Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Op vakantie, en ... vergeten :(

de stekker van de (nieuwe) koelbox 

stormkapje schreef op 08-08-2025 om 16:01:

op skivakantie gaan en alle skikleding (handschoenen, jas, broek enz)thuis laten liggen. Voor iedereen 7personen nieuwe kleding moeten kopen op de plek van bestemming……… werd een hele dure skivakantie

Dat was een hele dure skivakantie!

Meestal gaat het wel goed. 2 jaar terug wel een toilettas vergeten. Niet heel erg, het meeste was zo gekocht. Alleen jammer dat mijn medicatie er ook in zat. Gelukkig kon de arts het recept doormailen en hebben ze in Frankrijk een heleboel apotheken. 

Voor 3 weken camping in Frankrijk vergat ik al mijn ondergoed! Dat werd dus een rondje  Carrefour. Onderbroeken nog lang daarna gedragen, bh's direct na de vakantie weggegooid. Je kon daar niet passen natuurlijk, heb duidelijk de verkeerde gekozen. 

Man een keer een dure ring die hij vergat in Frankrijk bij het gehuurde appartement. Nog over gebeld, niemand had iets gevonden...Tja.

Deze vakantie was ik mijn ragers vergeten mee te nemen op vakantie en ik moet elke dag secuur ragen en poetsen, want ik draag 's nachts een beugel ivm apneu. Doe ik dat niet dan heb ik binnen no time gaatjes. Gelukkig een DM gevonden die ragers had, alleen was dat niet helemaal de juiste maat. Op hoop van zegen dat het goed gegaan is.

De eerste vakanties vergaten we altijd de kurkentrekker. Gelukkig lenen mensen die met plezier uit.

Weekendje Schiermonnikoog in het voorjaar (tweede keer kamperen) geen slaapzakken mee.

Man kon de pannenknijper niet vinden in het besteketui, dus naar een kampeerwinkel en een neutrale gekocht. Zodra we gingen koken kwam de vermiste knijper tevoorschijn, die zat dus IN de pannenset.

wij vergaten een paar jaar achter elkaar om een potje zout mee te nemen. Vervolgens hadden we een klein overschot aan potjes zout.
Dochter is een keer vergeten sokken in te pakken in de herfstvakantie geloof ik, hebben we bijgekocht.
Jassen zijn we ook weleens vergeten, we redden ons met vesten en truien.
En zelf ben ik mijn mobiel een keer vergeten, bij het verlaten van ons chaletje in Frankrijk. Had hem op de tafel gelegd om onze dochter in de auto te zetten ofzoiets. Zelf ook ingestapt en na een uurtje rijden zocht ik mijn telefoon. Ineens herinnerde ik me dat ik hem op tafel had gelegd. Camping gebeld (met telefoon van man) om het door te geven. Ze belden later terug, hij was gevonden in het chalet, ze hebben hem kosteloos nagestuurd, heel fijn opgelost vond ik toen!

Volgens mij nooit echt grote/dure dingen vergeten.
Handdoeken/zwembroek man wel een keer (hij had een sportbroek meegenomen, was dezelfde kleur).
En 1 keer toen dochter nog niet zo lang haar oorbellen had, vertrokken zonder dat ze oorbellen in had.
Die heb ik wel gekocht want ik durfde het niet aan om haar zo lang zonder oorbellen rond te laten lopen. 
Ze had al best wat gedoe gehad toen met die gaatjes dus kans op dichtgroeien/opnieuw weer doorprikken wilde ik haar besparen

Zout vergeten we ook altijd ja! Zit niet in mijn systeem om in dat kastje te kijken voor we vertrekken. Ik trek altijd elke kast/lade open thuis voor we weggaan, vaak kom ik dan vanzelf op dingen die mee moeten. Lijstjes maken doe ik niet aan

Sinds de kinderen vergeten we enorm veel. Of nou ja vergeten.  Het lijkt meer op sabotage door de kinderen die plots met van alles gaan spelen. Man eist dat hij de tassen inpakt dus ik leg alles op de grond klaar. Door schade en schande wijs geworden lig ik dan later op mijn buik om te kijken of er niks onder de meubels ligt dat mee moet.

Belangrijkste dat we ooit vergeten waren was een thermometer. En toen werd kind ziek. Tegen vijven in de avond liep dat uit de hand dus naar een huisarts. Daar geen koorts, uit voorzorg antibiotica. Dat moesten we haar geven als ze wel koorts zou krijgen of als de uitslag van het lab het zou zeggen. We moesten elk uur checken van die koorts, want het kon snel verergeren. Rond zeven uur waren we terug in het huisje bleken we geen thermometer te hebben. Man heeft ruim een uur gezocht naar een thermometer. Maar goed ook niet veel later kreeg ze lichte koorts die binnen no time opliep tot 41 graden. Gelukkig de goede antibiotica en binnen een dag was ze weer de oude. Sindsdien ben ik extra scherp op het medicijn kastje.

Ik ben eigenlijk nooit iets vergeten maar ik werk dus wel met een lijst. Wat in de koffer zit dat streep ik af.

Eerste keer weg terwijl ik dagelijks een medische behandeling uitvoer die echt noodzakelijk is. Geen idee hoe maar de helft van het materiaal maar meegenomen. Gelukkig wist ik in het Engels hoe het heette en kon ik het via de mail bestellen bij een apotheek en oppikken op onze route. Dus het viel mee maar begreep absoluut niet hoe dit mis was gegaan. Wij hebben standaard inpaklijsten voor de verschillende uitjes die over de jaren heen worden bijgewerkt.

Weekendje kamperen. Fietsen mee. Op de fietsendrager op slot gezet want nog vanalles in te pakken en niet te zien vanuit huis. 

Op de camping erachter komen dat mijn fietssleutel nog thuis op tafel ligt... 

Twee vakanties geleden bleek ik mijn betaalpasjes niet bij me te hebben... !!
Dat mapje zat nog in het kleine tasje wat ik altijd omhang bij het boodschappen doen.   Gelukkig was mijn vriend bereid van alles voor mij te betalen....

We vergeten, ondanks een lijstje, elke vakantie wel iets. Het zijn meestal kleine dingen, zoals zout en peper, een tandenborstel of de anti muggenspray. Het frustrerende vind ik dat ik er dan steevast de schuld van krijg dat 'ik' bijvoorbeeld man zijn tandenborstel vergeet, terwijl hij zijn toiletspullen zelf zou pakken. Hij zag dan de tandpasta niet meer staan (want die had ik ingepakt) dus dan ging hij ervan uit dat de tandenborstel ook ingepakt was of zo'n vage redenering.   

Hier gaan die standaard vergeet dingen in de tas die man altijd gebruikt op vakantie. Zitten dus vuilniszakken in om ramen te verduisteren, zout en oordopjes. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.