Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Staat de kerstboom al?

Net hier samen met de kindjes de kerstboom opgetuigd, who else heeft de kerstboom al staan? 

Ik heb zojuist  alles met man van zolder gehaald. Het opzetten zal in etappes gaan want ik heb weinig energie  door ziekte. Denk dat hij zaterdag  wel staat

ik heb hem zondag gezet. Inmiddels zitten de lampjes erin, morgen doe ik de rest. Ik doe net als lientje alles in fases.

Wij doen het om de beurt. Man zet hem neer en doet de lampjes erin, ik ga discreet iets anders doen...Daarna ga ik hem op 't gemakje versieren en maakt man zich uit de voeten. Zo is er de minste kans op, laat ik het 'gekibbel' noemen 

Net gekocht en samen mrt peuter door trappenhuis gefrummeld. Peuter trots, en ik ook.  Nu de volgende stappen!

Herfstappeltaart schreef op 04-12-2025 om 12:55:

Wij doen het om de beurt. Man zet hem neer en doet de lampjes erin, ik ga discreet iets anders doen...Daarna ga ik hem op 't gemakje versieren en maakt man zich uit de voeten. Zo is er de minste kans op, laat ik het 'gekibbel' noemen

Helemaal hoe wij het doen! 

Ieder jaar moeten de lampjes uit de boom volgens een protocol van mijn man opgeruimd worden. Dan zit er volgend jaar geen knoop in!  En wat denk je? toch de hele teringzooi van 3 snoeren in de knoop! Dan ga ik maar strijken op zolder en laat man zijn eigen ding doen.  Als het "sein veilig" wordt gegeven kom ik weer naar beneden om ballen erin te hangen. 

Bakblik schreef op 04-12-2025 om 13:37:

[..]

Ieder jaar moeten de lampjes uit de boom volgens een protocol van mijn man opgeruimd worden. Dan zit er volgend jaar geen knoop in! En wat denk je? toch de hele teringzooi van 3 snoeren in de knoop! Dan ga ik maar strijken op zolder en laat man zijn eigen ding doen. Als het "sein veilig" wordt gegeven kom ik weer naar beneden om ballen erin te hangen.

zaterdag komt een vriendin hem hier opzetten. En dan lig ik ondertussen lekker op bed met een luisterboek 😜😁

Bakblik schreef op 04-12-2025 om 13:37:

[..]

Ieder jaar moeten de lampjes uit de boom volgens een protocol van mijn man opgeruimd worden. Dan zit er volgend jaar geen knoop in! En wat denk je? toch de hele teringzooi van 3 snoeren in de knoop! Dan ga ik maar strijken op zolder en laat man zijn eigen ding doen. Als het "sein veilig" wordt gegeven kom ik weer naar beneden om ballen erin te hangen.

Ik ben zelf nogal een zeikerd met de lampjes opruimen en ik heb (even afkloppen) nog nooit een knoop gehad. Maar ik doe het ook op zo'n manier dat het weer netjes in het originele doosje past. Bij ons is de taakverdeling: man sjouwt alles naar beneden (na een paar keer de vraag "Waar is...?" "Waar het al 9 jaar ligt!" "Ik zie het niet" en dan moet ik naar boven, wijs het aan, "oh, dáár..."), vervolgens zet ik de boom in elkaar, gooi ik de lampjes erin, vraag om mans goedkeuring of de verdeling goed is (heeft hij er tenminste ook iets over te zeggen) en daarna versier ik de boom. Ik denk dat vanaf dit jaar onze zoon zich er ook mee gaat bemoeien, en anders wel vanaf volgend jaar. Maar dan nog ben ik degene die de lampjes erin hangt en ze uiteindelijk (netjes!) opruimt. Man mag op 1 januari de boom en dozen weer naar boven sjouwen als ik alles heb opgeruimd. Meestal zet hij alles dan midden op zolder neer, want het lukt hem niet om de boel netjes achter het schot te zetten. Tetris is  niet aan hem besteed, dus dat doe ik dan maar. 11 maanden later dezelfde riedel opnieuw. 

voordeel van mijn boom niet meer zelf op kunnen zetten is toch wel dat ik die lampjes ook niet meer hoeft te doen. Ondanks dat die bij mij nooit in de knoop zaten, vond ik dat altijd een rot klus 😂

oplossing voor het lampjesprobleem. Boom waar ze al in zitten.

Hij staat! Wel de hele dag over gedaan. In de ochtend de boom. In de middag de lampjes.  En 's avonds de ballen. Toch gelukt in één dag, had ik niet verwacht.  ( normaal  doe ik het in 1,5 uur maar dat plan moest dit jaar even  aangepast  worden )

Ik denk dat ik vandaag alles uit de schuur ga halen en morgen ga zetten. Ik doe eigenlijk altijd alles.
Hier nooit lampjes in de knoop sinds ik ze om een groot stuk karton draai.

Dolfje schreef op 05-12-2025 om 08:19:

Ik denk dat ik vandaag alles uit de schuur ga halen en morgen ga zetten. Ik doe eigenlijk altijd alles.
Hier nooit lampjes in de knoop sinds ik ze om een groot stuk karton draai.

Dat doe ik idd ook met mijn lampjes. Werkt perfect! 

Ysenda schreef op 04-12-2025 om 23:57:

oplossing voor het lampjesprobleem. Boom waar ze al in zitten.

Ja, dat was voor mij de hoofdreden voor mijn huidige kunstboom: ze zaten er al in. Hallelujah. Wat heerlijk om die krengen er niet zelf in te moeten proppen. En ze zaten altijd in de knoop. Gek werd ik er van. Nu lekker een boom van 210 met lampjes. Ipv mijn kleine boompje van 150 zonder ingebouwde lampjes. Er liggen ook alweer cadeautjes onder, zo gezellig. ♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.