Huiskamer
Zuster2021
31-07-2025 om 15:57
Vloerkleed
Dilemma: ik wil een vloerkleed aanschaffen, ik heb donkergrijze plavuizen en donkere meubels met zacht roze accessoires . Nu dacht ik zelf aan een wit/crème vloerkleed, wat denken jullie? Alle tips zijn welkom ☺️
Tjilp
31-07-2025 om 16:08
wit/creme. Tja. Dat staat vast prachtig. Of het ook echt een succes zal zijn, hangt af van je al dan niet aanwezige huisgenoten. En of je begane grond woont of ergens hoog in een appartement, ver van buiten en zanderigheid.
Ik zou een kleed met wat dessin zoeken. Gewoon eens kijken wat er in de winkel ligt en wat matcht met jouw vloer en meubels en de lichtval in je kamer.
Zuster2021
31-07-2025 om 16:26
Tjilp schreef op 31-07-2025 om 16:08:
wit/creme. Tja. Dat staat vast prachtig. Of het ook echt een succes zal zijn, hangt af van je al dan niet aanwezige huisgenoten. En of je begane grond woont of ergens hoog in een appartement, ver van buiten en zanderigheid.
Ik zou een kleed met wat dessin zoeken. Gewoon eens kijken wat er in de winkel ligt en wat matcht met jouw vloer en meubels en de lichtval in je kamer.
ik woon alleen met mijn man< geen huisdieren< vandaar dat ik wit / crème in gedachten had. Begane grond idd
Fenyw
31-07-2025 om 18:24
En een natuurtint, een sisalkleed? Ik denk dat dit erg mooi en zacht staat.
Yumi
31-07-2025 om 19:26
Er zijn zoveel vloerkleden, met alleen de kleur van je vloer en accessoires is het lastig advies geven. Welke stijl, effen, motief, maat, rond, rechthoekig, welke donkere kleuren zo kan ik wel even doorgaan. Het beste is om met kleurstalen naar een winkel te gaan. Een wit/crème/ vloerkleed vind ik alleen mooi als die kleur ook terugkomt in de rest van het interieur.
Overigens er zijn tig tinten roze, grijs en donker....
Herfstappeltaart
31-07-2025 om 19:30
Fenyw schreef op 31-07-2025 om 18:24:
En een natuurtint, een sisalkleed? Ik denk dat dit erg mooi en zacht staat.
Dat hebben wij
Herfstappeltaart
31-07-2025 om 19:32
Ik vind een crème kleed ook heel mooi, maar dan moet je inderdaad nooit met schoenen binnenlopen en geen dieren/kinderen over de vloer hebben.
Wat zijn 'donkere meubels' to? Zwart, donkergrijs? Donker hout?
Zuster2021
31-07-2025 om 20:36
Herfstappeltaart schreef op 31-07-2025 om 19:32:
Ik vind een crème kleed ook heel mooi, maar dan moet je inderdaad nooit met schoenen binnenlopen en geen dieren/kinderen over de vloer hebben.
Wat zijn 'donkere meubels' to? Zwart, donkergrijs? Donker hout?
Meubels zijn van donker hout, en we lopen zonder schoenen in huis
rionyriony
31-07-2025 om 20:57
Ik heb een zacht wit kleed met zowel een dikke als dunne lange draad door elkaar. Een lange pool, 5 cm of zo. Hij is van polyester vermoedelijk maar hij ziet eruit als wol. Het is geen druk belopen kleed. Ik houd hem zelf in goede conditie en kleur met poeder, opfluffen (opharken) e.d. En hij is mooi egaal. Ik heb hem al heel lang.
Ik heb geen roze. De mijne zou niet kleuren bij roze. Roze is vrij koel en dat wit van mij is warm wit.
Hij is lastig te stofzuigen. Om dat echt goed te doen kan je het beste erbij op je knieën met korte stang en het kleine zuigmondje erover heen gaan. Maar dat hoeft echt niet elke week en zelfs niet elke maand. Alleen soms hebben de planten er een potje van gemaakt en dan moet er echt krachtig opgetreden worden met de stofzuiger op 1300 watt en de kleine zuigmond. 
KnorrendKitten
31-07-2025 om 21:27
Volgens mij zijn er webshops die van die programmaatjes hebben dat als je een foto van de ruimte/ingerichte kamer hebt, dat je een foto (?) maakt en dat je dan met je eigen inrichting kunt zien hoe je vloer bij de rest past.
Zuster2021
31-07-2025 om 22:11
KnorrendKitten schreef op 31-07-2025 om 21:27:
Volgens mij zijn er webshops die van die programmaatjes hebben dat als je een foto van de ruimte/ingerichte kamer hebt, dat je een foto (?) maakt en dat je dan met je eigen inrichting kunt zien hoe je vloer bij de rest past.
Dat is handig, weet jij toevallig hoe deze webshop heet?
Lisabette
01-08-2025 om 20:42
Ik zou geen vloerkleed nemen. Een vloerkleed is een bron van stof en vuil. De plavuizen kun je veel beter schoonhouden. Dus lekker zo laten.
watertoren
01-08-2025 om 22:27
Lisabette schreef op 01-08-2025 om 20:42:
Ik zou geen vloerkleed nemen. Een vloerkleed is een bron van stof en vuil. De plavuizen kun je veel beter schoonhouden. Dus lekker zo laten.
Ik ben het vaak niet met je eens maar nu wel. Ik heb ook plavuizen zonder vloerkleed. Ik vind het ook vies en ik vind het ook niet mooi.
Herfstappeltaart
02-08-2025 om 16:18
Lisabette schreef op 01-08-2025 om 20:42:
Een vloerkleed is warm en gezellig en maakt een eilandje van je zithoek. I love it. Schoonhouden met stofzuiger en eventueel na een paar jaar vervangen. Ik vind een zithoek niet gezellig zonder vloerkleed (bij een harde vloer)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.