Huiskamer
Anouk1234
26-02-2026 om 19:32
Stel je bent 2 maanden vrij
Ik kan tegen doorbetaling van 60% van mijn salaris twee maanden verlof opnemen. Klinkt natuurlijk aantrekkelijk, maar vermoed dat ik me op een gegeven moment wel ga vervelen als ik geen doel heb. Man en vriendinnen moeten namelijk gewoon werken. Wat zouden jullie doen als je twee maanden verlof hebt? Welke twee maanden is in overleg te bepalen, als ze maar aansluitend zijn.
Dolfje
26-02-2026 om 21:16
Stimpie schreef op 26-02-2026 om 21:12:
Oh, al die mensen die denken dat ze zich gaan vervelen snap ik echt niet 😁. Ik zou me uitstekend vermaken, al zou ik een heel jaar of nog langer thuis zijn. Ook in mijn eentje vermaak ik me prima.
Hier ook zo
Roos57
26-02-2026 om 21:37
Het gaat er niet om wat wij gaan doen met 2 mnd vrij
Het gaat erom dat jij niet weet wat jij moet doen . Werk is dus belangrijk voor je . Daginvulling . En dat is toch prima?????
RavIvaR
26-02-2026 om 21:42
RavIvaR schreef op 26-02-2026 om 20:38:
[..]
Dan zou ik de gezinsvakantie sowieso proberen te verlengen en een wat specialere reis maken dan wat jullie anders doen.
En als aanvulling, misschien kunnen andere vrienden of familie geen weken vrij nemen om met jou op pad te gaan, maar wel een extra dag aan het weekend plakken. Zo kan je misschien nog een paar keer een lang weekend weg met anderen. Leuke gedeelde ervaring. Dit kan je uiteraard dan met de ander afstemmen op wat jullie samen leuk vinden om te doen.
Smulkruimel
26-02-2026 om 21:46
Ik ben elke zomer 3 maanden vrij (juni, juli en aug) zonder doorbetaling van (deels) salaris. Maar ik vind het heerlijk en elke keer vliegen de 3 maanden voorbij. Pak vooral grotere klussen in huis aan zoals de buitenkant die geschilderd moet worden, zolder helemaal opruimen en isoleren, tuin opknappen en plantenbakken maken van overgebleven tuintegels, schilderklussen in huis. En meer tijd om lekker te bakken en nieuwe recepten uit te proberen, met vriendinnen af te spreken, rommelmarkten, kringlopen etc etc.
Deze zomer staat een nieuwe vloer boven, toilet boven opknappen en een andere wasbak boven en verder met de tuin op de planning. En heb ook gewoon lanterfantdagen hoor. Gewoon lekker alles op mijn gemak.
Ik kom zelfs in die 3 maanden tijd tekort en vind het altijd jammer als ze weer voorbij zijn.
DeeDee76tk
26-02-2026 om 22:02
wandel, fiets en camper reizen maken.
mijn familie meer opzoeken.
trainen voor een (halve) marathon
Vrijwilligerswerk doen wat ik leuk vind.
en dan toch nog maar wat klussen in huis oppakken.
MMcGonagall
26-02-2026 om 22:15
Ik heb nog ruim 1200 uur verlof staan. Geen idee hoeveel dat precies is, maar het staat er goed. Dit jaar ga ik verhuizen. Dan wil ik vier weken opnemen en we gaan ook nog op vakantie. Dan maak ik hooguit mijn 11 weken verlof en atv voor dit jaar op 
Als ik geen concrete plannen heb, zoals die verhuizing, ga ik geen weken verlanterfanteren. Daar draait het wel op uit als ik niets ‘moet.’
Renmuis
26-02-2026 om 22:37
Twee maanden is zo net niksig. Ik zou me niet vervelen, maar om echt iets cools te doen, heb je langer nodig. Eigenlijk grappig dat we twee maanden vakantie zo lang vinden klinken, terwijl als je ergens twee maanden werkt je het net zo goed van je CV kan weglaten.
Happyapple
26-02-2026 om 23:02
Smulkruimel schreef op 26-02-2026 om 21:46:
Ik ben elke zomer 3 maanden vrij (juni, juli en aug) zonder doorbetaling van (deels) salaris. Maar ik vind het heerlijk en elke keer vliegen de 3 maanden voorbij. Pak vooral grotere klussen in huis aan zoals de buitenkant die geschilderd moet worden, zolder helemaal opruimen en isoleren, tuin opknappen en plantenbakken maken van overgebleven tuintegels, schilderklussen in huis. En meer tijd om lekker te bakken en nieuwe recepten uit te proberen, met vriendinnen af te spreken, rommelmarkten, kringlopen etc etc.
Deze zomer staat een nieuwe vloer boven, toilet boven opknappen en een andere wasbak boven en verder met de tuin op de planning. En heb ook gewoon lanterfantdagen hoor. Gewoon lekker alles op mijn gemak.
Ik kom zelfs in die 3 maanden tijd tekort en vind het altijd jammer als ze weer voorbij zijn.
Oh dat lijkt me heerlijk zeg. Ik zou me ook totaal niet vervelen volgens mij.
BlairW
26-02-2026 om 23:02
Anouk1234 schreef op 26-02-2026 om 20:36:
[..]
Daarvan ga ik extra op vakantie. In de twee maanden verlof ga ik dan ook wel 2 weken met mijn gezin op vakantie.
Maar dan ga je dus volgend jaar niet extra met het gezin op vakantie, want die weken heb je dit jaar al opgenomen. Ik zie het nut eigenlijk niet zo, als je nu moet zoeken naar wat je gaat doen tijdens die vrije tijd, terwijl je dan daarvoor een extra vakantie volgend jaar moet opgeven. En dat om 20% te besparen? Mij zou die vakantie volgend jaar dat wel waard zijn eigenlijk.
Maar goed, ik zou dus op vakantie gaan als ik zoveel vrije dagen zou hebben. En dan ook echt een week of 6. Dat kan normaal niet, omdat ik maar max 3 weken achter elkaar kan nemen. Een keer extra lang weg kunnen zou fijn zijn. Maar dan zou man en kind wel mee moeten kunnen ook. In mijn eentje zou het voor mij niet zo hoeven.
Moosey
26-02-2026 om 23:39
Ik heb een keer een maand vrijgenomen in het voorjaar, zodat ik lekker de tijd had om de tuin goed op te starten enzo. Nou, na twee weken werd ik er al goed narrig van. Ik functioneer niet zo goed zonder externe druk blijkbaar
Geef mij maar werk.