Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Stem je op dezelfde partij als je partner?

Stemmen jullie op dezelfde partij als jullie partner? En zo nee dan wel op een partij in hetzelfde spectrum? Of juist 1 heel rechts en de ander heel links?

Waarschijnlijk wel, ik controleer zijn stembiljet niet.

Soms wel, soms niet.
We zitten wel beide in dezelfde richting, geen enorme verschillen. 

Toevallig stemmen we hier allemaal op dezelfde partij (partner, kind en ik). We zitten altijd wel in dezelfde linkse richting waarbij Volt het meest centrum is waar we ooit op gestemd hebben.
Ik denk niet dat ik er heel goed op gegaan was als hij (extreem) rechts was overigens. 

Wij stemmen niet helemaal hetzelfde, maar wel altijd in dezelfde hoek. Ik heb ook wel eens op de partij gestemd waar man nu op stemt en vice versa.

Ik zou niet samen kunnen leven met een partner die compleet aan de andere kant van het politieke spectrum zit. 

Er waren toen wel voor een deel dezelfde partijen maar die hadden een ander programma. Je had links, midden en tamelijk rechts en nu heb je haast alleen nog maar globalistisch links met allerlei verweven belangen en de EU als eigenlijke baas.

Er waren andere problemen en de tegenwoordige problemen zijn veroorzaakt door de oplossingen van toen.

Soms wel, soms niet. Ik ben iets linkser. Nu was het twijfel tussen dezelfde partij maar man is toch nog geswitcht. 
2 thuiswonende kinderen die mogen stemmen. Kind 2 voor het eerst, stemt nu hetzelfde als man (wel een vrouw 👊), kind 1 stemt rechtser. Hij zou nog rechtser en dat vond ik toch wat moeilijk 😕

Ik stem dit keer D66, vriend stemt PVV. Al vind ik dat hij zijn stem beter kan gebruiken, het levert geen discussies of irritaties op. 
Bij gemeenteraadsverkiezingen stem ik op een lokale partij. 

Ik denk het wel, maar dit jaar weet ik het niet zeker. Als hij op een andere partij stemt is dat er wel een die ik op mijn shortlist stond. 
We zijn dit jaar met met de kinderen en hun keuze bezig geweest dan met die van elkaar. Dochter is net een maand 18 en vond het allemaal heel spannend om haar keuze te maken, zoon is er erg in geïnteresseerd en keam steeds weer met nieuwe stellingen, filmpjes, memes etc aan. Wel leuk! En ook hun keuzes staan op mijn shortlist, dus ook samen zitten afwegen waarom de ene of juist de andere linkse partij.

Nee, mijn man stemt veel linkser dan ik

Soms wel, soms niet. deze keer niet denk ik. De vorige keer heb ik wat rechtser gestemd dan ik nu ga doen en ik begreep van partner dat hij bij de vorige keus blijft.

Wij stemmen beiden op een andere partij, wel allebei aan de linkerkant. Ik zit altijd wel links, man is heel wisselend, heeft ook wel op rechtse partijen gestemd. 
Het levert nooit discussies op. Maar dat is voor mij ook wel omdat hij wel op fatsoenlijke (voor zover dat gaat rechts😜) partijen stemt. Ik zou het inderdaad ook lastig vinden als hij op een partij stemt die in de kern ongrondwettelijk, discriminerend of onwetenschappelijk is. 

Ja wij stemmen op dezelfde partij.

Dat is voor mij gewoon een vereiste.
Alleen Europees verschillen we nog wel eens iets of wat.

Ik stem standaard "radicaal links", ik zou toch echt niet samen kunnen zijn met iemand die rechts of zelfs midden stemt.

Er wordt bij ons behoorlijk veel over politiek en het nieuws gesproken en toen ik man 20 jaar geleden leerde kennen was hij politiek actief (binnen een kleine partij).

Wij stemmen op dezelfde partij.

Mijn man was van gedeeltelijk buitenlandse origine en wat hij stemde weet ik niet. Zelfs niet of hij stemde. We hadden het er nooit over. Geen enkele keer.

Ik dacht toen over politiek zoals de meeste mensen dat nu doen. Dus "die is wel aardig, en die doet iets voor mijn beroepsgroep".

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.