Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
Auwereel
25-01-2025 om 12:25
amarna schreef op 25-01-2025 om 10:33:
[..]
Zuinig zijn met lo-salt, volgens de nefrologen op mn werk. Weliswaar beter voor de bloeddruk maar de grote hoeveelheid kalium is slecht voor de nieren.
Is twee jaar doen met een potje niet zuinig genoeg?
Nou ja, volgens mij staat dat potje nog langer in mijn kast.
Ginevra
25-01-2025 om 13:29
MidasWolf schreef op 24-01-2025 om 20:08:
wat geestig trouwens dat dit spul nutriscore A heeft. Zo zie je maar weer hoe betrekkelijk die nutriscore is.
bieb1963
25-01-2025 om 14:55
Ginevra schreef op 25-01-2025 om 13:29:
[..]
wat geestig trouwens dat dit spul nutriscore A heeft. Zo zie je maar weer hoe betrekkelijk die nutriscore is.
bieb1963
25-01-2025 om 15:03
[..]
Ja, belachelijk. Punt is, dat je het moet vergelijken met producten in dezelfde productgroep. Blijkbaar de ‘beste ‘ in die productgroep. Maar welke productgroep dan……? Toetjes? Geen idee. Maar ik vind dit weer zo’n enorme domme actie. Goed bedoeld, maar slaat de plank volledig mis.
Als voorbeeld: Humous pittig van AH. Die staat op 2 plekken (precies hetzelfde product en ingrediënten). Het staat bij de slaatjes (eiersalade, huzarensalade enz) en dan staat er nutriscore A op. Blijkbaar, en dat geloof ik best, beter dan eiersalade. Maar het staat ook bij de tapas bakjes en olijven en dan heeft het nutriscore C…… Idioterie. Ook zoiets: Het Zaans volkoren bij de AH heeft nutriscore A. Oké. Maar het Zaans wit ook…. Rara…
Bakblik
25-01-2025 om 15:05
[..]
De nutriscore is sowieso alweer een mislukt instrument om de gezondheid van de burger te bevorderen.
Net als die vinkjes geeft het binnen een productgroep de gezondste optie een A en de slechtste een E.
Maar ook al heeft de pizza een A het is nog steeds een pizza die echt niet heel gezond is. Een zak worteltjes is gezonder.
Het zegt alleen maar dat het cocktailfruiy van Del Monte gezonder is dan cocktailfruit van huismerk.
Sassenach
25-01-2025 om 15:17
MidasWolf schreef op 24-01-2025 om 20:11:
En dit een 1 kg zout, zelfs met een groot gezin gebruik je denk ik toch niet zoveel zout. Zout is ook niet heel duur om in grote hoeveelheden in te slaan.
Daar heb ik standaard 3 pakken van in mijn keukenkastje staan. Gaan in 10 minuten op als ik in mijn voortuin de oprit en tuinpad strooi bij sneeuwval.
Bakblik
25-01-2025 om 15:55
Sassenach schreef op 25-01-2025 om 15:17:
[..]
Daar heb ik standaard 3 pakken van in mijn keukenkastje staan. Gaan in 10 minuten op als ik in mijn voortuin de oprit en tuinpad strooi bij sneeuwval.
Bij ons in de gemeente mag ieder huishouden een emmertje strooizout halen op de werf. Blieb met je pasje en dan na een redelijke tijd weer. Je kan niet iedere dag halen. Misschien als het heftig sneeuwt wel dat weet ik niet.
Kan dat bij jou niet?
Ginevra
25-01-2025 om 16:07
Bakblik schreef op 25-01-2025 om 15:55:
[..]
Bij ons in de gemeente mag ieder huishouden een emmertje strooizout halen op de werf. Blieb met je pasje en dan na een redelijke tijd weer. Je kan niet iedere dag halen. Misschien als het heftig sneeuwt wel dat weet ik niet.
Kan dat bij jou niet?
een kilo keukenzout kost 60 ct of zo. Voor dat bedrag ga ik niet eerst 5 km fietsen, de werf is hier aan de andere kant van de stad. En zeker niet bij gladheid.
bieb1963
25-01-2025 om 16:10
Bakblik schreef op 25-01-2025 om 15:05:
[..]
De nutriscore is sowieso alweer een mislukt instrument om de gezondheid van de burger te bevorderen.
Net als die vinkjes geeft het binnen een productgroep de gezondste optie een A en de slechtste een E.
Maar ook al heeft de pizza een A het is nog steeds een pizza die echt niet heel gezond is. Een zak worteltjes is gezonder.
Het zegt alleen maar dat het cocktailfruiy van Del Monte gezonder is dan cocktailfruit van huismerk.
Precies dát
Sassenach
25-01-2025 om 16:33
Bakblik schreef op 25-01-2025 om 15:55:
[..]
Kan dat bij jou niet?
Geen idee, en ik vind het ook een stuk makkelijker om zelf een paar van die pakken bij de supermarkt te kopen.
Ysenda
25-01-2025 om 16:57
Ginevra schreef op 25-01-2025 om 16:07:
[..]
een kilo keukenzout kost 60 ct of zo. Voor dat bedrag ga ik niet eerst 5 km fietsen, de werf is hier aan de andere kant van de stad. En zeker niet bij gladheid.
Dat moet je dan ook al voor de winterperiode doen en aanvullen als de gladheid weer weg is.
Doen wij in 1x voor meerdere huishoudens in de straat. Alle pasjes mee en gaan.
Bakblik
25-01-2025 om 16:59
Ginevra schreef op 25-01-2025 om 16:07:
[..]
Sassenach schreef op 25-01-2025 om 16:33:
[..]
Geen idee, en ik vind het ook een stuk makkelijker om zelf een paar van die pakken bij de supermarkt te kopen.
Ik praat misschien vanuit een wat bevoorrecht perspectief. De werf is voor mij minder ver glibberen dan de supermarkt. En de supermarkt is maar 350 meter😜😂
Paar jaar geleden toen weer nog sneeuw van betekenis hadden kon ik makkelijker daar 5 kilo halen met de slee dan dat ik naar de supermarkt ging.
Herfstappeltaart
25-01-2025 om 18:58
amarna schreef op 25-01-2025 om 10:33:
[..]
Zuinig zijn met lo-salt, volgens de nefrologen op mn werk. Weliswaar beter voor de bloeddruk maar de grote hoeveelheid kalium is slecht voor de nieren.
Ja ik ben er zuinig mee hoor. Mijn nierfunctie wordt elk jaar gecontroleerd (voorafgaand aan de CT-scan) en die is altijd in orde.
DeOnbekende
26-01-2025 om 09:16
Ysenda schreef op 25-01-2025 om 12:13:
[..]
Die zijn nog veel langer houdbaar alleen de kwaliteit gaat mogelijk langzaam achteruit, niet de voedselveiligheid.
Pas als ze bol staan is dat het geval.
Ik heb hier nog blikjes staan van mijn moeder tht 2018, niks mis mee. Ze kocht nogal groot in zullen we maar zeggen.
De blikken soep met houdbaarheid 2016 hebben we vorig jaar bij onze verjaardagen geserveerd.
Je hebt je gasten serieus blikken soep die 8 jaar over datum zijn (en die je zelf blijkbaar dus ook niet te eten vindt, anders stond het niet zó lang) voorgezet? Wat ongelooflijk krenterig.
bieb1963
26-01-2025 om 09:29
DeOnbekende schreef op 26-01-2025 om 09:16:
[..]
Je hebt je gasten serieus blikken soep die 8 jaar over datum zijn (en die je zelf blijkbaar dus ook niet te eten vindt, anders stond het niet zó lang) voorgezet? Wat ongelooflijk krenterig.
Wat een ongelooflijk idiote reactie dit….
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.