Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

21-08-2022 om 11:36

24/1

Poging 1 was meteen woord 919. 
Toen moest ik  wel even zoeken welke kant het op moest, ik zat op een verkeerd spoor met niks in het groen en heb 1 hint genomen. 

Schemerlampje schreef op 21-08-2022 om 10:38:

[..]

Die heb ik bij poging 12, alleen de meest voor de hand liggende woorden zijn allemaal koud. Ik ga nog even verder proberen.

Met poging 30 nu op 990. En poging 49 op 993. Ik zie wel een overeenkomst in alle woorden in het groen, maar het lukt mij niet om daar een woord bij te vinden.

Opeens een brainwave en poging 59 was raak. Maar dat was dus niet in de richting waarin ik dacht…

59/0

Ik ben ook lang op 990 blijven hangen. Toen ik eenmaal die andere richting te pakken had, had ik hem vrij snel.

Veel mensen die woord 919 als 1 vd eerste woorden pakken trouwens.

Sassenach schreef op 21-08-2022 om 12:56:

[..]

Ik ben ook lang op 990 blijven hangen. Toen ik eenmaal die andere richting te pakken had, had ik hem vrij snel.

Veel mensen die woord 919 als 1 vd eerste woorden pakken trouwens.

Ja, grappig! Het is ook één van mijn standaardwoorden om mee te beginnen.

85/0.
919 zat ook in mijn lijstje, maar die zit toch niet echt in mijn standaardlijstje van woorden. Hebben jullie een soort standaardlijstje? Ik begin vaak wel met algemene woorden zoals politiek, techniek, muziek, tijd, locatie, en dan nog een werkwoord en een bijvoeglijk naamwoord. 

masatu schreef op 21-08-2022 om 13:33:

85/0.
919 zat ook in mijn lijstje, maar die zit toch niet echt in mijn standaardlijstje van woorden. Hebben jullie een soort standaardlijstje? Ik begin vaak wel met algemene woorden zoals politiek, techniek, muziek, tijd, locatie, en dan nog een werkwoord en een bijvoeglijk naamwoord.

Ja, politiek, nieuws, huis, auto, studie, werk, smartphone, tv, lichaam, mode, gezond, eten, sport, lopen, oorlog, crisis, natuur, dier.

wat was het schijnbaar grappige woord van gisteren? Ik speel nu eigenlijk alleen nog maar Woordle.

Pixel schreef op 21-08-2022 om 21:07:

wat was het schijnbaar grappige woord van gisteren? Ik speel nu eigenlijk alleen nog maar Woordle.

Afvegen, met in de lijst poep en plas enzo.

masatu schreef op 21-08-2022 om 13:33:

85/0.

Ja, ik heb wel zo’n lijstje. Politiek, technologie, sport, muziek, school, wetenschap, natuur, vakantie. En vaak ook wel een werkwoord en een bijvoeglijk naamwoord.

55/2 heel veel in het groen maar uiteindelijk toch 2 hints moeten nemen. Helaas had ik daar niet zoveel aan, maar uiteindelijk toch bingo!

Leuk om de standaardlijstjes te lezen! Vandaag 45/0, ging goed dus.

pffff, opgegeven na 70 pogingen en minstens 7 hints. Was er ook echt niet gekomen via het spoor waarop ik zat (en de hints hielpen me echt niet van het spoor af ook)

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-08-2022 om 09:57

32/3 
Aan die 1e 2 hints had ik helemaal niks, die hebben niks te maken met het woord.
De 3e hint was wel erg nuttig, woord 829 was dat. Toen wist ik het vrij snel.  

Schemerlampje schreef op 21-08-2022 om 21:52:

[..]

Afvegen, met in de lijst poep en plas enzo.

en ook iets van schuurspons of zoiets

Pixel schreef op 21-08-2022 om 21:07:

https://wordleplay.com/nl/octordle is ook leuk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.