Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 13/2/23: Wat was het eerste singletje dat je gekocht hebt?

🎶
Of het nu cd single of een vinyl single was: Wat was de allereerste single die jij kocht?

(Aanvulling voor de jongeren onder ons: Of het eerste nummer dat je in I-tunes hebt gekocht oid)

Eerste wat in me opkomt is Nena met 99 luftballons..

Lollypopje schreef op 13-02-2023 om 07:57:

Nu voel ik de generatiekloof. Wij kochten geen singletjes 😂

Als jij in de 2e zat toen je internet kreet, zijn we van dezelfde generatie. Toch had ik wel een flink aantal singles. 

Mijn eerste was I don't want to miss a thing van Aerosmith. Vind ik nog steeds een uitstekende keuze van mijn jongere ik. Mijn tweede single was Barbie girl van Aqua. Die was iets minder sterk 🤣

Ironic van Alanis Morissette

Ik denk mmmbop van Hanson 

Spice Girls - Wannabee 
Denk ik. Zal in groep 8 geweest zijn. 

Singeltje: Upsite down, Diana Ross.....Mijn eerste plaat had mijn moeder met een puzzel in de krant gewonnen....van de Carpenters

PhilDunphy schreef op 13-02-2023 om 08:41:

[..]

Als jij in de 2e zat toen je internet kreet, zijn we van dezelfde generatie. Toch had ik wel een flink aantal singles.

Mijn eerste was I don't want to miss a thing van Aerosmith. Vind ik nog steeds een uitstekende keuze van mijn jongere ik. Mijn tweede single was Barbie girl van Aqua. Die was iets minder sterk 🤣

Wij waren wel laat met internet volgens mij. Ik schat 2002. Maar echt niemand in mijn omgeving kocht singles. Dus misschien was het dat ook wel gewoon.

Hoewel ik me nu bedenk dat ik toch één keer een singletje heb gekocht. Van De Kast (ik was fan 😂), maar ik vond dat super onpraktisch. Drie minuten en je moest weer naar de cd speler lopen. Was ik veel te lui voor

Dont stop till you get enough van Michael Jackson.

Zo te zien zijn Lollypopje en ik ongeveer even oud. Ik heb geen herinnering aan kopen van een singletje. 

Ik ben een stuk ouder maar kocht ook geen singles. Ik leende wel lp's bij de bibliotheek en nam die op een cassettebandje op.

Beauty and the beast - Celine Dion ft Peabo Bryson 

Cd-single van de 4 non blondes - What’s up?

Sailing home van Piet Veerman.

Ik heb mijn eerste platenspeler gekregen van ooms en tantes toen ik mijn communie deed. Ik was er zo blij mee! Ik kreeg er ook een aantal singles en lp's bij. Een aantal van Corry Konings maar dat vond ik niet zo mooi. De eerste single die ik zelf heb gekocht was geloof ik Young Love van Donny Osmond.

WarpedTrout14

WarpedTrout14

13-02-2023 om 10:23

Runaway boys - The Stray Cats

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.