Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Verschrikkelijke bruiloften, partijen en uitjes

Een van de leukste langlopende topics op Viva was deze. Wat hebben we gelachen, misschien tijd om deze weer eens op te starten? 

Bruiloften waar dronken ooms in paars trainingspak een speech vol gênante details gaan houden, waar anderhalf uur troelala werd gezongen? Verjaardagen waar alleen pelpindas te eten waren, die op de SEH eindigen of waar oma een diashow van haar aambeienoperatie vertoont? Een bedrijfsuitje zonder eten dat tot 21 uur duurt met alleen twee droge toastjes per persoon (van Yolo)? Schrijf het hier van je af!

En je beste verhaal mag je hier best opnieuw posten, zat nieuwe lezers en anders genieten we er gewoon nóg eens van!


Ginevra

Ginevra

23-08-2021 om 21:06 Topicstarter

Oh ik moet iets corrigeren ten gunste van de werkgever van Yolo geloof ik. De toastjes waren niet droog doch belegd met kattenvoer. 

Bij gebrek aan verhalen die nu in me op komen is dit gewoon een verkapte tvp

tvp zal zij-die-niet-genoemd-mag-worden hier ook langskomen 



Mijn bijdrage:

Van te voren wisten we niet wat we zouden gaan doen met het teamuitje, maar de locatie werd aangeprezen door degene die het organiseerde als voor ieder wat wils. Helaas bleek dat in de praktijk nogal tegen te vallen, want we gingen kleiduifschieten. In het verleden heb ik wel eens luchtbuksgeschoten en dat is best leuk en makkelijk. 
leiduifschieten is niet alleen 20x zo moeilijk aangezien je op een bewegen object schiet, je schiet ook met een echt hagel geweer. Denk aan een serieuze harde knal en flinke terugslag. De gehoorbeschermer bestond uit een soort watjes, die het geluid 0,0 dempten. En de lucht. Brr...

Ik vond die knallen en die terugslag echt veel te eng, dus ik durfde niet te schieten. (Net als nog een paar collega's). Helaas kon je door de herrie ook niet lekker kletsen en kreeg ik nog een hoofdpijn van de ongeveer 2 uur durende activiteit. O ja, toen ik vroeg of we nog iets anders gingen doen (voor ieder wat wils en zo) bleek de andere activiteit was een keer schieten met een luchtbuks en pijl/boog. Veel leuker, maar ja, na 3 keer schieten met elk moest je ook weer weg.

Als ik van te voren had geweest dat het enkel kleiduifschieten was geweest, was ik niet meegegaan. Want de activiteit vond ik niet leuk en er was ook geen mogelijkheid tot gezelligheid.

Enfin, bescheiden verschrikkelijk, maar iemand moet ergens mee beginnen.

Rogue schreef op 23-08-2021 om 21:14:

tvp zal zij-die-niet-genoemd-mag-worden hier ook langskomen


Ik hou al jaren stille hoop, het zal wel niet vrees ik 😞

Rogue schreef op 23-08-2021 om 21:14:

tvp zal zij-die-niet-genoemd-mag-worden hier ook langskomen


Wat is tvp?

TerugVindPost

Nee

Nee

23-08-2021 om 21:23

tvp

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

23-08-2021 om 21:37

Ginevra schreef op 23-08-2021 om 21:06:

Oh ik moet iets corrigeren ten gunste van de werkgever van Yolo geloof ik. De toastjes waren niet droog doch belegd met kattenvoer.

Precies nog erger 🤣 Ik hoop zo dat mijn werkgever hier mee leest en zich hierin herkent en diep schaamt 😁

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

23-08-2021 om 21:37

Tvp 

De bruiloft van mijn vader en stiefmoeder, kind lief was 2 geloof ik. De receptie was bij een heerlijk restaurantje waar het eten prima is, maar niet alles is geschikt voor jongere kinderen. Zeker geen peuters die al moeilijk kunnen doen met eten. Ze hadden ook dadels, die gingen er gelukkig wel in. Tot mijn zus daar een opmerking over moest maken dat het eigenlijk helemaal niet lekker was.. En weg was de trek van peuter. Heb gedreigd hetzelfde later bij haar kinderen te doen 

ooohhh ik hou van dit topic. Al heb ik gelukkig geen toevoegingen.

"Geweldige teambuilding-activiteit".

Laten we eens gaan muurklimmen waarbij de helft van de mensen - onder andere ik - hoogtevrees hebben. En er dus maar voor piet snot bijstaat.

En in de namiddag: Toneel-workshop. Lekker "jezelf overgeven en uiten" tegenover 30 half-onbekende collega's.

En dat uiteraard op mijn vrije dag  .
"Want ja, het is toch veel leuker om wél mee te gaan."
(Op zich geen probleem, maar zorg dan voor een fatsoenlijk programma.)

’Bruiloft’ van mijn zwager en schoonzus. Mijn man en ik waren net 2 maanden getrouwd en toen trouwden zij. Het was de locatie naast z’n werk, wijnproeverij. 
Wij stonden te wachten, en te wachten, en nog meer te wachten. Bijna een uur te laat kwamen ze aan en het was best koud die dag. Hoera! We konden naar binnen. 
Er was te weinig plek. Wij als ‘familie van’ hadden wel een plek maar er moesten ook genoeg mensen staan. Na een heel langdradig verhaal dachten we dat ze eindelijk in de echt werden verbonden. 

Nope.

“Het bruidspaar wil graag alleen met de kinderen en ouders trouwen in het stadhuis”. Vele kaken vielen open maar ja, we waren er nu toch.

Na het feliciteren en een hapje en drankje werden we naar een andere locatie doorverwezen. We gingen naar een bowlingbaan met zegge en schrijve 6 banen. De kinderen renden de hele tijd op de baan en de eigenaar zat met de handen in het haar. Na een klein uurtje gingen we terug. Joepie, het diner! 

Terug bij de proeverij stond alles nog op tafel. Er was niks opgeruimd. Verbaasde blikken maar niemand durfde wat te zeggen. Moesten we nog wachten? 

Voor de kinderen was er patat. Voor de volwassen waren er tapas. Niks mis mee. Maar het was geen zelfbediening. Nee. Zo om de 30 minuten kwam men langs met een schaal die in 30 seconden leeg was. De volwassenen die patat pakten werden door de bruid op de vingers getikt. Hadden ze soms honger? 

Het liep vrij snel leeg en thuis hebben we gegeten alsof ons leven ervan afhing. Een boterham met pindakaas heeft nog nooit zo goed gesmaakt. 

oohhhh wat erg Rose. Dat ze daar niet over nadenken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.