Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

routebeschrijving

Mensen! Niet mij uitlachen please maar ik snap niet hoe routebeschrijvingen werken! Als ik via google maps een route opzoek krijg je precies te zien hoe je moet lopen/fietsen/rijden.. maar als er bv staat ga links af en ik kijk op de kaart dan gaat de lijn voor mij naar rechts ipv links.. Wat doe ik nou verkeerd?? 🤯


Sophia_!

Sophia_!

06-09-2021 om 21:27

Doe je wel de kaart centreren?

Omdat de kaart naar het noorden gericht staat. Als jij dan naar het zuiden loopt, is voor jou linksaf slaan, rechtsaf op de kaart.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-09-2021 om 21:29

Of je zit op fiets en hebt auto aangeklikt. Zo ben ik eens te laat op afspraak gekomen

Sophia_!

Sophia_!

06-09-2021 om 21:29

Schemerlampje schreef op 06-09-2021 om 21:28:

Omdat de kaart naar het noorden gericht staat. Als jij dan naar het zuiden loopt, is voor jou linksaf slaan, rechtsaf op de kaart.

Als je de kaart centreert zie je het zoals je zelf rijdt/loopt. Dan is links ook links en rechts rechts. 

Sophia_!

Sophia_!

06-09-2021 om 21:30

Nose schreef op 06-09-2021 om 21:29:

Of je zit op fiets en hebt auto aangeklikt. Zo ben ik eens te laat op afspraak gekomen

😂

O, ik moet ook altijd kijken welke kant ik precies op moet... Mijn tip: klein stukje lopen / fietsen / rijden en dan checken of je inderdaad over de lijn beweegt. Dan is het de goede kant 

Sophia_! schreef op 06-09-2021 om 21:29:

[..]

Als je de kaart centreert zie je het zoals je zelf rijdt/loopt. Dan is links ook links en rechts rechts.

Dat doen ik dus nooit omdat ik goed kan kaartlezen. 😁

Maar jij gaf een goede tip en ik wilde het verklaren voor TO.

Sophia_!

Sophia_!

06-09-2021 om 21:43

Schemerlampje schreef op 06-09-2021 om 21:40:

[..]

Dat doen ik dus nooit omdat ik goed kan kaartlezen. 😁

Maar jij gaf een goede tip en ik wilde het verklaren voor TO.

Kaartlezen kon ik altijd prima, maar  Maps wil ik regelmatig door het raam gooien.  Wat is dat kreng soms onduidelijk, dan zit ik echt te schelden in de auto 🤣

Sophia_! schreef op 06-09-2021 om 21:43:

[..]

Kaartlezen kon ik altijd prima, maar Maps wil ik regelmatig door het raam gooien. Wat is dat kreng soms onduidelijk, dan zit ik echt te schelden in de auto 🤣

Dat is misschien ook een verschil, ik gebruik Maps alleen om thuis de route te bekijken. Bij korte routes onthoud ik dat wel en bij langere routes gebruiken we de TomTom.

Dat laatste gaat ook niet altijd goed. We waren dit jaar in Zeeuws-Vlaanderen op vakantie en blijkbaar is daar heel veel veranderd de afgelopen 12 jaar. Onze TomTom is niet echt meer up to date. 🤣

Sophia_!

Sophia_!

06-09-2021 om 22:01

Schemerlampje schreef op 06-09-2021 om 21:46:

[..]

Dat is misschien ook een verschil, ik gebruik Maps alleen om thuis de route te bekijken. Bij korte routes onthoud ik dat wel en bij langere routes gebruiken we de TomTom.

Dat laatste gaat ook niet altijd goed. We waren dit jaar in Zeeuws-Vlaanderen op vakantie en blijkbaar is daar heel veel veranderd de afgelopen 12 jaar. Onze TomTom is niet echt meer up to date. 🤣

🤣

Ik kan eens kijken of ik mijn TomTom nog kan updaten. Die was inderdaad wel fijner dan maps. 

Waze is een hele fijne navigatie app, veel fijner dan maps.. Hij stuurt me echt nooit verkeerd.. 

Ik heb hetzelfde probleem altijd.. Kaart centreren dus.. en hoe doe je dat? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-09-2021 om 08:11

Bedankt, ik ga het proberen!

Sta je ergens in een vreemde plaats geparkeerd en heb je 'n nieuwe bestemming ingevoerd dan begint ie met 'rijd naar 't oosten' ipv gewoon te zeggen ga links/rechts. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.