Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Postcrossing


Zusterclivia schreef op 13-09-2021 om 09:43:

[..]

Op het moment dat je een adres aanvraagt, ga je de verplichting aan dat je één ansichtkaart stuurt. Cancellen en zo kan niet. En iemand kan veel wensen hebben, jouw enige taak is om één ansichtkaart te sturen. Als ik iemands profiel niet prettig vind en vaak omdat ik totaal niet kan matchen, dan kies ik een mooie toeristenkaart, schrijf er een vrolijk verhaal op en post hem. Dan heb ik mijn taak gedaan. En heel vaak (99%) krijg ik ook van zo'n profiel gewoon een leuk berichtje terug. Die 1% is dan een leeg bericht, maar ik weet niet of het afkeuring is of dat iemand gewoon nooit iets schrijft.


Trouwens sommige mensen willen graag een kaart in een envelop omdat ze hem mooi willen houden. En in sommige landen komen kaarten in een envelop vaker aan. Dus als iemand om een kaart in een envelop vraagt, dan doe ik dat meestal wel.

Zelf ook meerdere keren gehad dat een kaart beschadigd was door de sorteermachine.

Ah ok. Dank voor de uitleg. Dan zoek ik gewoon een mooie kaart uit! 

En ik kreeg het gevoel dat ik aan alle verplichtingen moest voldoen. Een ander had ook veel wensen, maar dat was meer 'dit vind ik leuk'. Misschien stond het er wat dwingend omdat Engels niet de eerste taal is. 

LydiaDietz schreef op 13-09-2021 om 09:52:

[..]

Ah ok. Dank voor de uitleg. Dan zoek ik gewoon een mooie kaart uit!

En ik kreeg het gevoel dat ik aan alle verplichtingen moest voldoen. Een ander had ook veel wensen, maar dat was meer 'dit vind ik leuk'. Misschien stond het er wat dwingend omdat Engels niet de eerste taal is.

Ik kan mij ook prima voorstellen dat je het goed wilt doen en perfect wilt matchen om die ander een plezier te doen. Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voor ik dat wat los kon laten. Want als je je best doet en een leuk verhaal stuurt, dan is het bijna altijd wel goed.

Pro-tip, als je ergens leuke kaarten ziet, koop een stapeltje en niet een paar. Dan hoef je niet elke keer op zoek te gaan naar leuke kaarten.

ik doe het nu sinds 2.5 maand ongeveer. Gisteren  nog 3 kaarten  op de bus gedaan  

Ikbengek schreef op 13-09-2021 om 10:14:

ik doe het nu sinds 2.5 maand ongeveer. Gisteren nog 3 kaarten op de bus gedaan

Lekker bezig. Lukt het een beetje om een leuk verhaal te schrijven op die kaarten?

Ik heb er 1 naar Rusland onderweg en 1 naar Duitsland. Hoop dat ze goed aankomen.

Zusterclivia schreef op 13-09-2021 om 10:41:

[..]

Lekker bezig. Lukt het een beetje om een leuk verhaal te schrijven op die kaarten?

Ene keer meer inspiratie als andere keer. Hou soms weinig ruimte over om iets te schrijven als ik legio aan postzegels erop heb geplakt. 

Ikbengek schreef op 13-09-2021 om 12:36:

[..]

Ene keer meer inspiratie als andere keer. Hou soms weinig ruimte over om iets te schrijven als ik legio aan postzegels erop heb geplakt.

Ook al de 'fout' gemaakt om eerste je verhaal te schrijven en dan nog 3 postzegels te moeten plakken?

haha nee... dat gelukkig niet gehad. Plak eerst de zegels en ga dan pad schrijven 

Dat valt weer mee. Ook wel eens gehad (toen ik in het buitenland woonde) dat er geen postzegels meer waren (don't ask) en ze bij de balie geprint moesten worden. En dit moest dan per land een andere print zijn... Ze waren niet zo blij als ik dan weer met 25 kaarten of zo kwam. Toen waren het namelijk ook ruilkaarten en zo.

Zie het al helemaal voor mij...

Ik schrok me even t leplazarus. Dacht, 3 postzegels?   
Ik heb er gewoon 1 internationale opgeplakt en opgestuurd. Doe ik nu een controlecheck, boven de 20 gr moeten er 2 op. PANIEK! Maar volgens mijn weegschaal wegen de verstuurde kaarten veel minder. Hartslag zakt weer. 

En wat hebben we nu geleerd? 

Miss_Moneypenny

Miss_Moneypenny

16-09-2021 om 21:30 Topicstarter

Ik heb inmiddels 10 kaarten gekregen! Hele mooie ook. 1 van iemand die geëvacueerd was vanwege storm Ida. 
Een ander vertelde dat haar man op dit moment aan een Pokemon spel werkte.

Ook leuke reacties op mijn verstuurde kaartjes. Nu mag ik weer kaartjes sturen naar Finland, Rusland en Hongarije.

Twee van mijn kaartjes zijn gearriveerd. Ik kreeg van een zo'n ontzettend lieve reactie ♡

LydiaDietz schreef op 13-09-2021 om 16:24:

Ik schrok me even t leplazarus. Dacht, 3 postzegels?
Ik heb er gewoon 1 internationale opgeplakt en opgestuurd. Doe ik nu een controlecheck, boven de 20 gr moeten er 2 op. PANIEK! Maar volgens mijn weegschaal wegen de verstuurde kaarten veel minder. Hartslag zakt weer.

En wat hebben we nu geleerd?


Dat een ansichtkaart niet zoveel weegt. Een ansichtkaart of een envelop met een kaart wegen over het algemeen minder dan 20 gram. Eingelijk weegt zo'n ding best weinig. Toen ik nog penvriendinnen had, legde ik van te voren nog wel eens alles op de weegschaal, want dan gingen er rustig 4 A5 pagina's doorheen.


Als je postzegels bestelt bij postzegelsmetkorting, dan krijg je (als je daar voor kiest) een combinatie van postzegels. Sowieso is het via die site goedkoper, maar je krijgt ook andere postzegels dan de standaard zegels. Alleen als je pech hebt, moet je er 5 plakken, dus ik vermeld altijd dat het voor postcrossing is, dan krijg je vaak een combinatie van 3-4. En je moet ook nog de priority zegel plakken...

Inmiddels heb ik 7 kaarten verstuurd en er 3 zelf binnen gekregen. Een hele mooie uit Japan en ook een uit Duitsland en een uit Rusland. Die laatste dame heeft dezelfde hobby's als ik. Maar dan in een heel andere wereld. 
Een kaart van mij is al bijna een maand onderweg. Ik hoop dat hij wel aankomt, want tot die tijd mag ik geen 5e kaart versturen. 

Hoe gaat het bij jullie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.