Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Uitwisbare notieboeken?

Wie heeft zo'n notieboekje?
Is het wat of niet?
Ben zelf bang dat het papier snel lelijk word.

Als ik jouw doel zo lees to, zou ik daar eerder gewoon papier of Word voor gebruiken. 
Eventueel een schrijfblok met ringband waar je pagina's uit kunt scheuren.

Ik heb er zelf een van Happinote. En die schrijft fijn en blijft heel goed. Ook na vaak wissen. Die boekjes van Happinote zijn van steenpapier. Dat vind ik zelf prettiger dan de whiteboard boekjes van andere merken. Maar dat is misschien een kwestie van smaak. Bij mijn lokale boekhandel hebben ze verschillende merken en zo heb ik in ieder geval het verschil tussen beide materialen even kunnen voelen.
Ik zag overigens deze week dat Happinote ook tweedekans boekjes heeft, met ergens een vouw of deukje die er niet hoort. Nog duurzamer en wat goedkoper.  

ik had een Rocketbook, het uitwissen ging prima (soms wel meerdere natte doekjes nodig), maar de functie om je notities op te slaan was waardeloos. Die gebruik ik inmiddels dus niet meer. 

ik heb al jaren een bambook en gebruik 'm veel.
Net als een whiteboard om 'm goed schoon te krijgen gebruik ik glasreiniger.

zeeduivel schreef op 11-01-2026 om 19:25:

Ik heb er zelf een van Happinote. En die schrijft fijn en blijft heel goed. Ook na vaak wissen. Die boekjes van Happinote zijn van steenpapier. Dat vind ik zelf prettiger dan de whiteboard boekjes van andere merken. Maar dat is misschien een kwestie van smaak. Bij mijn lokale boekhandel hebben ze verschillende merken en zo heb ik in ieder geval het verschil tussen beide materialen even kunnen voelen.
Ik zag overigens deze week dat Happinote ook tweedekans boekjes heeft, met ergens een vouw of deukje die er niet hoort. Nog duurzamer en wat goedkoper.

Ja de Moyu is ook steenpapier. Inderdaad fijner

Ik heb een tijdlang een Moyu gehad en die vond ik wel fijn. Bleef aardig netjes ook.

ik heb die van correctbook.  Schoonmaken gaat prima met desinfecterende alcohol. Grootste probleem vind ik dat de stiften snel uitdrogen. 
Ook als je net wat langer achter elkaar gebruikt. Heel irritant. 

Springtouw schreef op 11-01-2026 om 18:33:

[..]

Wil het gewoon gebruiken als een soort dagboek dumpplek van gedachtes, wat na een tijdje gewist kan worden.

Dan zou ik wat ringblokken van de Action halen, die blaadjes scheur je gemakkelijk uit en gooi je weg.

KnorrendKitten schreef op 11-01-2026 om 18:33:

Je kunt nu bij de HEMA van je gespaarde punten gratis uitwisbaar notitieboekje krijgen.
Ik heb geen ervaring met zulke notitieboekjes.

Ik zie deze niet? Alleen een uitwasbaar kleurboek

Ik zou een ringboekje nemen plus een 4b potlood. https://www.lauwpauw.com/potloden/ Plus gum. Zachte grafietpotloden laten veel kleurstof achter maar drukken niet in papier en schrijven prettig.

Je kan je tekst dan zowel heel makkelijk talloze malen uitstuffen als hele pagina's uitscheuren. Dus van alles het beste. Je kan volgens mij zelfs een spray kopen om het nog beter te fixeren als je iets heel bijzonders hebt opgeschreven. Mogelijk bij dezelfde winkel.

Ik heb er al jaren 1 van de greenstory en ben er super tevreden mee. Zij verkopen een heel scala aan uitwisbare producten, inclusief pennen in verschillende schrijfdikten. Soms is het even goed je schoonmaakdoekje gebruiken, maar ben er verder erg tevreden over .
Je zou ook je geschreven dingen kunnen overzetten naar een app maar die heb ik nog nooit gebruikt.

Ciska78 schreef op 12-01-2026 om 07:22:

Ik heb er al jaren 1 van de greenstory en ben er super tevreden mee. Zij verkopen een heel scala aan uitwisbare producten, inclusief pennen in verschillende schrijfdikten. Soms is het even goed je schoonmaakdoekje gebruiken, maar ben er verder erg tevreden over .
Je zou ook je geschreven dingen kunnen overzetten naar een app maar die heb ik nog nooit gebruikt.

Wij kregen de correctbook op het werk met daarbij de opmerking dat de app niet gebruikt mocht worden in verband met privacy 

duizel schreef op 12-01-2026 om 04:10:

[..]

Ik zie deze niet? Alleen een uitwasbaar kleurboek

Oeps, je hebt gelijk.

Ik heb een Moyu en gebruik hem veel. Ben zelf verbaasd over over hoe lang hij mee gaat. Mocht hij (over een jaar of zo?) aan vervanging toe zijn, dan is de kans groot dat ik weer voor dit wat duurdere merk kies. 

mut

mut

12-01-2026 om 14:40

Ciska78 schreef op 12-01-2026 om 07:22:

Ook Greenbook hier. Met een paar extra bladen gekocht, makkelijk ertussen te plaatsen.Heb nu "te doe lijstjes" in enkele kolom en in 4 kolommen, blanco bladen en gelinieerd. Goed weg te poetsen maar wel moeilijker als het er langer opstaat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.