Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Specifieke fleecedeken gezocht

Ik ben op zoek naar een fleecedeken, maar kan niet vinden wat ik zoek. Wil iemand meehelpen?

Zoon heeft dit dekentje, ik zoek iets soortgelijks voor ons tweede kindje: https://www.keesdewaal.nl/texel/product/146-fleeceplaid-schaap-texel-wit-met-zwart (hoeft niet zwart/wit).

- Allereerst moet het niet zo'n mega dikke pluche stof zijn, maar gewoon een dun fleecedekentje. Formaat ongeveer 100x150cm. Iets groter mag ook, kleiner (formaat babydeken) niet. 

- Er moet een leuk patroon op zitten, bij voorkeur iets met meerdere olifantjes

- Niet de hoofdprijs. Ik heb er een gezien van 30 euro, waar nog 40 euro verzendkosten bij kwam. Dat totaal werd me te gortig.

Ik heb al online gezocht bij de H&M, Hema, Xenos, dierentuinen, WNF, slaaptextielwinkels, Zara, Action, ... Ook via Bol, Amazon, Marktplaats en Vinted, maar ofwel ik zoek niet goed genoeg, ofwel dat wat ik wil is online niet te vinden. Ja, of ik kan niet goed zoeken  Wil iemand meehelpen zoeken? 

Zoiets zou top zijn (dit zijn verkeerde formaten/geen fleecedekens) https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0BwTNozNpDMyxanKBBNfTdQjbL6zLLGipFFZYbV6UPw&s 

en https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRjCJEtmRPe-g0ZtniHHkPV_wK5oW0RpOQlyUSpRQFkwA&s=10

Maar die bovenste met die olifantjes is toch anders qua stof? Dat is van dat zachte, wat meer fluffie spul denk ik, als ik zo kijk naar deze foto :

71USrkfH8-L.jpg

Terwijl die van Kees met de schaapjes van dat platte fleece is als ik zo kijk :

thorgun-throw-light-blue__1022901_pe832990_s5.jpg?f=s

Weet niet of het duidelijk is qua verschil zo maar qua gevoel zit daar heel veel verschil tussen. Dus dan is vooral mijn vraag, welke soort fleece zoek je precies? Dat meer fluffie of dat platte?

Als je zoekt op 'stof fleece olifantjes' krijg je vrij veel resultaten van alleen stof. Als je het  niet kunt vinden, zou ik alleen de stof bestellen. Je kunt dit naar een kleermaker brengen, die maakt er dan een mooie fleecedeken van.

afrodite05

afrodite05

10-01-2026 om 08:11 Topicstarter

BlairW schreef op 10-01-2026 om 08:05:

Maar die bovenste met die olifantjes is toch anders qua stof? Dat is van dat zachte, wat meer fluffie spul denk ik, als ik zo kijk naar deze foto :

71USrkfH8-L.jpg

Terwijl die van Kees met de schaapjes van dat platte fleece is als ik zo kijk :

thorgun-throw-light-blue__1022901_pe832990_s5.jpg?f=s

Weet niet of het duidelijk is qua verschil zo maar qua gevoel zit daar heel veel verschil tussen. Dus dan is vooral mijn vraag, welke soort fleece zoek je precies? Dat meer fluffie of dat platte?

Klopt, qua stof zoek ik de onderste. De bovenste was als voorbeeld voor een patroontje, maar dat is inderdaad de verkeerde stof. 

afrodite05

afrodite05

10-01-2026 om 08:12 Topicstarter

Lena55 schreef op 10-01-2026 om 08:08:

Als je zoekt op 'stof fleece olifantjes' krijg je vrij veel resultaten van alleen stof. Als je het niet kunt vinden, zou ik alleen de stof bestellen. Je kunt dit naar een kleermaker brengen, die maakt er dan een mooie fleecedeken van.

En dit?

https://petitbandit.nl/winkel/wiegdeken-fleece-olifantjes/

Jouw link geeft een deken die aan de ene kant katoen is en de andere kant fleece, ik zoek echt alleen fleece. En hij is ook nog te klein  Het patroon vind ik wel heel leuk.

Je tip van stof kopen hou ik in m'n achterhoofd.

afrodite05 schreef op 10-01-2026 om 08:11:

[..]

Klopt, qua stof zoek ik de onderste. De bovenste was als voorbeeld voor een patroontje, maar dat is inderdaad de verkeerde stof.

Ik kan met olifantjes ook niet echt iets vinden dat betaalbaar is nee. Is een andere print nog een optie? Sowieso lastig om dat soort fleece te vinden merk ik. Heel veel is van dat zachtere zoals die met die olifantjes 😕 ik vond die dunne dekentjes nog wel eens bij de Action met een Disney print er op of zo. 

afrodite05

afrodite05

10-01-2026 om 08:45 Topicstarter

ToetieToover schreef op 10-01-2026 om 08:30:

Moet het echt specifiek fleece zijn?
Deze vind ik zelf erg schattig: wDA5f9BMaLwgUPX5jf3e994H1SJ_dGfB3VTJ4QXETk966dQ2MEyye2MN83SY19MNLUvWrzwLsZA&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=High%20Prio%20-%20Price%20pos%201%20-%20Shopping&utm_id=22058882299&gad_source=1&gad_campaignid=22058882299&gbraid=0AAAAADmpnJ-Llx2lMi6NJtcwyAussY-yX&gclid=CjwKCAiA64LLBhBhEiwA-Pxgu1TZFdTfjdja-rwAwWypkvcGFGCl5zd1KTBnL9gQ370fy9F8PB2k3xoC_6MQAvD_BwE" target="_blank" rel="nofollow">https://www.nordicnest.nl/merken/klippan-yllefabrik/baa-kinderplaid/?variantId=15607-01&country=NL&pv2=eyJhbGciOiJFUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJjIjoiRVVSIiwiZXhwIjoxNzY4MDMzNTE5LCJtIjoiMTMxODUxMDcwIiwibyI6IjE1NjA3LTAxIiwicCI6MjkuMzk5OTk5OTk5OTk5OTk5fQ.Dy2_JUUwwwDA5f9BMaLwgUPX5jf3e994H1SJ_dGfB3VTJ4QXETk966dQ2MEyye2MN83SY19MNLUvWrzwLsZA&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=High%20Prio%20-%20Price%20pos%201%20-%20Shopping&utm_id=22058882299&gad_source=1&gad_campaignid=22058882299&gbraid=0AAAAADmpnJ-Llx2lMi6NJtcwyAussY-yX&gclid=CjwKCAiA64LLBhBhEiwA-Pxgu1TZFdTfjdja-rwAwWypkvcGFGCl5zd1KTBnL9gQ370fy9F8PB2k3xoC_6MQAvD_BwE

Welke zoektermen gebruik je? Tegenwoordig is ‘prompts’ bedenken voor AI een nieuwe taak binnen een functie , de juiste instructie is net zoiets als de correcte schroevendraaier uit je gereedschapskist halen. Misschien kunnennwe daarin nog meedenken?

Of kun je je prijs-eis loslaten en de kosten toch betalen voor een dekentje dat je perse wilt hebben? Je hebt er al 1 gezien toch?

Jeetje wat een gigantische link 

Tja, als die olifantjes niet kunnen, dan wordt het iets anders. De deken die ik heb gezien wordt inclusief verzendkosten 75 euro en dat vind ik echt overdreven, zeker omdat ik hem niet perfect vind. Ja, ik ben een zeikerd, ik weet het...

Qua zoektermen in Google heb ik al verschillende opties geprobeerd: fleecedeken (of fleece deken) olifant (of olifantjes) al dan niet met "kind" of "kinderen" erbij, of de Engelse variant met blanket en elephant. 

afrodite05

afrodite05

10-01-2026 om 09:47 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 10-01-2026 om 09:38:

ik denk dat je een plaid moet zoeken, niet een deken. Die zijn wat dunner dan dekens.
En zelf (laten) maken vind ik een heel goed idee, dan heb je zoveel keuze!

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0995539010.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=mk_nl|ln_dut|pl_google|ct_fm|bu_home|kt_gen|bg_performance|cs_fmax|adt_prospecting|sp_med|pi_nlg06anu3aa214&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=21620027894&gclid=CjwKCAiAjojLBhAlEiwAcjhrDsUWwxbuZXtmkKfo25L3rP--RBGDJ_iLLl4vFHHIRXmfVbu3qRk44RoCEC0QAvD_BwE

Goede tip, op plaid zoeken. Die van je link had ik ook gezien, die hou ik in mijn achterhoofd. 

Maar die stoffen om zelf een deken van te maken kan ik nog niet echt vinden, daar ga ik straks nog eens naar zoeken.

Ik zou eens bij Kik kijken; dat is een low budgetwinkel met een heel groot assortiment aan alles (kleding, huis, keuken) en al zijn varianten. Een heel pad met aan twee kanten dekens/plaids/kleden. Doet ook aan niche maar ook aan heel trendy en daar tussenin.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.