Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Pickwickthee vraag: waar had jij vroeger een hekel aan maar nu niet meer?

Ik las een wel leuke vraag op mijn theezakje van Pickwick. Waar had je vroeger een hekel aan maar vind je dus nu wel acceptabel of misschien  zelfs leuk? Leek mee een leuke vraag voor het forum. 😀

lientje69

lientje69

21-04-2026 om 12:31 Topicstarter

TO trapt af. Ik had vroeger een pesthekel aan de zondagen. Verplicht naar de kerk. Nette kleren aan. Verplicht mee op bezoek naar opa en oma. En dat elke week. En verder wat lezen. Nu hield ik geluk wel van lezen , maar wat duurden die zondagen lang. Nu vind ik de zondagen juist fijn. Uitslapen, uitgebreid ontbijt. Even wat leuks doen qua uitstapje bijvoorbeeld.  Of gewoon wat rondlummelen in huis.

fietsen! Ik moest vroeger elke zondag fietsen met mijn ouders, ooms en tantes. Mijn broers, zus, neven en nichten zijn een stuk ouder, en zij hoefden niet meer mee. Ik heb jarenlang als enig kind meegefietst. 
Nu word ik blij als we een rondje gaan fietsen. 

De afwas. Dat ging vroeger met de hand, nu heb ik een machine.

op tijd naar bed.  Behoeft geen uitleg denk ik

Andijvie! Mijn moeder maakte dat met zo’n doorzichtig maizena-sausje. Ik griezelde ervan. Tegenwoordig eet ik andijvie rauw in de stamppot met kaas en spekjes. Ik vind het heerlijk!

Picunia schreef op 21-04-2026 om 15:56:

Andijvie! Mijn moeder maakte dat met zo’n doorzichtig maizena-sausje. Ik griezelde ervan. Tegenwoordig eet ik andijvie rauw in de stamppot met kaas en spekjes. Ik vind het heerlijk!

Ja, inderdaad, vroeger thuis gekookte andijvie. Die slikte ik als eerste in een paar happen zonder kauwen door, daarna ging ik pas rustig eten van de aardappels en het vlees. Toevallig vanavond rauwe andijviestamppot met spekjes. Heerlijk!

Mezelf!

Zwemmen. Zo koud, en dan weer aankleden. Heb het een kleine tien jaar geleden weer eens gedaan en ben er nu dol op. In het buitenbad vanaf half april tot 1 oktober.....

Weer naar huis gaan als ik op vakantie was. Nu verlang ik tegen het eind van de vakantie om weer naar huis te gaan (niet om weer aan het werk te gaan.).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.