Huiskamer
Nick90
14-11-2025 om 18:54
Staat de kerstboom al?
Net hier samen met de kindjes de kerstboom opgetuigd, who else heeft de kerstboom al staan?
Jorni
16-11-2025 om 12:42
Lollypopje schreef op 16-11-2025 om 11:17:
[..]
Dankjewel 🩷
Dit is mijn derde jaar op die manier. Het eerste jaar was het zwaarst, omdat ik toen nog een tijdje hoop had dat het misschien zou kunnen lukken. Inmiddels heb ik het een plekje gegeven en kan ik er wel goed mee omgaan. Al Hoop ik natuurlijk dat ik ooit Weer Kerst met mijn familie kan vieren
Ik vind het heel verdrietig voor je. Ik hoop toch dat in de toekomst het toch weer beter wordt en dat ze er wat voor vinden.
Herfstappeltaart
16-11-2025 om 12:57
Bakblik schreef op 16-11-2025 om 11:11:
[..]
De kerstboom is van oorsprong een heidense traditie. De Germanen staken dennenbomen in brand om de terugkeer van het licht te vieren.
Tot ver in de jaren 60 stond er in de katholieke kerk geen kerstboom en ook niet bij de mensen thuis. Mijn oma zette de kerststal neer en had wat kerstgroen op tafel maar geen boom. Ik (geb. 1967) heb de eerste kerstboom bij oma thuis nog bewust meegemaakt.
Ja klopt.
Miepjecody
16-11-2025 om 13:09
Egel. schreef op 15-11-2025 om 23:39:
Het lijkt hier bijna alsof het verplicht is een kerstboom te nemen. Hoort er gewoon bij, of zo. Wat is de reden dat jullie je huis dan (vanaf 6 december of zelfs (veel) eerder) zo versieren?
Wat is kerst voor jullie dan?
Ik voel me weer eens een alien
Waar staat dat jij dat ook moet doen?
Ik heb hem net gezet
Waarom? Omdat ik het fijn vind in deze donkere dagen de gezellige lichtjes etc te hebben
Ik kerst altijd zie als een nostalgisch iets waarbij we het afgelopen jaar evalueren
Helaas wordt dit de 1e kerst zonder mijn moeder.
Ik vind het fijn om dan terug te denken aan alle decembermaanden van mijn leven.
Abcdefg
16-11-2025 om 22:33
Ja, vandaag opgezet. Anders komt het er niet meer van. druk, vakanties. 20 december zou kunnen, maar dat vind ik toch echt te laat
duizel
17-11-2025 om 09:02
hier bijna altijd het weekend na sinterklaas. Nu zal dat 13 of 14 december worden want 6 en 7 december vind ik te vlug.
Ik vind het gezellig staan met de lampjes en versieringen.
Hij blijft staan tot 1 december. Ik ruim hem altijd op nieuwjaarsdag op. Ik vind het ook heerlijk om dan weer ruimte in mijn huis te hebben.
pind@
17-11-2025 om 10:24
Ja, sinds gisteren. Door (uitwonende) dochter voor me gedaan.
Gezellig al die lichtjes. Een beetje licht in de duisternis.
Duufje
17-11-2025 om 10:24
Ik was van plan om de kerstboom 4 december te kopen en 6 december in huis te zetten (altijd zo snel mogelijk na Sinterklaas). Maar mijn plan is in duigen gevallen. We hebben gisteren afgesproken dat we 4 december pakjesavond vieren. Nu ga ik misschien wel op 5 december de boom kopen, dan zal het wel lekker rustig zijn in het tuincentrum ![]()
Koettie
17-11-2025 om 12:07
Sinds gister klein boompje in pot met lampjes. Laat het denk ik zo, ballen erin maakt het zo druk. Wel gezellig in de avond.
Rekenenisleuktaalook
17-11-2025 om 12:21
duizel schreef op 17-11-2025 om 09:02:
hier bijna altijd het weekend na sinterklaas. Nu zal dat 13 of 14 december worden want 6 en 7 december vind ik te vlug.
Ik vind het gezellig staan met de lampjes en versieringen.
Hij blijft staan tot 1 december. Ik ruim hem altijd op nieuwjaarsdag op. Ik vind het ook heerlijk om dan weer ruimte in mijn huis te hebben.
Dan zou ik hem nog vier weken laten staan.
🤪😁🤣
duizel
17-11-2025 om 14:27
Rekenenisleuktaalook schreef op 17-11-2025 om 12:21:
[..]
Dan zou ik hem nog vier weken laten staan.
🤪😁🤣
Ah oeps. Kan het niet meer aanpassen naar tot 1 januari dus
DeOnbekende
18-11-2025 om 21:09
Ik vind een kerstboom zo lelijk
Die komt er dus niet in, maar ik ga komend weekend wel wat lichtjes en december-rommeltjes neerzetten.
Chipndale
19-11-2025 om 07:15
Nee hoor, 6 of 7 december pas. Ondanks dat we geen kinderen hebben komt de boom er niet voor Sinterklaas. 2 of 3 Januari ruim ik em weer op. Vind het altijd erg gezellig, masr na oud en nieuw ben ik em weer helemaal zat
AnneliesMeeuwis
02-12-2025 om 10:25
Bij ons staat de kerst boom al bijna! Zijn nu druk bezig met het opzetten. Wij vieren Sinterklaas niet heel groot maar kerst wel! Ik wil graag graag eigen kerstballen bedrukken maar weet niet zo goed waar ik die het beste kan halen. Iemand ervaring met zulke bestellingen? Laat het me weten.
Kerstige groet, Annelies
Duufje
03-12-2025 om 08:12
Wij hebben de boom afgelopen zaterdag gekocht, hij staat dus al een paar dagen in de schuur mooi te wezen / te acclimatiseren. Komende zaterdag (na Sinterklaas) mag hij naar binnen en ga ik hem versieren.