Huiskamer
Springtouw
11-01-2026 om 16:14
Uitwisbare notieboeken?
Wie heeft zo'n notieboekje?
Is het wat of niet?
Ben zelf bang dat het papier snel lelijk word.
Dolfje
11-01-2026 om 16:35
Ik vind dat het dus snel lelijk wordt
Man had er een een paar jaar geleden in zijn kerstpakket geloof ik. We gebruiken het nooit.
PinkFlower
11-01-2026 om 16:40
Geen ervaring mee maar ik gebruik wel veel uitwisbare pennen. Dat vindt ik heel handig.
Bij Action zijn ze 4 voor €1. Die schrijven heel fijn, gummen iets minder. Ik heb ook duurdere van de boekhandel, die zijn er in heel veel kleuren.
Papier blijft wel mooi, uiteraard een lichte afdruk van de pen blijft. Geen idee of dat bij uitwisbare notie boekjes ook zo is.
Hoe mooi het papier blijft na 2 of 3x gummen is wel afhankelijk van hoe dik en de kwaliteit van het papier is.
Werken die boekjes op een zelfde manier?
RavIvaR
11-01-2026 om 16:55
ik heb zowel een uitwisbaar notitieboek (correctbook) als uitwisbare pennen.
Gebruik in de praktijk de pennen het meest.
Het 'papier' van het notitieboek is dikker, de punt om mee te schrijven ook. Kost moeite om het blad weer echt wit te krijgen, maar lukt wel met citroen doekje.
Uitwisbare pennen gebruik ik van Frixion en schrijven en gummen fijn.
Op gewoon papier kan je niet oneindig gummen maar een keer iets uitgummen wat je verkeerd geschreven hebt of een taak uitgummen die je hebt afgerond werkt goed.
Springtouw
11-01-2026 om 16:56
Dolfje schreef op 11-01-2026 om 16:35:
Ik vind dat het dus snel lelijk wordt
![]()
Man had er een een paar jaar geleden in zijn kerstpakket geloof ik. We gebruiken het nooit.
Daar was ik toch al bang voor.
Springtouw
11-01-2026 om 16:59
PinkFlower schreef op 11-01-2026 om 16:40:
Geen ervaring mee maar ik gebruik wel veel uitwisbare pennen. Dat vindt ik heel handig.
Bij Action zijn ze 4 voor €1. Die schrijven heel fijn, gummen iets minder. Ik heb ook duurdere van de boekhandel, die zijn er in heel veel kleuren.
Papier blijft wel mooi, uiteraard een lichte afdruk van de pen blijft. Geen idee of dat bij uitwisbare notie boekjes ook zo is.
Hoe mooi het papier blijft na 2 of 3x gummen is wel afhankelijk van hoe dik en de kwaliteit van het papier is.
Werken die boekjes op een zelfde manier?
Ik ken die pennen niet.
Maar als ik het zo lees, is het, hetzelfde idee
Joszy
11-01-2026 om 16:59
ik heb van mijn werk bambook, dat vind ik niks, glad en schrijft niet lekker. Voor mezelf heb ik moyu gekocht en dat vind ik prima. Schrijft lekker, voelt als echt papier en ik vind niet dat het snel slecht wordt
Vrijevlinder
11-01-2026 om 17:44
Ik heb zo'n boekje en gebruik 'm wekelijks. Uit milieuoverwegingen en ben er erg blij mee. We gebruiken het al jaren. Wel is het zo dat als de tekst er langer op staat, dus denk aan maanden, dan is het wat harder poetsen om tekst weg te krijgen.
Travelglobe
11-01-2026 om 17:45
waar wil je het voor gebruiken?
Ik heb een Remarkable (is aardig aan de prijs!) en gebruik ik voor werk (verslagen, raporten, noties, to-do lijstjes).
Het is een soort van tablet, je kunt folders aan maken en kunt ook alles aan jezelf mailen en dan heb je het digitaal, en hij kan het omzetten naar getypte text.
Ik ben er erg blij mee, maar zoals ik zei: aan de prijs.
Maar voor mijn werk was dit het waard en ik gebruik het dagelijks.
Ginevra
11-01-2026 om 17:58
Ik heb een bambook maar gebruik m nooit. Het schrijft niet lekker en daarnaast zit je met bladzijden die je wil uitwissen en andere bladzijden die je nog een tijdje wil bewaren, dat wordt een rommeltje.
Poezenmeisje
11-01-2026 om 18:20
Frixion pennen vind ik fijn, die pennen en navullingen kocht ik in Duitsland, daar waren ze veel goedkoper, zeker de navullingen.
Springtouw
11-01-2026 om 18:33
Travelglobe schreef op 11-01-2026 om 17:45:
waar wil je het voor gebruiken?
Ik heb een Remarkable (is aardig aan de prijs!) en gebruik ik voor werk (verslagen, raporten, noties, to-do lijstjes).
Het is een soort van tablet, je kunt folders aan maken en kunt ook alles aan jezelf mailen en dan heb je het digitaal, en hij kan het omzetten naar getypte text.
Ik ben er erg blij mee, maar zoals ik zei: aan de prijs.
Maar voor mijn werk was dit het waard en ik gebruik het dagelijks.
Wil het gewoon gebruiken als een soort dagboek dumpplek van gedachtes, wat na een tijdje gewist kan worden.
KnorrendKitten
11-01-2026 om 18:33
Je kunt nu bij de HEMA van je gespaarde punten gratis uitwisbaar notitieboekje krijgen.
Ik heb geen ervaring met zulke notitieboekjes.
Springtouw
11-01-2026 om 18:35
Vrijevlinder schreef op 11-01-2026 om 17:44:
Ik heb zo'n boekje en gebruik 'm wekelijks. Uit milieuoverwegingen en ben er erg blij mee. We gebruiken het al jaren. Wel is het zo dat als de tekst er langer op staat, dus denk aan maanden, dan is het wat harder poetsen om tekst weg te krijgen.
Welke heb je? Heb je na een tijdje ook vegen/strepen erin of blijft het papier mooi?
Travelglobe
11-01-2026 om 19:10
Springtouw schreef op 11-01-2026 om 18:33:
[..]
Wil het gewoon gebruiken als een soort dagboek dumpplek van gedachtes, wat na een tijdje gewist kan worden.
Dan geen Remarkable nemen 🤣
Beetje duur voor jouw doel.
Schoondochter
11-01-2026 om 19:13
ik heb de correctbook. Voor mijn werk moet ik vaak dingen controleren, waarvoor het handig is wat dingen op te schrijven die aan het einde van de dag niet meer nodig zijn. Ideaal. Ook voor aantekeningen tijdens een overleg prima, zeker als die daarna verwerkt moeten worden.