Huiskamer
Beterlaat2021!
03-12-2025 om 16:05
Recht van verzet / recht van bezwaar.
Recent heb ik om een duidelijke reden twee abonnementen opgezegd, de TV gids en het AD.
Nu word ik (dus) 'bedolven' onder mailtjes, post en telefoontjes met 'mooie aanbiedingen'.
Ik vind dat erg vervelend en dat laat ik ook merken.
Bij het opzeggen wórdt gevraagd waarom, dus het is niet dat ze dat niet weten.
Ik begrijp dat die mensen ook hun werk moeten doen - maar ik vind dat slecht geregeld.
Ook word ik, als donateur van en rijtje goede doelen, nog gebeld met de mededeling dat ze zo blij met me zijn en óf er misschien ruimte is om de donatie te verhogen. Daar word ik altijd een beetje boos om. Ik ben soms al tientallen jaren donateur, ja!
Dus ik blijf aan de telefoon voor het 'recht van verzet of recht van bezwaar'. Dan word ik niet meer gebeld door het betreffende bedrijf.
Wat ik wil met dit bericht. Ik weet het niet, even mijn hart luchten. 🍒
SuzyQFive
03-12-2025 om 16:10
Ja, dat is ook zeker heel irritant!
of die tienduizend enquetes of reviews die ze je willen laten invullen na het kopen van een product.
Herfstappeltaart
03-12-2025 om 16:11
SuzyQFive schreef op 03-12-2025 om 16:10:
Ja, dat is ook zeker heel irritant!
of die tienduizend enquetes of reviews die ze je willen laten invullen na het kopen van een product.
Die negeer ik altijd vakkundig 😇
Dolfje
03-12-2025 om 16:43
Herfstappeltaart schreef op 03-12-2025 om 16:11:
[..]
Die negeer ik altijd vakkundig 😇
Ik ook
Vrijevlinder
03-12-2025 om 18:29
Ik kan het mis hebben, maar is het niet zo dat als je ooit iets van een bedrijf gekocht of afgenomen hebt, ze je mogen benaderen? Dat het recht van verzet hier niet voor bedoeld is.
Maar je zou dat wel op een of andere manier uit moeten kunnen zetten. Contact opnemen met de klantenservice, of je emailbox laten weten dat het spam is, zodat je het niet meer ziet?
Widajo
03-12-2025 om 20:06
bij emails kun je, helemaal onderaan meestal, kiezen voor uitschrijven. Dat werkt redelijk
Daglichtlamp
03-12-2025 om 21:41
Vrijevlinder schreef op 03-12-2025 om 18:29:
Ik kan het mis hebben, maar is het niet zo dat als je ooit iets van een bedrijf gekocht of afgenomen hebt, ze je mogen benaderen? Dat het recht van verzet hier niet voor bedoeld is.
Maar je zou dat wel op een of andere manier uit moeten kunnen zetten. Contact opnemen met de klantenservice, of je emailbox laten weten dat het spam is, zodat je het niet meer ziet?
Daar is juist het recht van verzet voor. Ze mogen je benaderen, maar jij hebt het recht daartegen verzet aan te tekenen.
haarklover
03-12-2025 om 21:42
bij sommige spam moet je niet op klikken op "u register", want dan weten de criminelen dat het email adres nog gelezen wordt.
Maar dat zijn meestal de ongeloofwaardige berichten.
Bij gewone bedrijven werkt het volgens mij wel.
SombraOnline
04-12-2025 om 02:30
Ik vind het ook irritant. Ik heb mijn abonnement op Noord-Hollands Dagblad opgezegd, weken niets van gehoord, en nu beginnen ze ineens te bellen. Ik heb het nummer gewoon maar geblokkeerd.
Beterlaat2021!
04-12-2025 om 08:43
Gisteren wéér een telefoontje van het AD... Ik heb het standaardverhaal van de belster onderbroken en gezegd dat ik het niet op prijs stel. Dat maken ze blijkbaar niet vaak mee.
Ze wenste me vervolgens een : 'goede dag, avond, week, maand, ofzo'....
Aan de lijn gebleven en aangegeven dat ik niet meer gebeld wil worden. Nu maar hopen dat het afgelopen is.
alhambra
04-12-2025 om 12:10
Ik snap je irritatie. Ik blijf altijd correct naar de telefonist maar ik word wel steeds sturen der/directer als het blijft aanhouden.
Beterlaat2021!
04-12-2025 om 13:37
Ik blijf ook correct, zal nooit schelden. Maar ik vind het irritant dat niet genoteerd wordt waarom ik opgezegd heb en dat het geen zin heeft mij te bellen of mailen.