Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Voortgezet onderwijs: wat als mijn kind wordt uitgenodigd door Hogwarts?!

Hogwarts, of Zweinstein, net wat je wilt. 

Ik heb een fan rondlopen thuis en ergens zou het wel heel gaaf zijn als zij bij de juiste leeftijd een uitnodiging krijgt van Zweinstein... Wie wil er meedenken, hoe kan ik dit regelen? 

Een uitnodiging laten bezorgen is één ding, maar dan is het grapje wel gauw uitgewerkt. 
We gaan in juni naar de symfonie van Harry Potter, maar dat weet ze al. 

Overigens zou ik haar ook naar Beauxbatons kunnen sturen, ze heeft tenslotte de toverstaf van Fleur Delacour  Maar ja, ook die van Harry slingert hier in huis rond. 

Die van mij bezoekt Hogwarts al zes jaar met behulp van een tijdverdrijver. Nederlandse kinderen gaan volgens J.K. Rowling naar Beauxbatons, maar dat vinden we onzin. Dan richten we wel een Nederlandse school voor tovernarij op - of, waarschijnlijker, minstens zeven, van verschillende stromingen.

Hannemeike schreef op 30-12-2021 om 15:24:

Die van mij bezoekt Hogwarts al zes jaar met behulp van een tijdverdrijver. Nederlandse kinderen gaan volgens J.K. Rowling naar Beauxbatons, maar dat vinden we onzin. Dan richten we wel een Nederlandse school voor tovernarij op - of, waarschijnlijker, minstens zeven, van verschillende stromingen.

Ik zie in eens de naam van de  Nederlandse Hogwarts voor me. Katoren Academy! (Ja, je zeven zuilen en het boek van Jan Terlouw inspireerden me). 
Krijg er bijna zin in om er een ‘tussen kerst en oud en nieuw’ vormgeef project van te maken!

SusannaT

SusannaT

30-12-2021 om 17:06 Topicstarter

Hihi, ja dat verzuilde Nederland, ook al bewegen die zuilen zich inmiddels vloeiend door elkaar. Katoren is een mooie vergelijking.

SusannaT

SusannaT

30-12-2021 om 17:07 Topicstarter

Hannemeike schreef op 30-12-2021 om 15:24:

Die van mij bezoekt Hogwarts al zes jaar met behulp van een tijdverdrijver. 

Die heeft er de fantasie voor, of hoe doet ie dat?

Wij hebben thuis twee tijdverdrijvers, alleen zijn ze hier iets te goed in het slopen van die dingen (de tweede was echt geen goedkoop prul maar nog ging ie niet lang mee helaas)

SusannaT

SusannaT

30-12-2021 om 17:08 Topicstarter

Ha, en mooi dat ik als ik moest kiezen liever naar Hogwarts dan naar Bauxbatons ga. Of naar onze eigen school natuurlijk, dan kunnen we misschien een keer meedoen aan het toverschooltoernooi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.