Huiskamer
AnneliesMeeuwis
09-02-2026 om 15:11
Slaapbank
Hoi allen, Ik ben op zoek naar een stijlvolle slaapbank voor op mijn gastenkamer. alleen vind ik mijn interieur heel belangrijk, en ben er dan al jaren mee bezig om goed in te richten. En het probleem is dat ik de meeste slaapbanken niet mooi vind. Ze zien er vaak goedkoop en oncomfortabel uit naar mijn mening.
Nu ben ik er eentje tegengekomen bij SASA store van Karup design(ik mag geen linkje plaatsen dus doe ik het even zo).
Deze past perfect in mijn interieur maar ik twijfel of het comfortabel is. En ik vind hem aan de dure kant. Heeft er iemand ervaring met dit merk of soort bank?
ALvast bedankt voor uw reactie!
Ambra
09-02-2026 om 16:25
ik kan me niet voorstellen dat die knopen en bobbels lekker slapen. Maakt slaapcomfort ook nog een beetje uit of moet het alleen mooi zijn ?
En ik zie een prijs van nog geen €700 euro. Voor een tweepersoons matras ( want dat koop je toch eigenlijk) is dat niet duur.
Kaaaaaaaatje
09-02-2026 om 16:46
Mijn schoonzus heeft een slaapbank met een goede topper daar bovenop, maar ja, die topper moet je dan ook ergens laten als je de slaapbank als bank gebruikt.
KnorrendKitten
09-02-2026 om 16:51
Wij hebben een opklapbed/kastbed voor als zoon logés blijven slapen.
Als het bed is opgeklapt is de vloerruimte ook een stuk groter dan als er een bank de meeste tijd niets staat te doen..
Zeespiegel
09-02-2026 om 17:45
opklapbed tegen de muur, plank erboven met een gordijn eraan in je eigen stijl.
Opklapbed achter gordijn plaatsen. Netjes weggewerkt.
ToetieToover
09-02-2026 om 18:02
Het gaat om een gastenkamer, dan zet je daar toch een volwaardig tweepersoonsbed neer? Kun je heel mooi opmaken.
Marty1984
09-02-2026 om 18:36
Lap, weer iemand waar ik op de grond bij mag logeren.
Jaren zoeken naar het meest ethestisch ideale en dan lig ik nog altijd tegen de grond als je dat ding uitklapt.
Als je er de plaats voor hebt ... zet gewoon een normaal bed.
Hoeft niet extreem duur te zijn, maar wel iets dat meer is dan een véél te dunne matras op de grond.
MiniJCW
09-02-2026 om 19:29
Ambra schreef op 09-02-2026 om 16:25:
ik kan me niet voorstellen dat die knopen en bobbels lekker slapen. Maakt slaapcomfort ook nog een beetje uit of moet het alleen mooi zijn ?
En ik zie een prijs van nog geen €700 euro. Voor een tweepersoons matras ( want dat koop je toch eigenlijk) is dat niet duur.
Het ziet er ook niet heel stabiel uit. Als ik naar het mechanisme kijk, zou ik bang zijn dat het instort als ik een keer omdraai.
Yumi
09-02-2026 om 19:34
Ik heb 'n keer een slaapbank gehad, geen logeerkamer en in de woonkamer 'n hoekje waar ik 'm kwijt kon. Onding was het, ligt niet lekker en als je erop ging zitten schoof jij langzaam uit en zat je op de grond.
Ginevra
09-02-2026 om 20:50
ik heb verschillende slaapbanken gehad. Mijn ervaring: óf ze zitten redelijk, óf ze slapen redelijk, maar nooit allebei.
Loveparijs9
09-02-2026 om 22:36
In mijn ogen is dit meer een bankje uit een park met een kussen erop.
Als het de logeerkamer betreft zou ik ook voor een normaal bed met een goed matras kiezen. Zodat niemand met rugpijn wakker wordt.
Poezenmeisje
09-02-2026 om 22:44
Wij hadden een futon als logeerbed in de tuinkamer en een twijfelaar (120 centimeter) in het kleine kamertje op de verdieping. Daar paste niets groters in.
Poezenmeisje
09-02-2026 om 22:48
Die Karup vind ik niet mooi. Het lijkt wel of hij door een paar pubers is getimmerd van pallets.
Tjilp
09-02-2026 om 22:58
Heerlijk toch als je gasten lekker kunnen slapen? Een mooi opgemaakt bed misstaat niet in een gastenkamer 
En anders inderdaad een opklapbed. Tweedekeus, maar ja.
Een slaapbank is behelpen…
Mammoet
09-02-2026 om 23:09
Om op te slapen te veel hobbels en veel te laag om fijn uit te stappen, zeker als je wat ouder bent. Ditzelfde geldt ook voor het zitten eigenlijk. Moeten gasten persé kunnen zitten? Of slapen ze vooral in die kamer? Dan gewoon een goed bed neerzetten.