Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Quilten

goedemiddag 

zijn er hier forummers die quilten? Ik wil het al jaren leren en nu gaan de avond groepjes na 1,5 jaar weer van start in de omgeving van mijn woonplaats dus heb me gelijk opgegeven! 

lijkt me leuk om hier over quilten te kletsen, en een plek creëren waar ervaren quilters tips kunnen geven aan beginners zoals ik! 
 


AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

31-07-2021 om 17:25

Ik zat er net aan te denken om het weer op te pakken. Tien jaar terug ooit eens begonnen met vierkantjes aan elkaar naaien (met de hand).. maar verder ben ik nooit gekomen. Nu ik een week vakantie heb en met de naaimachine wil leren werken, is het misschien wel leuk om een klein deken te maken.
Ik kan ook wel tips gebruiken!

ik kan het wel maar heb niet zo veel behoefte aan nog meer quilts. Ergens ben ik overgestapt van het maken van quilts naar het maken van (hysterische) overhemden van quiltkatoen.
Ik koop al heel lang equilter.com leeg. Volgens mij was het de eerste website waar ik überhaupt iets bestelde. In Nederland heb ik nog nooit een stenen winkel met vergelijkbare prints gevonden. Ik heb de indruk dat quilten in de USA veel populairder is dan hier.

ik heb het vroeger weleens gedaan en dat werden dan kussentjes. Onder invloed van mijn tante die met de hand fantastische quilts maakte. Enorme lappen soms. Ze heeft er weleens 7 jaar over gedaan om er eentje af te maken. 

vroeger hadden we op OO een echte quilt expert…..maar volgens mij is ze er niet meer…Dorry!

Ik heb een tijdje terug een quilt naaimachine gekocht. Lijkt me zo leuk om er eens 1 te maken, maar zie op tegen het vele werk. Wel ben ik begonnen met de Quilt as you go-techniek om zo eerst eens wat kleinere lapjes te naaien voor toilettasjes. Dit is ook erg leuk en een mooie manier om restjes op te maken.

Miss_Moneypenny schreef op 01-08-2021 om 15:13:

Ik heb een tijdje terug een quilt naaimachine gekocht. Lijkt me zo leuk om er eens 1 te maken, maar zie op tegen het vele werk. Wel ben ik begonnen met de Quilt as you go-techniek om zo eerst eens wat kleinere lapjes te naaien voor toilettasjes. Dit is ook erg leuk en een mooie manier om restjes op te maken.

Ik heb vroeger wel kleiner spul gemaakt, dat is in het begin ook heel leuk. 

ik las ergens dat je met de quilt as you go techniek alles inclusief tussenvulling in delen maakt en pas later de delen aan elkaar zet. Klopt dat? 
Blijf je de verschillende delen dan niet heel duidelijk kunnen onderscheiden?

Perzikboom schreef op 02-08-2021 om 10:46:

ik las ergens dat je met de quilt as you go techniek alles inclusief tussenvulling in delen maakt en pas later de delen aan elkaar zet. Klopt dat?
Blijf je de verschillende delen dan niet heel duidelijk kunnen onderscheiden?



Ja dat is inderdaad een manier. Ik heb tot nu toe alleen kleine dingen gemaakt met een gewone binnenvoering, zoals je een toilettasje naait. Voor goede filmpjes er over zou je eens bij Sotak handmade kunnen kijken. Zij laat de techniek wel goed zien.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

02-08-2021 om 11:26

Sotak handmade, staat genoteerd 📜

Ik wil een klein dekentje maken om te oefenen met de naaimachine. Het quilten zelf wil ik wel met de hand gaan doen.

Mayosate

Mayosate

02-08-2021 om 13:46 Topicstarter

leuke reacties al! 
Ik heb vandaag wat eerste spulletjes gekocht. Wil het echt eerst met de hand leren, daarna eens met een naaimachine

ik heb dit weekend een starters kit gekocht om een kleine quilt te maken, met de hand (al heb ik nog wel een machine staan als met de hand niks is). Zal me benieuwen of ik alle lapjes netjes even groot krijg enzo

Mayosate

Mayosate

15-08-2021 om 23:18 Topicstarter

Saffron schreef op 15-08-2021 om 22:14:

ik heb dit weekend een starters kit gekocht om een kleine quilt te maken, met de hand (al heb ik nog wel een machine staan als met de hand niks is). Zal me benieuwen of ik alle lapjes netjes even groot krijg enzo

Ik ben benieuwd! 

Even een update: ik heb alle lapjes gesneden, ging best aardig al zeg ik het zelf. En het met de hand naaien gaat ook goed en sneller ook als gedacht!

Saffron schreef op 22-08-2021 om 20:48:

Even een update: ik heb alle lapjes gesneden, ging best aardig al zeg ik het zelf. En het met de hand naaien gaat ook goed en sneller ook als gedacht



Goed zeg! Hoe groot wordt je quilt?

Mayosate

Mayosate

22-08-2021 om 21:32 Topicstarter

Saffron schreef op 22-08-2021 om 20:48:

Even een update: ik heb alle lapjes gesneden, ging best aardig al zeg ik het zelf. En het met de hand naaien gaat ook goed en sneller ook als gedacht!

Leuk om te lezen! 

Volgende week dinsdag begint dr cursus waar ik me voor aangemeld heb. Ik heb er heel veel zin in! Eerste project dat ik ga maken is een kussentje 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.