Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Verpleeghuis (topictitel gewijzigd op verzoek to)

Voorop gesteld dat er morgen gebeld gaat worden maar we zijn NU nieuwsgierig en kunnen niks vinden op internet..
Een ouder gaat wonen in een verpleeghuis in xxxxx en we zouden graag willen weten of de woonruimte voor dementerende ouderen daar bestaat uit alleen een kamer ( dus bed in de kamer zetten) of een appartement met aparte slaapkamer. De website heeft het over ' kamers/ appartement ".
De laatste optie zou het fijnste zijn maar als het alleen een kamer is, is het wat het is..

Ze.hebben 23 appartementen. Dat staat op de site. 

Ambra

Ambra

08-10-2025 om 18:35 Topicstarter

Peaches schreef op 08-10-2025 om 18:34:

Ze.hebben 23 appartementen. Dat staat op de site.

Ja maar daarboven staat dus 23 kamers/ appartementen..

Ambra schreef op 08-10-2025 om 18:35:

[..]

Ja maar daarboven staat dus 23 kamers/ appartementen..

Ja, omdat de site over meer huizen gaat. Dat is het standaard kopje. Bij sommige huizen staan er inderdaad kamers onder.

Er staat:
kamers/appartementen

• 23 appartementen

Onder het kopje 'kamers/appartementen' kunnen ze dus per locatie aangeven wat er is .10 kamers en 20 appartementen, 50 kamers of, in dit geval, 23 appartementen.

Ambra

Ambra

08-10-2025 om 21:15 Topicstarter

Meesje schreef op 08-10-2025 om 19:43:

Er staat:
kamers/appartementen

• 23 appartementen

Onder het kopje 'kamers/appartementen' kunnen ze dus per locatie aangeven wat er is .10 kamers en 20 appartementen, 50 kamers of, in dit geval, 23 appartementen.

Ik snap hem, dank je wel.

Nu duikt hier thuis de vraag op: wat is precies een appartement. Als je daarop gaat zoeken krijg je ook allerlei verschillende antwoorden.

We zijn er dus nog niet uit. We wachten maar geduldig af..

Ambra

Ambra

08-10-2025 om 21:15 Topicstarter

Peaches schreef op 08-10-2025 om 18:38:

[..]

Ja, omdat de site over meer huizen gaat. Dat is het standaard kopje. Bij sommige huizen staan er inderdaad kamers onder.

Ja, je hebt gelijk..

Ambra schreef op 08-10-2025 om 21:15:

[..]

Ik snap hem, dank je wel.

Nu duikt hier thuis de vraag op: wat is precies een appartement. Als je daarop gaat zoeken krijg je ook allerlei verschillende antwoorden.

We zijn er dus nog niet uit. We wachten maar geduldig af..

Precies, het is de vraag wat het verschil is. Meestal heeft een appartement eigen keukenblok en badkamer. Een kamer kan een deel van de voorzieningen delen. Een appartement hoeft niet beslist twee kamers te hebben.

Spannend Ambra. Ben benieuwd.  Op mijn vorige werk stond het bed idd in de kamer en was er alleen een aparte badkamer.  Waar ik nu werk , is het veschillend. Veel appartementen hebben een aparte slaap - en badkamer, maar er is  ook een gang  waar het bed wel in de kamer staat. 

En? Is het een aparte slaapkamer?  Of zoals tegenwoordig meestal, bed in de kamer?

Ambra

Ambra

10-10-2025 om 10:40 Topicstarter

we weten het nog steeds niet. Opname is maandagochtend..

Kunnen ze je dat niet vertellen dan?  
Zijn jullie niet van tevoren wezen kijken?
Sterkte maandag, het wordt een moeilijke dag.

lientje69 schreef op 09-10-2025 om 22:45:

En? Is het een aparte slaapkamer? Of zoals tegenwoordig meestal, bed in de kamer?

Tegenwoordig is juist niet het bed in de kamer, dat is ouderwets.

Bij nieuwbouw worden het standaard 2 kamerappartementen. 

Ysenda schreef op 10-10-2025 om 12:58:

[..]

Tegenwoordig is juist niet het bed in de kamer, dat is ouderwets.

Bij nieuwbouw worden het standaard 2 kamerappartementen.

Ik werkte in een nieuw gebouwd huis. Opgeleverd in 2021. Bed in kamer hoor. En best klein ook. Als je rolstoel/ tillift en Carendo nodig had liep je al vast met draaien en deuren.

Sterkte voor maandag alvast Ambra!

lientje69 schreef op 10-10-2025 om 13:11:

[..]

Ik werkte in een nieuw gebouwd huis. Opgeleverd in 2021. Bed in kamer hoor. En best klein ook. Als je rolstoel/ tillift en Carendo nodig had liep je al vast met draaien en deuren.

Ik zit nu in een commissie voor een nieuwbouw project en daar is echt de stelling dat dat concept zwaar verouderd is en niet meer gebouwd wordt.

Wij krijgen nu deels mobiele keukenkastjes zodat rolstoelers zelfstandig kunnen blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.