Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

(Terugkerende) Dromen

Heb jij wel eens dromen die steeds terug keren? Zo ja, wat droom je dan precies?  


Regendrup.

Regendrup.

09-02-2022 om 19:01 Topicstarter

Ik droom heel vaak dat er een noodsituatie is waarin ik 112 of een andere hulpdienst moet bellen, maar dat het me niet lukt om mijn telefoon te unlocken of om de cijfers goed in te toetsen. Het naderend onheil komt steeds korterbij en dan word ik heel boos op mezelf, waarna mijn telefoon weer vergrendelt of de toetsen het niet meer doen, of ik geen gevoel meer in mijn vingers hebben o.i.d.  Het voelt ontzettend machteloos op dat moment.

Waar deze droom vandaan komt? Geen idee. Ik weet wel dat ik er lange tijd een heel naar gevoel van kan overhouden gedurende de dag. 

Om 112 te bellen, hoef je het toestel niet te ontgrendelen!

(ik weet niet of dit helpt).

Regendrup.

Regendrup.

09-02-2022 om 19:28 Topicstarter

haarklover schreef op 09-02-2022 om 19:27:

Om 112 te bellen, hoef je het toestel niet te ontgrendelen!

(ik weet niet of dit helpt).

Wie weet slaat mijn onderbewustzijn dit wel op, je weet maar nooit 

Misschien moet je onthouden dat jouw telefoon in het echt nooit blokkeert, en het dus een droom is.


(aanvulling: maar ja, dan word je steeds wakker uit een enge droom. Of je denkt dat je wakker wordt, maar dan zijn de enge dingen nog steeds niet weg)

Regendrup.

Regendrup.

09-02-2022 om 19:30 Topicstarter

haarklover schreef op 09-02-2022 om 19:28:

Misschien moet je onthouden dat jouw telefoon in het echt nooit blokkeert, en het dus een droom is.

Ja vertel dat mijn dromende zelf maar eens 

Sommige dromen komen min of meer terug in bepaalde situaties (bijvoorbeeld: dromen over een schoolexamen, als je binnenkort een sollicitatiegesprek hebt).

Maar bij echte nachtmerries zou ik niet de oorzaak weten.
(behalve als je echt heel enge dingen in je leven meegemaakt hebt).

Iehw! Ja! Ik heb er ook zo een! 

Ik zit In m’n ouderlijk huis en weet dat er een bom zal afgaan (vraag me niet waarom)  Ik red m’n (tegenwoordig reeds overleden) katten en honden en laat m’n ouders zitten
Buiten ga ik vanuit de voortuin van de overburen liggen kijken en aftellen
En dan word ik wakker 

Denk niet dat hij ooit weg zal gaan of veranderen
Hoop dat jij dat wel doet
Ik snap dat je er naar van word, zo’n droom eet al je energie op

Het is niet zozeer dezelfde droom die bij mij terugkomt, maar wel een thema. Ik weet dan niet waar ik ben en heb ook geen idee hoe ik thuis moet komen. Mijn navigatie doet het dan niet en ik weet mijn adres ook niet meer. Eigenlijk weet ik dan ook niet meer hoe mijn huis eruit ziet. En ik ben dan ineens weer op een andere plek, waar ik ook niet weet waar ik ben of hoe ik er opeens gekomen ben. 

Regendrup. schreef op 09-02-2022 om 19:01:

Ik droom heel vaak dat er een noodsituatie is waarin ik 112 of een andere hulpdienst moet bellen, maar dat het me niet lukt om mijn telefoon te unlocken of om de cijfers goed in te toetsen. Het naderend onheil komt steeds korterbij en dan word ik heel boos op mezelf, waarna mijn telefoon weer vergrendelt of de toetsen het niet meer doen, of ik geen gevoel meer in mijn vingers hebben o.i.d. Het voelt ontzettend machteloos op dat moment.

Waar deze droom vandaan komt? Geen idee. Ik weet wel dat ik er lange tijd een heel naar gevoel van kan overhouden gedurende de dag.

Echt precies dit! Dit droom ik zo vaak. En dan elke keer weer toets ik de verkeerde cijfers. Soms staan er ook allemaal mensen omheen die ook niet snappen waarom ik zo aan het prutsen ben. Ik dacht altijd dat het kwam omdat ik vroeger in een callcenter werkte waar mensen wel eens per ongeluk naar toe belden terwijl ze 112 probeerde te bereiken.


Vroeger droomde ik vaak dat ik een heel groot huis rondliep, steeds kwamen er weer nieuwe kamers. Soms kwam ik in een hele grote bibliotheek, een rommelzolder vol met spullen, nauwe doorgangen, grote hallen. Maar nooit kon ik de uitgang vinden. Ik kon wel door de ramen naar buiten kijken, daar liepen dan ook wel eens mensen in de verte.

Tegenwoordig heb ik het trouwens vaak door als ik een nachtmerrie heb. Ik merk dat dan niet bewust maar iets in mij zegt dan dat ik mijn vriend hard moet roepen. Dat kost dan extreem veel moeite om te roepen maar het lukt me uiteindelijk wel. Hij maakt mij dan wakker

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-02-2022 om 20:41

Ik heb echt een achterlijke droom die altijd terugkomt:
 ik moet nodig naar de wc, maar ben op een camping of in een grote sporthal oid. Daar zijn heel veel hokjes, telkens als ik denk dat het een wc-hokje is blijkt het een douche te zijn. Alle hokjes zitten ook altijd vol met andere mensen. 

Als ik dan eindelijk een wc-hokje gevonden heb, zonder andere mensen,  is de wc altijd verstopt en vreselijk goor en zitten er grote ramen waardoor iedereen jou op die gore plee ziet zitten. Wat ik uiteindelijk wel doe, want ik wil het ook niet in mijn broek doen...

Echt hoor, waar slaat zo'n droom nou op 

ik ben op een groot, overdekt treinstation. Er zijn veel trappen en hoogteverschillen. Het is er tamelijk donker. Ik moet een trein halen, maar hoeveel trappen ik ook neem en waar ik ook heenloop, ik kom maar niet op het juiste perron.

Ik heb iets leuks in het vooruitzicht een feest of ik ga paardrijden ofzo. Maar op een of andere manier gebeurt het niet. Ik wordt afgeleid en ben dan te laat.

Een leuke is dat ik droom dat ik hele grote stappen kan nemen, alsof ik veren onder mijn voeten hen of dat ik kan vliegen. Ben altijd teleurgesteld als ik dan weer wakker word.😃

Ik heb al een paar keer gedroomd dat mijn tanden afbrokkelen. En een andere droom die terug komt is dat ik op de vlucht ben voor een nega hoge toename golf.

TanSwallow86

TanSwallow86

09-02-2022 om 20:49

Ik droom de laatste tijd veel over mijn ouders en er is iets wat ik niet mag weten en dat mijn vader nare dingen doet. 

Moeten plassen is bij mij wel een terugkerend onderwerp omdat ik dan echt moet. Gelukkig besef ik dat en plas niet tijdens die droom maar word wakker. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.