Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Past jouw servies bij elkaar?

GroenTuintje schreef op 17-11-2025 om 12:22:

https://www.famme.nl/dit-zegt-je-huis-je-persoonlijkheid/

Maar welk type ben ik nu? Mijn sierkussens hebben géén motief (effen velours in olijfgroen en steenrood en een beige gebreid kussen)

Herfstappeltaart schreef op 17-11-2025 om 13:07:

[..]

Maar welk type ben ik nu? Mijn sierkussens hebben géén motief (effen velours in olijfgroen en steenrood en een beige gebreid kussen)

jij lijkt me een landelijk type 

GroenTuintje schreef op 17-11-2025 om 12:22:

https://www.famme.nl/dit-zegt-je-huis-je-persoonlijkheid/

Haha lol. Ik ben dan een obsessieve, perfectionistische creativeling 🤣  

GroenTuintje schreef op 17-11-2025 om 14:06:

[..]

jij lijkt me een landelijk type

Jaaaaa je gaat door voor de koelkast!

Ja en nee, heb alles van Bunzlau (pools keramiek). Het meeste in blauw-wit tinten en soms wat kleur erbij. Maar heb allemaal andere decors dus geen 2 mokken of borden of kommetjes etc zijn hetzelfde. En toch is alles bij elkaar wel dezelfde stijl en geeft eenheid. Behoorlijk prijzig servies maar ik spaar al jaren en koop steeds iets erbij.
Naast het servies een kringloop interieur. Echt vanalles wat ik mooi vind en op de een of andere manier past toch alles best bij elkaar.

Smulkruimel schreef op 17-11-2025 om 19:39:

Ja en nee, heb alles van Bunzlau (pools keramiek). Het meeste in blauw-wit tinten en soms wat kleur erbij. Maar heb allemaal andere decors dus geen 2 mokken of borden of kommetjes etc zijn hetzelfde. En toch is alles bij elkaar wel dezelfde stijl en geeft eenheid. Behoorlijk prijzig servies maar ik spaar al jaren en koop steeds iets erbij.
Naast het servies een kringloop interieur. Echt vanalles wat ik mooi vind en op de een of andere manier past toch alles best bij elkaar.

Dit had ik dus niet moeten googelen.

🤔

Hier in de buurt is een koffietentje waar ze dit servies gebruiken. Zo gezellig!

masatu

masatu

17-11-2025 om 20:34 Topicstarter

Jeetje, met zulke prijzen zou ik dat servies niet eens durven te gebruiken  ben je er dan ook extra voorzichtig mee? Durf je het bijv. in de vaatwasser te zetten?

Herfstappeltaart schreef op 17-11-2025 om 18:48:

[..]

Jaaaaa je gaat door voor de koelkast!

Ik heb ooit eens in een Franse kringloop al mijn servies uitgezocht in roze bloemetjes. Of gouden randjes. Alles anders, maar het matchte toch. 
Er was best wat gesneuveld en toen in ging scheiden heb ik een nieuw servies gekocht. Netjes passende borden en schaaltjes. De schaaltjes zijn weer vervangen, wel allemaal dezelfde schaaltjes. Bestek ook allemaal hetzelfde en de bekers ook.
Glazen heb ik dan weer niet, dat is een allegaartje.

Meubels is een allegaartje van marktplaats.

masatu schreef op 17-11-2025 om 20:34:

[..]

Jeetje, met zulke prijzen zou ik dat servies niet eens durven te gebruiken ben je er dan ook extra voorzichtig mee? Durf je het bijv. in de vaatwasser te zetten?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jaren alleen heb staan kijken in winkels omdat het zo duur is. En toen ik eenmaal de eerste aankopen had gedaan, heeft het jaren alleen in de kast gestaan. Durfde het niet te gebruiken 😊 omdat het zo prijzig is en gebruikte toen gewoon mijn Xenos/kwantum/action servies. Dacht altijd dat andere Bunzlau verzamelaars dat ook deden. Tot ik er zo'n 2 jaar geleden achter kwam dat iedereen het dagelijks gebruikt. Toen heb ik alle andere servies weg gedaan en moest ik het Bunzlau wel gebruiken. We hadden toch borden nodig om van te eten en mokken om te drinken. En ik moet zeggen dat alles na 2 jaar dagelijks gebruik nog allemaal heel en mooi is. Geen enkel chipje ofzo. Het is een heel sterk servies, maar ik ben er natuurlijk wel voorzichtig mee. En ach, als er toch eens iets stuk gaat dan mag ik weer iets nieuws kopen 😊

Ik koop ook veel via MP en hou aanbiedingen in de gaten, dan blijft het leuk. Maar het is echt een servies om jaren voor door te sparen. Elke keer zie ik wel weer iets moois wat ik nog niet heb 😊

Prachtig servies Smulkruimel…..

masatu schreef op 17-11-2025 om 20:34:

[..]

Jeetje, met zulke prijzen zou ik dat servies niet eens durven te gebruiken ben je er dan ook extra voorzichtig mee? Durf je het bijv. in de vaatwasser te zetten?

Ik heb ook een duur servies (geen Bunzlau). Ik heb me meteen voorgenomen om het gewoon te gebruiken en doe dat ook. Ik heb ook geen ander servies, dus geen keuze  
Het gaat gewoon in de vaatwasser, ik ben er niet overdreven voorzichtig mee. En er gaat zelden iets kapot. 

Bunzlau is ontzettend sterk! Ja, als je het op de grond laat vallen is het wel stuk, maar het kan echt wel wat hebben.

Ik heb o.a. Bunzlau, maar ook allerlei andere dingen. Mijn servies is echt een allegaartje, dure dingen, goedkope dingen, kringloop, je vind bij mij alles. Veel past wel een soort van bij elkaar omdat het veelal in blauwtinten is, maar ook niet alles. Ik vind het leuk zo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.