Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

PriceyRook54

PriceyRook54

02-12-2021 om 17:58

Sterrenbeelden, onzin of toch niet?

Lekker onzin-topic... nou ja, misschien ook niet?

Ik heb een soort van blinde vlek voor sterrenbeelden, ik weet mijn eigen sterrenbeeld nog wel (weegschaal), maar ik weet écht niet wat die van mijn man, of van mijn twee dochters is. Ook als ik het opzoek ben ik het na twee tellen alweer vergeten. Laat staan dat ik er enig idee van heb wat het allemaal betekent. En antecedenten, lamaar, je bent me al kwijt!

Toevallig las ik net even op een ander niet-nader-te-noemen forum, waar iemand erg bezig was met het sterrenbeeld van een potentiële date. Zijn er mensen waarvoor dat echt belangrijk is? En zijn er mensen die de voorspellingen in de krant/tijdschiften ook echt lezen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen!

Peiling

Vind jij het sterrenbeeld van een persoon een belangrijke factor?
83 stemmen
6%
94%

Ik weet niet eens wat mijn eigen sterrenbeeld inhoudt, laat staan die van mijn man en dochter... 

Nee joh. Pure onzin. 

Een sterrenbeeld is gewoon toevallig wanneer je geboren bent. Het maakt toch ook niet uit in welke maand je jarig bent of op welke dag je bent geboren? Ik kan me altijd lastig voorstellen dat er mensen zijn die er écht waarde aan hechten.

Ik vind het onzin, maar vind het wel leuk om te lezen. Mijn man vind het allemaal wel heel belangrijk en heeft ook de levenshoroscoop van ons zoontje opgevraagd bij een geestelijke. Ik heb hem helemaal gelezen en ben benieuwd naar wat er straks echt gaat uitkomen. 

Maar of iemand nou weegschaal of steenbok is, ik heb geen idee welke karaktereigenschappen daarbij horen en het boeit me ook niet. Ik denk dat dat gewoon toeval is en dat eigenschappen niet gelinkt zijn aan wanneer je geboren bent maar gewoon aan jou als mens

Als je je realiseert hoe immens het heelal is, en hoe weinig sterren daarvan zichtbaar zijn vanaf de aarde... en dat toen vanaf de aarde mensen lijntjes zijn gaan trekken tussen die sterren om er sterrenbeelden van te maken en daar conclusies aan te verbinden kun je zelf bedenken hoe betrouwbaar dat is.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-12-2021 om 19:58

Omgekeerde: als een potentiële date/partner daar zo mee bezig zou zijn, is dat voor mij juist reden om vooral niet verder te gaan met zo iemand.

PriceyRook54

PriceyRook54

02-12-2021 om 20:00

Veel gelijkgestemden dus 
Maar je vraagt je dan wel af wie, behalve OomTheelepel, die voorspellingen dan leest, er zal dan toch wel een soort van een markt voor zijn. 

nee heb ik ook niks mee. Zelfde als in kaartjes draaien. Zie op fb dat sommige vrienden/kennissen dat doen. 

Ik vind horoscopen volslagen onzin, maar weet wel precies welk sterrenbeeld je hebt als ik je verjaardag ken en ik heb een sterk en volledig ongefundeerd vooroordeel over leeuwen.

Mensen vinden ook wat van mijn sterrenbeeld en ik voldoe eigenlijk 95% niet aan de omschrijving. En mijn ascendant is hetzelfde. En het is heel treurig dat ik dat weet 

PriceyRook54

PriceyRook54

02-12-2021 om 20:14

Ow ascendant, ik dacht dat het antecedenten was 

Ik vind het totale onzin en lees mijn horoscoop ook niet. Ik weet welk sterrenbeeld ik zelf ben, maar daarmee houdt het ook wel op.

Heb weleens gedate met iemand die daar wel in bleek te geloven. Die zat het dan helemaal te analyseren. Dat vond ik echt niet aantrekkelijk.

Liefkleingeitje schreef op 02-12-2021 om 18:34:

Ik weet niet eens wat mijn eigen sterrenbeeld inhoudt, laat staan die van mijn man en dochter...

Serieus? Je maakt een grap toch? 

Ainne schreef op 02-12-2021 om 20:00:

Veel gelijkgestemden dus
Maar je vraagt je dan wel af wie, behalve OomTheelepel, die voorspellingen dan leest, er zal dan toch wel een soort van een markt voor zijn.

Nou er zijn echt mensen die op basis van hun horoscoop besluiten met wie ze trouwen (en wanneer ze trouwen en wanneer ze voor een kind gaan en wat de naam van hun kind wordt etc).. ik weet dat er in India een hele markt voor is dus de Indiërs hier zullen er vast ook in geloven

Kennis heeft trouwdatum bepaald op basis van geboortedata van bruid en bruidegom.

Andere kennis vond het heel fijn dat baby sterrenbeeld X had want dat matchte beter bij de ouders dan sterrenbeeld Y (het sterrenbeeld als baby 5 dagen later geboren was).

Ben een tijd vaste koper geweest van de straatkant. Was helemaal geweldig met satirische horoscoop berichten 🤩

ScarceKudu74

ScarceKudu74

02-12-2021 om 21:50

Ik vind sterrenbeelden interessant, maar ik ben ook bijgelovig en geloof in geesten. Het lijkt me echt vreselijk saai om een rationeel denkend persoon te zijn 

Een ander op zijn sterrenbeeld beoordelen zou ik dan weer nooit doen, dat vind ik dikke onzin. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.