Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

masatu schreef op 20-07-2025 om 14:26:

Poeh, ik vond dat ik al lekker bezig was, maar nog steeds 'maar' 28/72 woorden gevonden met 174 punten en score indrukwekkend. Tenzij ik straks nog nieuwe inspiratie heb denk ik niet dat ik hoog scoor vandaag...

Ik zit vooral ook te klooien met welke 'werkwoordvormen' nu wel of niet worden toegestaan. In principe volgens de regels alleen het volledige werkwoord in tegenwoordige tijd ("lopen"), maar soms wordt het voltooid deelwoord dan ook als bijvoeglijk naamwoord gebruikt en dan staat het weer wel in de lijst ("lopend").

Ik snap soms ook niet wanneer iets wel of niet goed is. Pas was recht, rechte en echt goed, maar echte dan weer niet...

Schemerlampje schreef op 20-07-2025 om 15:05:

ik heb 34 woorden, waaronder 3 pangrammen, en 191 punten. En ook nog niet verder dan indrukwekkend. Ik wil altijd minstens briljant halen, maar dat gaat moeilijk worden.

Ja! Ik ben aanbeland bij briljant. 43 woorden nu en 255 punten. Ook met woorden waarvan ik dacht dat het niet goed zou zijn, zoals een Engels woord, waar wij een heel normaal Nederlands woord voor hebben. En een woord wat een eigennaam is volgens mij.

Ik ben tot 223 punten (meesterlijk) gekomen, met 34 woorden. Waaronder 5 pangrammen! Ik ben benieuwd naar de woordenlijst morgen. Ik gok veel lange woorden / samenstellingen van andere woorden.

De eindstand bij mij is 44 woorden en 263 punten. Ik heb maar 3 pangrammen.
Semantle 41/1

masatu schreef op 20-07-2025 om 22:39:

Ik ben tot 223 punten (meesterlijk) gekomen, met 34 woorden. Waaronder 5 pangrammen! Ik ben benieuwd naar de woordenlijst morgen. Ik gok veel lange woorden / samenstellingen van andere woorden.

Dat laatste denk ik ook. Ik ben ook benieuwd naar de lijst.

Hm, vooral veel Engelstalige woorden zoals side, editen, dentist, dentiste (?), densiteit (nooit gehoord in NL, dat is toch gewoon dichtheid?). En dan inderdaad wat lange woorden waar ik niet op was gekomen zoals dissident(i)(e), mensenetend (?), dementietest, eendenei/nest, etc.

Vandaag de genie-status bereikt met 30/36 woorden en 93 punten!

masatu schreef op 21-07-2025 om 12:40:

Hm, vooral veel Engelstalige woorden zoals side, editen, dentist, dentiste (?), densiteit (nooit gehoord in NL, dat is toch gewoon dichtheid?). En dan inderdaad wat lange woorden waar ik niet op was gekomen zoals dissident(i)(e), mensenetend (?), dementietest, eendenei/nest, etc.

Vandaag de genie-status bereikt met 30/36 woorden en 93 punten!

Ik had gisteren dentist wel gevonden, maar vond dat toen al raar. Dentiste heb ik al helemaal nooit van gehoord, is dat Vlaams? Indië en Deens(e) vind ik ook apart, aangezien eigennamen niet mogen. Of vallen deze daar niet onder? 

Vandaag zit ik al op 27 woorden en 95 punten, daarmee ben ik ook een genie!

28 woorden en 93 punten. Ik ben een genie, dus ik laat het hier verder bij voor vandaag denk ik.

Gisteren o.a. "blabla"  niet gevonden. Raar woord.

Vandaag tot nu toe 75 punten (briljant) met 24/38 woorden. Ik denk niet dat ik nog tot genie kom vandaag, mijn inspiratie is op.

Ik heb 33 woorden en 108 punten, en daarmee weer een genie. Ik denk niet dat ik die laatste 5 nog ga vinden.

masatu schreef op 22-07-2025 om 16:47:

Gisteren o.a. "blabla" niet gevonden. Raar woord.

Vandaag tot nu toe 75 punten (briljant) met 24/38 woorden. Ik denk niet dat ik nog tot genie kom vandaag, mijn inspiratie is op.

Blak had ik ook nog nooit van gehoord, maar het blijkt toch wel echt iets te zijn.

Schemerlampje schreef op 22-07-2025 om 17:32:

[..]

Blak had ik ook nog nooit van gehoord, maar het blijkt toch wel echt iets te zijn.

Blak had ik wel, dat ken ik van "blak water", oftewel vlak/rimpelloos water zonder golfjes.

vandaag in spelwijze in ieder geval 1 woord dat echt bestaat maar niet telt. En het is geen werkwoord of vervoeging daarvan. Dat vind ik altijd een beetje demotiverend.

Schoondochter schreef op 22-07-2025 om 17:57:

vandaag in spelwijze in ieder geval 1 woord dat echt bestaat maar niet telt. En het is geen werkwoord of vervoeging daarvan. Dat vind ik altijd een beetje demotiverend.

Die kom ik regelmatig wel tegen. Ik heb er één keer één doorgegeven. Maar geen idee wat ze daarmee doen. Ik weet niet welk woord jij hebt, maar vandaag had ik “kuras” wat dus niet telt.

Schemerlampje schreef op 22-07-2025 om 18:02:

[..]

Die kom ik regelmatig wel tegen. Ik heb er één keer één doorgegeven. Maar geen idee wat ze daarmee doen. Ik weet niet welk woord jij hebt, maar vandaag had ik “kuras” wat dus niet telt.

Ja die had ik ook 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.