Huiskamer
Wilgenkatje-
08-08-2025 om 13:10
Op vakantie, en ... vergeten :(
Iedereen heeft inpaklijstjes. En toch gaat er weleens wat mis. Of je merkt het onderweg, als iemand semi-onschuldig vraagt 'we hebben xyz toch wel meegenomen?'. Of pas op de plaats van bestemming.
Zo lieten wij (destijds jonge/vermoeide ouders in een tijd waarin Centerparcs nog 'Sporthuis centrum' heette) de tas met alle zwemspullen van ons vijfpersoons gezinnetje op een slaapkamer staan. Moesten we ter plaatse alsnog voor iedereen spullen aanschaffen. Pfff.
Wat ben jij vergeten?
BlairW
08-08-2025 om 13:14
Ik heb geen inpaklijstjes. Doe alles uit mijn hoofd. Afgelopen vakantie niet gemerkt dat ik wat vergeten ben 
Schoondochter
08-08-2025 om 13:42
Ik vergeet eigenlijk vooral elke keer dat ik alle vorige keren te veel kleding mee had. Nu ook weer, had weer te veel mee.
Helaas ben ik mijn shampoo vergeten weer mee naar huis te nemen.
MMcGonagall
08-08-2025 om 13:54
Mijn laatste bezoek aan mijn dochter, en inmiddels minstens mijn 20e reis naar de UK, ben ik mijn reisstekker vergeten. Zo suf, mijn stekkerblok dat ik altijd meeneem lag als eerste klaar en het belangrijkste niet. Gelukkig kon ik er een lenen in het hotel.
Bakblik
08-08-2025 om 13:59
Als wij de vouwwagen inpakken dan gaan de schoenen voor niet dagelijks gebruik (wandelschoenen, fietsschoenen voor klikpedalen tevasandalen) altijd onder het bed.
Toen we de vouwwagen gingen klappen moest iedereen die schoenen inleveren.
Zoon zegt: Dat kan niet mijn veters zijn stuk.
Ik zeg: Geef maar, ga nieuwe veters halen die kunnen wel in je tas met kleding.
Dat was zaterdagochtend.
Zo'n heeft veters gehaald maar toen we woensdag de wandelschoenen aan moesten voor een wandeling op ruw terrein had zoon geen veters. Die lagen nog thuis op zijn bureau.
In Frankrijk nieuwe gekocht dus nu is er een paar reserve in huis.
Marty1984
08-08-2025 om 14:39
Elke keer opnieuw ... de kurkentrekker. We hebben intussen een collectie.
Elke keer opnieuw ... mijn canderel voor in de koffie. Ik heb intussen minstens 6 knijpers.
Elke keer opnieuw als we brood en beleg voor onderweg mee hebben ... een mes om dat brood te snijden en te smeren. Daar sta je dan in Frankrijk langs de autostrade met je vers stokbrood en je overschot krabsalade. (En nope, het doorsnee tankstation verkoopt geen servies.)
Elke kampeervakantie opnieuw vroeger ... sponsjes voor de afwas.
En wasknijpers om handdoeken op te hangen.
Voor kleding, EHBO, ... heb ik een lijst in mijn hoofd. Voor bepaalde andere zaken duidelijk niet.
Bloemenzee
08-08-2025 om 14:50
Een bepaald laadkabeltje vergeten. Op vakantie maar een nieuwe gekocht. Thuis bij het uitpakken uiteraard alsnog het (dus wel) ingepakte kabeltje gevonden…
Herfstappeltaart
08-08-2025 om 15:00
Naar een huisje op een park en theedoeken en keukenhanddoek vergeten.Ben ik toen gaan kopen bij een plaatselijke AH, die had gelukkig wat linnengoed.
melisande2
08-08-2025 om 15:10
man vergeet steevast zijn handdoek 😱 en ook een keer de slaapzakken, toen we in april een motortrip gingen maken. Gelukkig konden we van de boerin een oude slaapzak en 1 persoons dekbed lenen, maar dat was alsnog verrot koud!
Auwereel
08-08-2025 om 15:13
Niet vergeten, maar bewust thuis gelaten omdat ik dacht 'm niet nodig te hebben: fietsbroek met zeem. De huurfiets heeft een vervelend zadel en nu heb ik spijt.
-Nienke-
08-08-2025 om 15:32
Toen we op vakantie gingen naar Amerika, jaren geleden, voor een roadtrip: m’n rijbewijs 🙈.
Net voordat we gingen dacht ik, ach, waarom zou ik eigenlijk die grote portemonnee meeslepen? Pinpas in een zijvak en klaar. Pas bij de verhuurder (midden in de nacht, na een urenlange vlucht…) kwamen we erachter dat ik m’n rijbewijs dus niet mee had en dus ook geen kilometer mocht rijden in de huurauto. Partner moest dus de complete 3000 km (of zoiets…) in drie weken in z’n eentje rijden.
Kampeerder
08-08-2025 om 15:36
Mijn horloge, gewoon in de ochtend vergeten om te doen. Lang geleden, dat wel. Camping met animatie, kinderen waren dus steeds te laat voor de dingen die zij wilden doen. Goedkoop horloge gekocht uiteindelijk, nog jaren veel plezier van gehad.
stormkapje
08-08-2025 om 16:01
op skivakantie gaan en alle skikleding (handschoenen, jas, broek enz)thuis laten liggen. Voor iedereen 7personen nieuwe kleding moeten kopen op de plek van bestemming……… werd een hele dure skivakantie
Knutselkei
08-08-2025 om 16:13
Mijn koptelefoon is het enige wat ik kan bedenken wat ik echt vergeten was.Om luisterboeken te luisteren en kan niet tegen oortjes. Nieuwe gekocht op het vliegveld.
Wel te weinig meegenomen vroeger: warme sokken en broek. We zaten in een trekkershut,dat was toen nieuw. KOUD dat t was.... Op zoek in de stad daar op zaterdag naar warme sokken en joggingbroeken voor mij en de kinderen. Niet te vinden in april natuurlijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.