Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Verbouwing buren

Due-scimmie schreef op 22-07-2025 om 14:28:

Wij hebben enkel onze directe buren op de hoogte gesteld toen we gingen klussen. Niet eens erbij stilgestaan dat je de rest van de straat ook langs zou moeten gaan. Nu hebben wij goed contact met de straat dus bij vragen kwamen ze vanzelf.

Wij hebben 14 weken verbouwd en kon vantevoren echt niet zeggen op welke tijden er wel of niet herrie zou zijn. (Muv de keer dat ze om half 8 gingen slopen).

Is er geen buurt app waarin iets gedeeld is?

Hier idem.

Vaak weet je ook helemaal niet hoelang iets gaat duren. Dingen vallen tegen , je moet net weer een ander ' dingetje ' hebben om verder te kunnen, dus weer vertraging. De timmerman komt niet opdagen of op een ander dag of tijdstip. Het regent en je kunt niet door want dan moet het droog zijn.

Oftewel: als ze zich aan de normale tijden houden kun je er niet veel van zeggen.

Als je er toch iets van wilt zeggen: ik zou niet over je autisme beginnen. Dat helpt echt niet.

TO, volgens dat andere topic dat je opende ging je naar Oostenrijk? Staat die reis nog gepland of is dat al geweest. En je verveelt je enorm, schreef je daar. Is het probleem eigenlijk wel het lawaai van de buren?

vrouw92

vrouw92

22-07-2025 om 17:22 Topicstarter

letterkoekje schreef op 22-07-2025 om 17:18:

TO, volgens dat andere topic dat je opende ging je naar Oostenrijk? Staat die reis nog gepland of is dat al geweest. En je verveelt je enorm, schreef je daar. Is het probleem eigenlijk wel het lawaai van de buren?

Het probleem is zeker het lawaai van de buren.. Maar ik ga me er hier niet meer over uitwijden. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-07-2025 om 17:39

Roos57 schreef op 22-07-2025 om 16:17:

[..]

Wat een overdreven reactie.

Dit is geen hele discussie en het is een forum .

nou zeg, kan ook iets minder toch? TO geeft aan dat ze autisme heeft en dan zijn lawaai en vreemden gewoon een probleem. Hoef je toch niet zo op te reageren? 

Friezinnetje schreef op 22-07-2025 om 17:39:

[..]

nou zeg, kan ook iets minder toch? TO geeft aan dat ze autisme heeft en dan zijn lawaai en vreemden gewoon een probleem. Hoef je toch niet zo op te reageren?

De wereld past zich niet aan jou aan .

En ik zeg niks raars .

Heb je wel eens contact met andere buren? Dan zou je kunnen vragen of die weten wat de planning ongeveer is. En voor nu zou ik denk ik toch kijken of je toch wat meer uithuizig kunt zijn. Mijn man heeft bijvoorbeeld pas een (korte) wandeling gedaan met het Gelders Landschap. Maar zoiets is er ook wel van andere organisaties. Dan ben je buiten in de rust van de natuur en je hebt ook gelijk iets te doen. Je kunt ook zelf gaan wandelen. Of ken je geocachen, is ook erg leuk om te doen. En dan voor thuis inderdaad maar die koptelefoon op.
Wij zaten vorig jaar in een renovatie van ons eigen huis, maar ook van allerlei huizen om ons heen (huurhuizen), dat was voor mij ook overleven. Door Long COVID ben ik nogal prikkelgevoelig. Dus ik wens je ook sterkte!

letterkoekje schreef op 22-07-2025 om 17:04:

[..]

Ik zou me te pletter schrikken als één van mijn buren ongevraagd langs kwam om te vragen 'hoe het ervoor staat'. Dat is voor mij synoniem van 'hoe lang gaat die rotherrie van jullie nu nog duren?'

Nou da’s ook best gek toch, dat jij je daarvan te pletter zou schrikken?

Je weet toch dat je met verbouwen anderen tot last bent. Dan is het logisch dat mensen het fijn vinden om te weten hoe lang dat duurt. Hoef je echt niet van te schrikken.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-07-2025 om 18:17

Roos57 schreef op 22-07-2025 om 17:54:

[..]

De wereld past zich niet aan jou aan .

En ik zeg niks raars .

nou je zegt wel wat raars imo. Je eerste reactie vond ik al niet passend en dan ga je er nog een keer overheen. Dat jij je niet kan inleven in iemand met autisme, zegt niet dat je zo moet reageren. 

Heb je een noise cancelling koptelefoon? Ook voor een kleiner budget zijn die wel te koop. Misschien geeft het je wat meer rust. Los daarvan helpt het vaak wel om zelf wat achtergrond geluid te hebben in huis (radio bijvoorbeeld) zodat je je minder focust op het geluid.

Friezinnetje schreef op 22-07-2025 om 18:17:

[..]

nou je zegt wel wat raars imo. Je eerste reactie vond ik al niet passend en dan ga je er nog een keer overheen. Dat jij je niet kan inleven in iemand met autisme, zegt niet dat je zo moet reageren.

Ik kam mij prima inleven. Jij weet nml niks van mijn thuissituatie.

Verder blijf ik bij mijn reactie.

vrouw92

vrouw92

22-07-2025 om 19:13 Topicstarter

Laten we het gezellig houden. De buren klussen binnen prima tijden, om 15:30 was het alweer klaar. Ik probeer manieren te vinden om met de herrie om te gaan. Ik heb inderdaad een noise cancelling koptelefoon. Die ga ik morgen uitproberen. 

letterkoekje schreef op 22-07-2025 om 17:04:

[..]

Ik zou me te pletter schrikken als één van mijn buren ongevraagd langs kwam om te vragen 'hoe het ervoor staat'. Dat is voor mij synoniem van 'hoe lang gaat die rotherrie van jullie nu nog duren?' 

Oh, dat je daar van schrikt. 
Bij mij kwamen buren ook wel eens vragen,  wat ik aan het verbouwen was enz. Niets mis mee. Lig ook aan de toon hoe je het vraagt

Diezijnvanmij schreef op 22-07-2025 om 18:03:

[..]

Nou da’s ook best gek toch, dat jij je daarvan te pletter zou schrikken?

Je weet toch dat je met verbouwen anderen tot last bent. Dan is het logisch dat mensen het fijn vinden om te weten hoe lang dat duurt. Hoef je echt niet van te schrikken.

Tel dan eens hoeveel mensen hier zeggen dat het van allerlei factoren (ook buiten de verbouwers hun wil om) kan afhangen, waardoor het  niet met zekerheid te zeggen is, hoe lang een verbouwing duurt. Dat jij het dan logisch vindt dat verbouwers eventueel een periode zeggen, waaraan ze zich niet houden, dat vind ik best gek.

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zou de oplossing vooral bij mezelf zoeken: Oortjes in, dat soort dingen. Zolang ze binnen de normale uren klussen kun je er weinig aan doen en hoort het er een beetje bij.
Sterkte ermee!

Alle begrip dat je het zwaar hebt met alle herrie. Het is ook jammer dat je niet iemand om je heen heeft tegen wie je je frustraties even kunt afreageren. Je moet op zoek naar manieren om het uit te houden met jezelf. Dat valt niet mee.

Maak een lijstje met van alles wat je kunt doen om afleiding te vinden. Je weet zelf het beste waaraan je plezier beleeft, dat kunnen wij niet voor je verzinnen.
Al wil ik best een paar voorzetten geven. Ga naar buiten voor een fotosafari. Zoek planten/bloemen. Of vreemde naamborden/opschriften. Opvallende voordeuren. Tuinbeelden. Fotografeer uitsluitend blauwe voorwerpen. Of gele. Maak daar een collageposter van.
Zoek interessante podcasts. Download ze en ga ze buiten op een rustige plek beluisteren.
Ga terug naar plaatsen waaraan je goede herinneringen bewaart.

sterkte en goede moed!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.