Huiskamer
Sassenach
29-01-2025 om 23:35
Op welke gekke plekken heb jij wel eens spullen teruggevonden die je kwijt was?
Mijn man heeft er een handje van om spullen op de raarste plekken neer te leggen als hij met zijn hoofd heel ergens anders mee bezig is. Zo vond ik vandaag een halve komkommer in de bestekla.
Zijn autosleutels heb ik wel eens uit het fonteintje in de wc gevist, toen hij ze kwijt was. Zijn telefoon lag een keer in de koelkast.
Op welke gekke plekken heb jij wel eens spullen teruggevonden die kwijt waren?
Mammoet
30-01-2025 om 21:20
Een puzzelstukje van een geleende puzzel. Alles op z’n kop gezet, de stofzuigerzak geleegd op een oude krant, zo balen maar nergens te vinden. Vriendin vond het niet zo erg, zei ze maar ik wel.
Ben ik weken later aan het wandelen en stop mijn hand in mijn vestzak en tadaaa het stukje! Nogal veel vesten en deze na 1 dag in de kast teruggehangen. Blijkbaar was ie precies in de zak gegleden.
Helaas had ik dd puzzel op verzoek van vriendin al bij het oud papier gestopt…
En een opzet-zonneklepje. Nergens te vinden. Vind ik echt jaren later terug in een borstzakje van een jasje dat ik bijna nooit draag en waarschijnlijk op een feestje heb aangehad. Ook hier helaas, intussen een nieuwe bril!
Auwereel
30-01-2025 om 21:49
Ben een poos een reservesleutel van het huis kwijt geweest. Op een gegeven moment pak ik voor de zoveelste keer mijn jas van het haakje van de muur, valt opeens de sleutel op me. Waar die nou al die tijd had uitgehangen was me niet duidelijk.
Happyapple
31-01-2025 om 06:45
madee schreef op 30-01-2025 om 10:33:
Vaak genoeg dingen kwijt hier, en bij de moeilijke zoektochten roep ik hulp van boven in op de volgende manier:
Je zegt: “Heilige Antonis, beste vrind, maak dat ik mijn (voorwerp) weer vindt”
Bij mij heeft dat tot nu toe altijd gewerkt.
Haha die heb ik van mijn eerste leidinggevende geleerd bij het zoeken naar dossiers in het archief. Helpt inderdaad vaak. 
Ted68
31-01-2025 om 06:59
Kerstkadootjes: mooi op zolder verstopt, zo goed dat ik ze niet meer vond. Dus op de laatste drukker nieuwe gekocht. Een paar jaar later vond ik ze in een oude koffer terug. Mooi ingepakt. Helaas waren de kinderen toen al te groot...
rionyriony
31-01-2025 om 11:48
Veel dingen die ik tijdens de periodieke diepteschoonmaak een ander plekje geef, ben ik heel lang kwijt. Tot de volgende diepteschoonmaak. Dan begrijp ik wel achteraf mijn gedachtegang. Punaises bij de spelden; zit een logica in (prikt allebei), maar later zie ik dat verband niet meer. Dan zie ik alleen de lege plek.
Moosey
31-01-2025 om 14:03
KillerQueen schreef op 30-01-2025 om 21:07:
[..]
Hij zei iets in de trand van "Ik zou mijn bril nooit in de plantenpot leggen."
Nee ik wel zeker??!! Eikel.
Aangezien je m bij het verpotten tegen kwam dacht ik dat de bril ónderin de pot zat
En als jij altijd de planten doet is het wel logisch dat hij m daar in elk geval niet in had gestopt. Maar ik vermoed nu dat de bril gewoon op de aarde lag. Ook gek, maar net iets minder gek.
KillerQueen
31-01-2025 om 14:36
Moosey schreef op 31-01-2025 om 14:03:
[..]
Aangezien je m bij het verpotten tegen kwam dacht ik dat de bril ónderin de pot zat
En als jij altijd de planten doet is het wel logisch dat hij m daar in elk geval niet in had gestopt. Maar ik vermoed nu dat de bril gewoon op de aarde lag. Ook gek, maar net iets minder gek.
Wellicht dat de kat dacht dat hij een hond was en het heeft ingegraven...? Het is al bijna 20 jaar geleden en dit mysterie wordt nooit opgelost.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.