Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Sintemaarten keuveltje


Jaaaa super leuk. Hier in de buurt een snackbar in een hotel. Bij de snackbar kreeg je een zakje met snoepjes uit van die Haribo bakken en bij het hotel een grote Mars of andere candybar. 

Heb er ook echt zin in met m'n dochter volgende week. 

Ik ben dol op Sint Maarten, in ons dorp in de Randstad deed iedereen mee. Ik woon inmiddels in een ander dorp in de randstad en ook hier wordt gelukkig Sint Maarten gevierd. Nog op dezelfde manier als toen ik klein was: de kinderen maken een lampion en gaan dan langs de deuren en zingen een liedje. Ik herken ook dat je patat kreeg bij de snackbar en een tandenborstel bij de tandarts. Oudere mensen gaven soms taaitaai, verder was het vaak chocola, lollies, snoepjes. En natuurlijk mandarijnen die je dan weken later schimmelend aantrof in je tas met snoep haha.

Dit jaar wordt de eerste keer dat we mijn dochtertje kunnen lopen, veel zin in!

Mijn broers zijn trouwens veel ouder, 13, 12 en 8 jaar ouder dus als ik thuis kwam van Sint Maarten lopen kwam de tas met snoep op de kop op tafel en mochten zij ook wat uitzoeken. Goede herinneringen aan. 

Lollypopje schreef op 04-11-2021 om 17:22:

12 november is de dag
Dat de tandarts
Dat de tandarts

12 november is de dag
Dat de tandarts
Boren mag

Was heel populair toen ik jong was

Die zongen wij ook graag.

Hier (noorden van het land) komen elk jaar kinderen aan de deur met Sint Maarten. Ze maken op school een mooie lampion en gaan daarmee langs de deuren.

Vroeger waren wij ook niet blij met mandarijnen, maar nu worden die juist graag meegenomen. Gewone marsjes etc. zijn blijkbaar minder interessant.

We kregen vroeger ook wel eens een handje pepernoten zo in de tas gemikt. Of een taaitaaipopje, niet verpakt uiteraard. Bah.

Ja bij ons ook los snoep. Deden mijn ouders ook niet moeilijk over. Was ook heel gewoon toen nog. Pas paar jaar later werd het opeens een ding om dat niet meer te willen.

Lollypopje schreef op 04-11-2021 om 21:54:

Ja bij ons ook los snoep. Deden mijn ouders ook niet moeilijk over. Was ook heel gewoon toen nog. Pas paar jaar later werd het opeens een ding om dat niet meer te willen.

Ik vond het toen zelf ook niet heel erg, maar het kon soms wel een bende worden in die tas. Nu zou ik het niet zo waarderen, vind het niet zo fris.

Van sommige mensen kregen we trouwens geld, een stuiver of zelfs een dubbeltje van een buurvrouw.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

04-11-2021 om 22:26

Het regende vaak standaard en lampion waaide vaak stuk en lichtje ging op de helft van het lopen al uit. Maar man wat een leuke herinneringen heb ik aan die tijd 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

04-11-2021 om 22:43

Ik woon echt in een gat, geen sint Maarten, geen 3 koningen en amper of geen Halloween  

Thunderbird schreef op 04-11-2021 om 22:43:

Ik woon echt in een gat, geen sint Maarten, geen 3 koningen en amper of geen Halloween

Niks te beleven daar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.