Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Weer eentje van de action, wat blijkbaar flink wordt gehyped op cleantok-filmpjes. Ze maken dan eerst de jalozieen schoon en spuiten dan dit erop, in de veronderstelling dat het langer schoon blijft?? Dit is gewoon lucht in een flesje om bv. Je toetsenbord schoon te maken. Ik moet er elke keer om grinniken.  
(Overigens een beetje off-topic want ik snap wel dat je dit koopt voor je toetsenbord ofzo, maar daar heb je geen 5 flesjes van op voorraad nodig).  https://www.action.com/nl-nl/p/2575572/lab31-anti-stofspray/

Miekje6 schreef op 18-09-2024 om 12:56:

Weer eentje van de action, wat blijkbaar flink wordt gehyped op cleantok-filmpjes. Ze maken dan eerst de jalozieen schoon en spuiten dan dit erop, in de veronderstelling dat het langer schoon blijft?? Dit is gewoon lucht in een flesje om bv. Je toetsenbord schoon te maken. Ik moet er elke keer om grinniken.
(Overigens een beetje off-topic want ik snap wel dat je dit koopt voor je toetsenbord ofzo, maar daar heb je geen 5 flesjes van op voorraad nodig). https://www.action.com/nl-nl/p/2575572/lab31-anti-stofspray/

Ik koop dit. Gebruik het om toetsenborden schoon te spuiten, boorgaten stofvrij te maken en wederhelft mee te pesten.

Zelfs biologisch bronwater is chemisch.

Je hebt mensen die geen chemische margarine willen hebben, maar wel échte margarine van de boer.

Toen ik leerde broodbakken (honderd misbaksels voordat je weet hoe het wél moet) kreeg ik redelijke resultaten als ik ascorbinezuur toevoegde.

Ieuw, eng!!! 😱

Het was gewoon een tussen twee lepels verpulverde vitamine-C tablet...

Poezenmeisje schreef op 18-09-2024 om 13:16:

Zelfs biologisch bronwater is chemisch.

Je hebt mensen die geen chemische margarine willen hebben, maar wel échte margarine van de boer.

Toen ik leerde broodbakken (honderd misbaksels voordat je weet hoe het wél moet) kreeg ik redelijke resultaten als ik ascorbinezuur toevoegde.

Ieuw, eng!!! 😱

Het was gewoon een tussen twee lepels verpulverde vitamine-C tablet...

vitamine C werkt goed idd. 

Jammer dat het topic gekaapt wordt door iemand die het verschil niet snapt tussen chemie en "een chemisch smaakje".

Alle stoffen zijn giftig, het ligt puur aan de hoeveelheid. 

Als je tien liter kraanwater drinkt, mag je hopen dat je het overleeft.

Broadway schreef op 18-09-2024 om 13:17:

[..]

Jammer dat het topic gekaapt wordt door iemand die het verschil niet snapt tussen chemie en "een chemisch smaakje".

Of het juist te goed snapt, het is een onnatuurlijk smaakje en dat is omdat synthese de complexe chemie van natuurlijke smaken onvoldoende kan benaderen. Natuurlijke smaken verdienen de naam 'chemisch' synthetische niet, die zijn te simpel, niet gelaagd.

Ontopic: ik ben net die tompoucepopcorn gaan halen bij Hema. 
Allereerst: wat een klein zakje. Voor de normale prijs van 1,59 had ik het nooit gekocht, nu in de aanbieding voor 99 cent, dus vooruit...

Smaak: tsja, suiker, popcorn, zoet, plakkerig. Het smaakt naar Hema, misschien vat dat het goed samen.
Leuk voor één keer. 

Ysenda schreef op 18-09-2024 om 12:50:

[..]

Koffie, wijn, is ook allemaal chemische rotzooi. Je hele lichaam is 1 grote chemische fabriek.

Dat kan ik ook altijd horen aan al het chemische gerommel in mijn darmen 

Schommelstoel schreef op 18-09-2024 om 13:47:

Ontopic: ik ben net die tompoucepopcorn gaan halen bij Hema.
Allereerst: wat een klein zakje. Voor de normale prijs van 1,59 had ik het nooit gekocht, nu in de aanbieding voor 99 cent, dus vooruit...

Smaak: tsja, suiker, popcorn, zoet, plakkerig. Het smaakt naar Hema, misschien vat dat het goed samen.
Leuk voor één keer.

Haha, het smaakt naar Hema... ik snap 'm wel.

Overigens overweeg ik een carrière als foodinfluencer Eerst al iemand die die plakken chocola voor op brood kocht, nu deze popcorn😂

Dit topic doet me een beetje denken aan één die ooit op Viva liep "Nieuw in de winkel, is het wat?" Weet niet of die er nog is, want zit niet meer op dat forum, maar was altijd erg leuk.

Ysenda schreef op 18-09-2024 om 12:50:

[..]

Koffie, wijn, is ook allemaal chemische rotzooi. Je hele lichaam is 1 grote chemische fabriek.

Biochemicus hier, dat zeg ik ook altijd als iemand klaagt over dat iets chemisch is. Dan zeg ik altijd: "Alles is chemisch, je bent zelf één grote chemische fabriek.😂

Miekje6 schreef op 18-09-2024 om 12:56:

(Overigens een beetje off-topic want ik snap wel dat je dit koopt voor je toetsenbord ofzo, maar daar heb je geen 5 flesjes van op voorraad nodig). https://www.action.com/nl-nl/p/2575572/lab31-anti-stofspray/

Mijn man werkt in de IT en gebruikt dit dus heel vaak. Plekken die stoffig zijn, maar waar je niet zo bij kan. Tussen de computers dus. En laatst in de caravan ook, een richel ergens tussen waar ik echt nergens mee bij kon. Zat vol stof, dus man heeft aan de ene kant die spuitbus er op gezet en blies zo schoon. Echt ideaal spul!

BlairW schreef op 18-09-2024 om 16:28:

[..]

Mijn man werkt in de IT en gebruikt dit dus heel vaak. Plekken die stoffig zijn, maar waar je niet zo bij kan. Tussen de computers dus. En laatst in de caravan ook, een richel ergens tussen waar ik echt nergens mee bij kon. Zat vol stof, dus man heeft aan de ene kant die spuitbus er op gezet en blies 
zo schoon. Echt ideaal spul"

IK begrijp ook wel dat het handig is, maar niet om te zorgen dat je spullen langer schoon blijven en daar gebruiken die influencers het voor. Ze spuiten het op hun spullen NA het schoonmaken🤣

[..]

Topic gekaapt? Je bent heel erg aan het overdrijven

[..]

Ik denk dat juist degene die het je probeert uit te leggen heel goed het verschil snapt. 

We moeten juist van deze bewoording af om mensen die het verschil nog minder goed kunnen begrijpen niet onnodig angstig te maken.

In de jaren 80-90 werd de angst voor E-nummers aangewakkerd en dat lukte zonder massaal beschikbaar internet nog best goed. Overal circuleerden gekopieerde lijstjes met chemische stoffen die "onnodig" aan ons eten werden toegevoegd. Veel van die stoffen kwamen gewoon uit de natuur maar waren nu volgens een bepaald systeem gerubriceerd, zodat alle producenten ze op dezelfde manier op hun verpakkingen konden noemen. E330 was berucht het zou levensgevaarlijk zijn terwijl het gewoon om citroenzuur ging.  En inderdaad als je 3 liter citroenzuur puur zou drinken was dat niet gezond voor je maar met een kleine toevoeging om de kleur van een product fris te houden was en is niks mis. 

Ysenda schreef op 18-09-2024 om 11:39:

[..]

En dat zou moeten veranderen. Chemie is niet eng of gevaarlijk het is overal om ons heen, dus blijf ik daar op reageren.😎 Een beter imago zou erg fijn zijn zodat meer mensen scheikunde gaan studeren.

Ik moet zeggen dat ik dit soort gemierenneuk persoonlijk slechter vind voor het imago van scheikunde dan hetgeen je over valt. Booooring  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.