Huiskamer
Nick90
14-11-2025 om 18:54
Staat de kerstboom al?
Net hier samen met de kindjes de kerstboom opgetuigd, who else heeft de kerstboom al staan?
Netherfield
15-11-2025 om 09:03
Hier komt hij er ook pas na Sinterklaas in. We hebben altijd een echte. Met een vriendin heb ik altijd een wedstrijdje wie er als eerste een kerstboom met lichtjes en ballen in een huis ziet. Mijn vaste huizen hebben me niet teleurgesteld.
Jujubee
15-11-2025 om 09:18
Jep, hij staat hier al drie weken of zo. Ik had een nieuwe kunstboom besteld online en toen ik hem uitgepakt had en opgezet ( 210 hoog ) vond ik het zo'n gedoe om hem weer in de doos te gaan proppen dus toen maar meteen opgetuigd. Meestal doe ik het wel rond eind oktober, begin november. Dan vind ik het zo'n donkere tijd en is de gezelligheid wel welkom. Maar hij gaat hier meestal rond oud jaar wel weer weg. Na de kerst is het voor mij wel weer klaar na ruim twee maanden.
Joszy
15-11-2025 om 09:37
Ik moet door al die vroege bomen denken aan mensen in het dorp waar ik ben opgegroeid. Die zetten de (echte) kerstboom niet zo vroeg maar lieten hem heel lang staan. Letterlijk zo lang dat hij (kaal natuurlijk) ook kon dienen als paastak. Daarna haalden ze hem pas weg.
Ik zet hem op na sinterklaas
Poison
15-11-2025 om 09:56
ik wilde hem dit jaar vroeger opzetten, maar de kinderen (12-14) wilden absoluut wachten tot 6-12. Dus dat doen we dan maar.
Wij hebben helaas een nepboom vanwege allergie voor echte🙁
Mischa83
15-11-2025 om 13:43
Wat leuk dat mensen zoveel kerstplezier hebben dat ze de boom al opzetten!
Wij zetten hem altijd pas op na 12 december, dat is de verjaardag van mn zoon. Toen hij klein was wilden we zijn verjaardag niet onder laten sneeuwen door de omliggende feestdagen, daarom hebben we met de boom gewacht tot na zijn verjaardag. Nu is hij groot en maakt het hem niet uit maar vinden wij het nog steeds fijn om stil te staan bij zijn verjaardag zonder ruis van andere feestelijkheden.
Herfstappeltaart
15-11-2025 om 16:00
Wilgenkatje- schreef op 15-11-2025 om 15:59:
Nu al?? Het is hier geen Intratuin 😃
afrodite05
15-11-2025 om 16:25
Ik wilde hem dit jaar eigenlijk voor het eerst niet opzetten, we zijn alles aan het opruimen ivm aanstaande verhuizing. En ik ben zwanger, dus weinig energie. Maar man wil het wel graag, omdat zoon het allemaal veel bewuster meemaakt. Nog even samen uitknobbelen of we dan toch maar de grote (kunst)boom opzetten of het kleinere (kunst)boompje. In elk geval pas na Sinterklaas.
Verder is het bij ons een soort traditie dat de boom op 1 januari opgeruimd wordt. Dan ben ik het namelijk zat. Dus als ik wakker word, ga ik lekker met het nieuwjaarsconcert op tv de ballen, slingers en lichtjes opruimen. Tegen de tijd dat man beneden komt, mag hij de boel terug naar zolder sjouwen. Maar mogelijk verloopt dat dit jaar vanwege die zwangerschap dus ook anders. En de ballen en boom gaan waarschijnlijk niet meer naar zolder terug, maar naar een tijdelijke opslag.
Cle0
15-11-2025 om 22:58
Nog geen kerstboom(pje) maar al wel andere kerstdecoratie. Meestal koop ik een tafelmodel bij een supermarkt, dus als ik er binnenkort tegenaan loop, neem ik er wel één mee en zet ik 'm neer. Geen ruimte voor een grotere helaas.
Egel.
15-11-2025 om 23:39
Het lijkt hier bijna alsof het verplicht is een kerstboom te nemen. Hoort er gewoon bij, of zo. Wat is de reden dat jullie je huis dan (vanaf 6 december of zelfs (veel) eerder) zo versieren?
Wat is kerst voor jullie dan?
Ik voel me weer eens een alien
Boarn
16-11-2025 om 00:42
Niet, ik vind een kerstboom echt spuuglelijk. Als je ziet wat mensen er in hangen. Voor mij te kitsch. Lampjes heb ik wel altijd, maar daar hoeft het geen kerst voor te zijn.
Lollypopje
16-11-2025 om 06:00
Egel. schreef op 15-11-2025 om 23:39:
Het lijkt hier bijna alsof het verplicht is een kerstboom te nemen. Hoort er gewoon bij, of zo. Wat is de reden dat jullie je huis dan (vanaf 6 december of zelfs (veel) eerder) zo versieren?
Ik ben niet gelovig, dus voor mij is het vooral gezelligheid. En nu ik te ziek ben om kerst te vieren met mijn familie en ik hem dus voor het derde jaar alleen zal doorbrengen, is het voor mij ook een manier om kerst toch een beetje in huis te halen. Ik word daar vrolijk van.
Maar ik vind er niks van als mensen dat niet doen. Vooral doen Wat jij fijn vindt
rionyriony
16-11-2025 om 06:56
Egel. schreef op 15-11-2025 om 23:39:
Dat is een veel voorkomend thema voor een romantische kerstfilm! Als toeschouwer mag je raden "waarom dan toch?", maar na een halfuur kijken komt de aap uit de mouw: zij (of hij) heeft ooit schandalig de bons gekregen op kerstavond en dat heeft haar/hem zó getraumatiseerd dat ze kerstmijdend is geworden en zelfs heel erg cynisch over kerstuitingen. Bij het ontwaren van het kleinste toefje hulst ontsteekt ze in hevige woede! Ze haat de kerstgezelligheid want dan komt haar eigen eenzaamheid en pijn terug!
Maar, geen nood, de nieuwe liefde houdt heel veel van kerst en laat haar voelen hoe fijn kerst kan zijn met zijn liefde en warmte als een warme mantel over haar schouders!
Er is dus nog hoop voor je.