiezen operatief
Buitenbaarmoederlijke zwangerschap, verwijdering eileider
Keizersnede

Ik ga maar niet zeggen dat ik het wel mee vind vallen, dat is de goden verzoeken.

Neusamandelen als kind en 2x een keizersnede.

Ranjemeteenrietje schreef op 14-01-2023 om 08:39:

Op mijn 17e in mijn kaak, daar zijn toen stuk of 11 baby tandjes verwijderd.
En twee jaar terug een borstverkleining.

Had je wel gewone ‘volwassen tanden’ ? 

* Neus- en Keelamandelen
* Curretage
* Carpale tunnel 
* Achillespees
* Hersteloperatie Essure 
* Novasure
* 2x Pelvic Congestion Syndrome
* Verwijderen eierstokken 
* Schoonmaken Endometriose

* regelmatig lumbaalpuncties maar dat is niet echt een operatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.