Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Staat jouw kerstboom al?

Sint 't land uit, kerstboom erin.
Staat jouw kerstboom al?

Peiling

Staat jouw kerstboom al?
66 stemmen
45%
39%
15%

KillerQueen

KillerQueen

06-12-2021 om 13:47 Topicstarter

Omdat ik vandaag vrij ben en de rest van de week dus heb ik net de kerstboom neergezet. Straks de boom buiten ook nog even versieren. 

Alles staat al klaar, ga er straks mee aan de slag. Normaal ben ik veel later, maar dan staat ie zo kort, en dan al die moeite voor een weekje, dus me nu voorgenomen om wat eerder te starten. Ruim hem wel vaak al in de eerste week van januari op, dan ben ik er wel weer klaar mee.

Hij staat al 4 weken, ik zet 'm altijd in de eerste week van november 

KillerQueen

KillerQueen

06-12-2021 om 14:07 Topicstarter

redbulletje schreef op 06-12-2021 om 14:01:

Hij staat al 4 weken, ik zet 'm altijd in de eerste week van november

Een neppe dan of niet? Of blijft een echte boom zo lang mooi? 

Ik ben zo genakzuchtig dat ik 2 jaar geleden een boom heb gekocht waar de lampjes al in zitten. Wat een verademing! Geen lampjes meer in de knoop én ze zijn altijd goed verdeeld. Geen gekloot met opruimen. 

Een goede kwaliteit neppers die al 25 jaar meegaat. Heb een snoer van 720 ledlampjes en die kan ik vrij makkelijk in en uit de boom krijgen. 

Nee, ik zet geen kerstboom. Ik hou niet van kitsch en heb een grote hekel aan aan en aftuigen.

Geen kerstboom hier. Ik (en man) hebben een hekel aan kerst en al helemaal aan het optuigen en aftuigen van die takkeboom.

Volgend jaar komen we er niet meer onderuit vanwege dreumes denk ik, maar dit jaar gaan we ons de moeite lekker besparen!

Ik heb er dit jaar de energie niet voor, maar vind het wel erg jammer! De woonkamer ziet er veel gezelliger uit met een versierde boom.

Ja, gisteren neergezet. Het was een hele klus maar ik ben blij dat hij staat. We kunnen er nu een hele maand van genieten. Voordat ik kinderen kreeg, vond ik het ook niks maar tot mijn verrassing ben ik ervoor gevallen. Ik denk dat ik het wel wil blijven doen, ook als de kids uit huis zijn. Misschien koop ik dan wel een iets kleinere boom. Die ik nu heb is nogal groot en dus ook nogal wat werk. 

Hij staat sinds gisteren. Blij dat die klus geklaard is. Nu buiten nog, maar dat doet mijn man. 

De buiten lichtjes hangen ik heb kerststukjes gemaakt met bollen en ballen en een kerstkrans, mijn kerstquilts heb ik neergelegd maar de boom staat nog buiten. Die zet ik volgende week neer.

Hier staat de kerstboom sinds vorige week woensdag. Moet nog wel wat aangevuld worden met ballen. 

Wij waren van plan een  echte boom te kopen bij het tuincentrum, en daar zijn we ook geweest net en ze hadden er nog zat in alle kleuren en maten, maar we hebben toch besloten om onze oude kunstboom uit de schuur te halen. Toch iets minder gedoe( vooral met opruimen) 
Dat hebben we gedaan maar ik heb nu nog geen zin hem in elkaar te zetten en te versieren. 

Ik heb em sinds dinsdag staan! Heerlijk. Voorlopig blijft ie, meestal rond 5/6 januari weg. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

06-12-2021 om 16:42

10 dagen voor de kerst doe ik dat, vanaf dan zijn de dagen het kortst. Dan ga ik ook mijn lantaarns in de tuin zetten en ´s nachts laten branden. Op 1 januari ruim ik alles op, dan wil ik aan het nieuwe jaar beginnen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.