Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 13/2/23: Wat was het eerste singletje dat je gekocht hebt?

🎶
Of het nu cd single of een vinyl single was: Wat was de allereerste single die jij kocht?

(Aanvulling voor de jongeren onder ons: Of het eerste nummer dat je in I-tunes hebt gekocht oid)

De 1e CD die ik kreeg was van Toybox. De 1e CD die ik zelf kocht was die van Pokemon (ik was toen onder de 10). Tevens ook de laatste cd die ik kocht. Ik had de ToyBox cd, de pokemon CD en verder wat geripte (getorrent? ik weet niet hoe mijn pa het deed maar hij jatte ze ergens vandaan zeg maar en printte de omslag van de doosjes zelf) cd's van K3 en 2 of 3 van die Fox Kids cd's die we een keertje mochten uitzoeken in de winkel. Ik weet nog dat je dan op de achterkant moest kijken welke nummers erop stonden en dan hopen dat er wat bij zat wat je kende/leuk vond, en dan kocht je degene waar je het meeste van kende of waar dat nummer op stond wat je leuk vond. Gelukkig daarna overgestapt op MP3 want dat was veel fijner, gewoon zelf je nummertjes bij elkaar scharrelen. 1e nummer wat ik geLimewired heb weet ik niet meer.

Eerste singletje weet ik niet meer, maar eerste LP was van Boudewijn de Groot.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-02-2023 om 12:00

https://youtu.be/Aql5ywVRMyk

Sophia George- Girlie Girlie

Ik vond dat zo'n vrolijk liedje, ik luisterde sowieso graag reggae. 

Mijn eerste lp was Abba- Arrival. Ik heb ze allebei nog steeds in de kast staan 

Eerste single weet ik niet zeker meer, denk van UB40. Mijn eerste elpee was van Fame, vond die serie geweldig  toen.

Tweedehands platenspelertje van een buurjongen gekregen, mijn vader betaalde mijn eerste elpee. Was toen 25 gulden, mega duur vond ik. Ergens rond 1980/1982 denk ik.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-02-2023 om 12:13

lientje69 schreef op 13-02-2023 om 12:11:

Eerste single weet ik niet zeker meer, denk van UB40. Mijn eerste elpee was van Fame, vond die serie geweldig toen.

Ja, Fame was fantastisch! 

original.jpg

Dat was deze, ergens in 1983. Ik hoorde 'm in een kledingzaak waar ik met mijn moeder was en zoef direct naar de platenzaak. Ik heb het liedje daar voorgezongen als 9 jarige want ik had geen idee wie of wat het was. Maar dat nummer moest ik hebben! 

bieb1963 schreef op 13-02-2023 om 11:51:

Eerste singletje weet ik niet meer, maar eerste LP was van Boudewijn de Groot.

Die heb ik nog steeds op zolder staan 

Sassenach schreef op 13-02-2023 om 07:57:

MS0zNDEwLmpwZWc.jpeg

Ik kan hem nog steeds woord voor woord meezingen.

Ho nou! Ik geef wel een teken als je moet bommen! 

MissJones schreef op 13-02-2023 om 09:56:

Cd-single van de 4 non blondes - What’s up?

Gaaf nummer!

Sassenach

Sassenach

13-02-2023 om 13:16 Topicstarter

Nou, kom op nou!  Ik doe toch zo, natuurlijk is dat het teken!

(Ik vergeet Pepperoni te quoten .) 

Aaaaaahhhhhhh, ho nou toch, ho nou toch!!!!!

Mijn eerste single was 'Oh Lori' van The Alessi Brothers. Ik was toen een jaar of 13.

Sassenach schreef op 13-02-2023 om 13:16:

Nou, kom op nou! Ik doe toch zo, natuurlijk is dat het teken!

(Ik vergeet Pepperoni te quoten .)

Aaaaaahhhhhhh, ho nou toch, ho nou toch!!!!!

Whahaha

Mug schreef op 13-02-2023 om 12:13:

[..]

Ja, Fame was fantastisch!

Fame was mijn eerste concert! Ze stonden toen in Ahoy en daar ben ik met een groepje meiden naartoe geweest. Ik vond het helemaal fantastisch! Volgens mij was ik toen een jaar of 14.

Ik dacht eerst ff "heh wat?" toen ik de titel las.

Ik las: singlet-je. Als in: zon topje met spaghettibandjes. Want zo noemen wij dat hier.  

Maareh... ik zou het echt niet weten, ik denk iets van Christina Aguilera.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.