Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Spaans leren in de auto

Ik heb best wat reistijd, ben meestal niet zo in de mood voor audioboeken en in muziek heb ik ook niet altijd zin. Net bedacht ik me dat ik eigenlijk nog steeds graag Spaans zou leren. Heb een tijdje DuoLingo gedaan en dat ging best leuk, maar ik ben niet zo vaak alleen en vind t geluid wat storend voor m’n omgeving. En in de auto is DuoLingo natuurlijk een slecht idee. 
Dus ik zoek eigenlijk een luistercursus Spaans. Gratis zou leuk zijn, maar hoeft niet. Zag zo snel alleen die van Prisma voor een kleine 40 euro, is dat t waard?

Ik heb ervaring met notes in Spanish. Ook in de auto gedaan elke dag en spreek nu een redelijk woordje Spaans.

Ik houd mijn Spaans bij met een podcast “CoffeeBreak Spanish”. Die podcast loopt al jaren en het eerste jaar is echt een beginnerscursus. 

Moosey

Moosey

18-11-2021 om 21:39 Topicstarter

Super, thanks! Aan podcasts had ik helemaal niet gedacht. Allebei gevonden, ik ga morgen m’n eerste les doen

Succes

wel op het verkeer blijven letten hé!   suc6. Spaans leer je eigenlijk 't beste om alleen naar een gebied te gaan in Spanje waar alleen spanjaarden wonen. Of een spaanse minnaar te nemen

Moosey

Moosey

19-11-2021 om 07:42 Topicstarter

Hahaha, die Spaanse minnaar zit er effe niet in vrees ik. Maar ik heb wel een collega die vloeiend Spaans spreekt, ga wel proberen zoveel mogelijk Spaans met haar te spreken. 

WickedDotterel45

WickedDotterel45

19-11-2021 om 13:52

Jillz schreef op 18-11-2021 om 20:24:

Ik heb ervaring met notes in Spanish. Ook in de auto gedaan elke dag en spreek nu een redelijk woordje Spaans.


  1. Deze heb ik ook gedaan toen ik nog per trein naar het werk ging. In combinatie met een boekje over grammatica en Duolingo thuis had ik een leuke basis opgebouwd om nu bij een talencursus die ik doe niet bij beginners te hoeven starten.

Complete zinnen leren is leuk, maar kun je ook bijv werkwoorden vervoegen hierin leren? Dat is het belangrijkste. In perfect Spaans de weg vragen of een andere vraag stellen is leuk, maar als je vervolgens t antwoord niet begrijpt dan kom je niet ver. Wel als je zelf de meest voorkomende werkwoorden kan vervoegen dus zelf zinnen kan maken ipv riedeltjes opdreunen.

Moosey

Moosey

23-11-2021 om 23:06 Topicstarter

De grammatica komt zowel in die podcasts als in DuoLingo zeker aan bod hoor. Ik vind de combi DuoLingo (vooral schrijven/lezen) en Coffebreak Spanish (luisteren/spreken) wel echt goed werken! En ik ben fan van Mark van Coffebreak Spanish. Wat een fijne stem en heerlijk accent (het is een Schot) heeft die man. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.