Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Sint Maarten

In hoeverre wordt Sint Maarten bij jullie gevierd? Zijn er al kinderen langs geweest? 😊


Net de 1e 2 kinderen aan de deur gehad.
Geen idee hoe het verder gaat, veel kinderen lopen richting dorpskern en wij wonen in een straat die daar ongeveer 3 km vanaf is.
Ondanks dat er hier in de straat toch wel aardig wat kinderen wonen, is het niet druk

Hier in mijn regio in Oost-Nederland.
wordt het (bijna) niet gevierd.


Ik vind het helemaal niet erg dat in mijn regio Sint Maarten (bijna) niet gevierd wordt.

Mijn voordeur zit aan de achterkant van mijn huis dus de meeste kinderen(als die al komen voor andere acties bijvoorbeeld) weten die niet te vinden tot nu toe.

Ik hoop dat er niemand komt, want ik heb niks in huis, Maar ik hoop dat mijn buurt de ongeschreven regel heeft dat je alleen naar de huizen gaat die de buitenlamp aanhebben, want die is bij mij uit.

Ik heb 2 kinderen gezien en horen zingen op weg naar de super. Ik woon echter in het bos in een beveiligd gebouw, meestal lopen zij niet tot hier. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-11-2021 om 18:52

Saffron schreef op 11-11-2021 om 18:48:

Ik hoop dat er niemand komt, want ik heb niks in huis, Maar ik hoop dat mijn buurt de ongeschreven regel heeft dat je alleen naar de huizen gaat die de buitenlamp aanhebben, want die is bij mij uit.

Ik realiseerde me vanmiddag te laat dat het vandaag Sint Maarten is. Geen verpakt snoep meer te krijgen...

Ik hoop dus hetzelfde als jij. Rolgordijnen voor naar beneden en niet open doen. Vind het anders zo sneu dat ik ze halverwege en liedje of daarna moet teleurstellen.

net het 2e groepje gehad, in totaal nu 7 kinderen. Heb niets speciaals gehaald, want anders eet ik zelf al het snoep op, als er wat overblijft. Dus keuze uit mandarijntjes, sultanakoekjes of een reepje

ik heb de rolgordijnen naar beneden en de buitenlamp is uit. Zag net dat ze gewoon aanbellen aan de overkant terwijl t licht uit is. Gelukkig had ik de bel er ook al uitgetrokken want ik heb geen zin in kinderen aan m'n deur en gespeeld vrolijk moeten doen enzo.

Foekepot wordt hier wel gelopen.
Dat is hier dacht ik vlak na carnaval.

Ik heb al zeker 12 groepjes van tussen de 2 en 8 kinderen aan de deur gehad. Heb de schaal al moeten bijvullen. 

Ellori schreef op 11-11-2021 om 18:54:

ik heb de rolgordijnen naar beneden en de buitenlamp is uit. Zag net dat ze gewoon aanbellen aan de overkant terwijl t licht uit is. Gelukkig had ik de bel er ook al uitgetrokken want ik heb geen zin in kinderen aan m'n deur en gespeeld vrolijk moeten doen enzo.

Heb je een printer?

69721a94-1eb5-11eb-a4d8-0255c322e81b.jpg


Ik heb de groene 'Ja' poster hangen en een lantaarntje aan.

Hier nu in totaal 6 kinderen 

14 heb ik er tot nu toe gehad. Klein dorpje

4 is hier de tussenstand. Ik zit niet in een woonwijk, dus sowieso komen hier niet veel kinderen langs.

België & een feestdag hier (zowat iedereen dus thuis).

De hele dag heeft ons 3 kinderen opgeleverd. 2 buurmeisjes en een vriendje.

Een grote groep van 12 tegelijk! Het waren al wat grotere kinderen, ik hoorde ze al van ver aankomen. Super hyper, er werd gauw een liedje gezongen/geschreeuwd.
 Vervolgens een groot gegraai in mijn mand met snoep en er kwam geen bedankje van af, ze renden gauw weer verder. Ik bleef een beetje verbaasd achter, niet echt leuk zo... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.