Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Op welke gekke plekken heb jij wel eens spullen teruggevonden die je kwijt was?

Aan mijn benen. 
Jongste was al weken en spijkerbroek kwijt.  Ik was ver over de grens van beetje boos.  Hoe kon het dat je in december 4 nieuwe spijkerbroeken krijgt en in januari heb je eet nog maar 3!
Overal gezocht, op school in de gevonden voorwerpenbak, bij de sportclub navraag gedaan ding was weg. 
Dan ben ik op een ochtend mij aan het aankleden en doe mijn nieuwe spijkerbroek aan. 
Als ik erin stap vind ik hem wel wat strak maar ik ga door.  Als het tweede been erin zit ruk ik nog een keer in hem omhoog te krijgen en dan zit ik helemaal klem. 
Ik roep dochter dat ze mij moett komen helpen en dan zien we het aan de voering van de zakken.  De kenmerkende ruit van de zakken van dat merk spijkerbroek. 
Een sorry voor jongste van mijn kant was wel op zijn plaats. 

Sassenach

Sassenach

30-01-2025 om 12:20 Topicstarter

Dolfje schreef op 30-01-2025 om 09:25:

Maar ook als ik zeg " haal even gehakt /broodjes /spinazie uit de diepvries het ligt in de tweede la " dan gaat dat met een hoop kabaal en ziet hij het nog niet. Zo ook met knoflookpers, kaasschaaf etc in de bestekla. Hij ziet het gewoon niet.

Dat heeft mijn man ook. En dan roept hij naar mij dat hij het niet kan vinden. Vervolgens werp ik 1 blik in de la en ik zie het meteen liggen. 

Sassenach

Sassenach

30-01-2025 om 12:22 Topicstarter

madee schreef op 30-01-2025 om 10:33:

Vaak genoeg dingen kwijt hier, en bij de moeilijke zoektochten roep ik hulp van boven in op de volgende manier:

Je zegt: “Heilige Antonis, beste vrind, maak dat ik mijn (voorwerp) weer vindt”

Bij mij heeft dat tot nu toe altijd gewerkt.

Die zal ik aan mijn man doorgeven.

Sassenach

Sassenach

30-01-2025 om 12:23 Topicstarter

rionyriony schreef op 30-01-2025 om 10:41:

Ik heb weleens bankbiljetten tussen nieuwe huishouddoekjes verstopt. Die komen in vieren opgevouwen uit een verpakking en ergens in het midden in die vouwen had ik onzichtbaar de bankbiljetten verstopt. Dus pakte je er een dan zag je dat ook niet meteen. Pas als je hem zou ontvouwen.

Daarna ben ik ze geruime tijd vergeten en pas toen ik me realiseerde dat een nieuw doekje binnen een dag vreselijk stonk, en bijna de hele stapel op was, bedacht ik na het weggooien dat ik toen daar het geld had verstopt. Dat was toen een heel moeilijk dagje voor mij.

Er lag geen enkele meer. Vermoedelijk iets als 200 euro in de vullnisbak.

Oeps.

hier vaak bestek wat verdwijnt in de prullenbak al een paar keer de vuilnisbak moeten omkeren tijdens uit afruimen te snel eten incl bestek in de bak mieteren

ik ben maandenlang een enorm dierbaar gouden armbandje kwijt geweest. Alle collega's lastiggevallen, thuis alles op zijn kop, niets... Uiteindelijk maar moeten opgeven en beseffen dat hij nooit meer terug kwam. 

ik heb mijzelf zo vaak voor mijn kop geslagen want ik WIST dat de schakeltjes door het dragen wat groter waren geworden waardoor hij zonder los te maken af kon. Waarom had ik hem niet meteen naar de juwelier gebracht!

Maanden later is de zak met vaatwasblokje leeg en wil ik hem uit het aanrechtkastje pakken en weggooien om er een nieuwe zak neer te zetten en ik zie iets in de zak.. Mijn armbandje! Waarschijnlijk dus met het pakken van een blokje van mijn pols gegleden. 

Meteen in een boterhamzakje gedaan en in mijn tas en de volgende dag naar de juwelier gereden en korter laten maken. 

Sassenach

Sassenach

30-01-2025 om 13:06 Topicstarter

Broadway schreef op 30-01-2025 om 13:02:

ik ben maandenlang een enorm dierbaar gouden armbandje kwijt geweest. Alle collega's lastiggevallen, thuis alles op zijn kop, niets... Uiteindelijk maar moeten opgeven en beseffen dat hij nooit meer terug kwam.

ik heb mijzelf zo vaak voor mijn kop geslagen want ik WIST dat de schakeltjes door het dragen wat groter waren geworden waardoor hij zonder los te maken af kon. Waarom had ik hem niet meteen naar de juwelier gebracht!

Maanden later is de zak met vaatwasblokje leeg en wil ik hem uit het aanrechtkastje pakken en weggooien om er een nieuwe zak neer te zetten en ik zie iets in de zak.. Mijn armbandje! Waarschijnlijk dus met het pakken van een blokje van mijn pols gegleden.

Meteen in een boterhamzakje gedaan en in mijn tas en de volgende dag naar de juwelier gereden en korter laten maken.

Wat fijn dat je die weer teruggevonden hebt. Ik ben al jaren een dierbaar kettinkje kwijt. Nooit meer teruggevonden en ik denk dat ik hem op vakantie onderweg naar huis verloren ben.

Een stripboek, in de koelkast gelegd 

rionyriony schreef op 30-01-2025 om 10:41:

Ik heb weleens bankbiljetten tussen nieuwe huishouddoekjes verstopt. Die komen in vieren opgevouwen uit een verpakking en ergens in het midden in die vouwen had ik onzichtbaar de bankbiljetten verstopt. Dus pakte je er een dan zag je dat ook niet meteen. Pas als je hem zou ontvouwen.

Daarna ben ik ze geruime tijd vergeten en pas toen ik me realiseerde dat een nieuw doekje binnen een dag vreselijk stonk, en bijna de hele stapel op was, bedacht ik na het weggooien dat ik toen daar het geld had verstopt. Dat was toen een heel moeilijk dagje voor mij.

Er lag geen enkele meer. Vermoedelijk iets als 200 euro in de vullnisbak.

Dus... je hebt die doekjes dus nooit helemaal uitgevouwen??

Sassenach schreef op 30-01-2025 om 12:20:

[..]

Dat heeft mijn man ook. En dan roept hij naar mij dat hij het niet kan vinden. Vervolgens werp ik 1 blik in de la en ik zie het meteen liggen.

Mijn ex deed dat ook wel. In het begin kwam ik kijken, na een tijdje riep ik dan dat hij gewoon beter moest zoeken. Was wel handig met het verstoppen van cadeautjes of lekkers, want hij keek niet verder dan zijn neus lang was...

Op zolder trof ik twee kop en schotels aan op de wasmachine. Ik neem die mee naar beneden om in de vaatwasser te zetten.
Op de vaatwasser liggen vuile sokken.
Maar die telt niet want toen was ik hoogzwanger 

Ik vind mijn telefoon, na een verwoede zoektocht, weleens terug in mijn eigen hand. Vooral als ik aan het bellen ben...

dochter was huissleutel kwijt. Overal gezocht, school, bij speelafspraakjes, schooltas. Niks. Nieuwe laten maken. Zijn we op vakantie op een ander contnent, komt de sleutel uit een minivakje in de schooltas cq rugtas waar ie dus al maanden in zat.

Sassenach schreef op 30-01-2025 om 12:20:

[..]

https://www.gocomics.com/pickles/2025/01/17

De strip van de dag ervoor en de dag erna zijn ook erg toepasselijk 

MissDalhousie schreef op 30-01-2025 om 19:48:

Ik vind mijn telefoon, na een verwoede zoektocht, weleens terug in mijn eigen hand. Vooral als ik aan het bellen ben...

Herkenbaar! Ben ik met iemand aan het bellen, dan wil ik mijn agenda op mijn telefoon raadplegen en nooit dat ik dan die telefoon vind...tot ik aan degene aan de telefoon moet bekennen dat ik dus op ziek was naar diezelfde telefoon...

afrodite05 schreef op 30-01-2025 om 06:50:

[..]

Ik snap niet hoe zijn brein werkt dat jij schuldig zou zijn hieraan, maar dat kan aan mij liggen...

Hij zei iets in de trand van "Ik zou mijn bril nooit in de plantenpot leggen."

Nee ik wel zeker??!! Eikel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.