Huiskamer
Neweve
23-07-2025 om 18:29
Ontspannend weekend weg tips gezocht
Binnenkort zijn mijn man en ik 5 jaar getrouwd. "Toevallig" passen schoonouders dat weekend op de kids. We willen dus een lang weekend (vrijdag middag/avond-maandag) weg.
Ikzelf dacht aan een fijn hotel, met welness of in een leuke stad.
Wat we zoeken:
- met ov bereikbaar.
- goed eten (ontbijt maar misschien ook een avond).
- welness, zwembad of fijne lounge om door te brengen met een boekje/goed gesprek
- op wandelafstand van natuur, leuke stad of strand.
Kortom een weekendje waar niet veel moet (ook niet qua uitjes), ontspanning centraal staat, beetje bewegen, boek lezen, lekker eten.
Online zie ik door de bomen het bos niet meer dus tips gezocht.
Neweve
23-07-2025 om 19:29
Roos57 schreef op 23-07-2025 om 19:12:
De bonte wever in Assen
zelf zou ik kiezen voor Ameland.
Oe een eiland klinkt inderdaad ook wel lekker. Wel meer reistijd, maar ook meer uitwaaien.
Citroengraag
23-07-2025 om 19:47
Fort Beemster? Leuke hotelkamers met goede sauna en leuk chique restaurantje naast de sauna.
Kaaaaaaaatje
23-07-2025 om 20:19
Ik wilde Hotel Mooi Rivier in Dalfsen aanraden en dan eten in het hotel en een dag eten in Vilsteren in het restaurant daar (waarvan ik de naam ben vergeten). Ik weet alleen niet hoe goed het bereikbaar is met het OV, maar je zou een OV fiets kunnen pakken. Kun je gelijk daar in de prachtige omgeving langs de vecht fietsen.
Poezenmeisje
23-07-2025 om 21:53
Ik vind Deventer en omgeving erg leuk. Zelf zit ik vrijwel altijd in een B&B, hotels weet ik niet voor je.
Mama182705
23-07-2025 om 23:25
wellness kamer bij van der Valk Gilze.
Vlak bij Tilburg, genoeg natuur in de omgeving (Loonse en Drunense duinen, Oisterwijksebossen, Campina Heide, Gorp en Roovers) maar ook cultuur, musea etc
RavIvaR
24-07-2025 om 00:26
Mama182705 schreef op 23-07-2025 om 23:25:
wellness kamer bij van der Valk Gilze.
Vlak bij Tilburg, genoeg natuur in de omgeving (Loonse en Drunense duinen, Oisterwijksebossen, Campina Heide, Gorp en Roovers) maar ook cultuur, musea etc
De natuurgebieden die je noemt zijn allen dichter bij Van der Valk Tilburg. Mooie gebieden maar geen van allen op loopafstand.
RavIvaR
24-07-2025 om 00:31
Heb je al gedacht aan een thermaalbad? Hier kan je vaak ook overnachten en ze liggen in de natuur.
Denk aan Arcen, Sanadome Nijmegen en Therme 2000.
Waarbij Sanadome Nijmegen goed bereikbaar is met het ov, een gezellige stad én mooie natuur heeft.
BlairW
24-07-2025 om 08:48
Ik zou ook zeggen Bonte wever in Assen. Is all in, dus je kan de hele dag door eten en drinken, hoeft nergens aan te denken. Even zwemmen, zit een sauna en Turks stoombad bij. Er is een wellness waar je massages kan boeken enz. Assen is op loopafstand, pad door het bos. Ja, het stikt er van de bejaarden. Maar het is wel gewoon relaxed en prima vonden wij
afrodite05
24-07-2025 om 09:35
Iets in Maastricht? Genoeg te wandelen in de buurt, goed bereikbaar met OV en elke dag vlaai om het jubileum te vieren
er zijn vast hotels te vinden met welness. Boottochtje over de Maas, stadswandeling, ...
Meesje
24-07-2025 om 09:54
RavIvaR schreef op 24-07-2025 om 00:31:
Heb je al gedacht aan een thermaalbad? Hier kan je vaak ook overnachten en ze liggen in de natuur.
Waarbij Sanadome Nijmegen goed bereikbaar is met het ov, een gezellige stad én mooie natuur heeft.
RavIvaR schreef op 24-07-2025 om 00:31:
Dacht ik ook aan idd. Thermae 2000 is ook goed bereikbaar met OV. Je wandelt zo het Limburgse heuvellandschap in het ligt naast een gezellig dorp. Maastricht is 15min met de bus, ook leuk voor een dagje.
Neweve
24-07-2025 om 16:34
Leuke tips zitten ertussen. Thermen is wel een betere zoekterm (bij welness kreeg je ook veel hotels met een jacuzzi en mini sauna).
Biem
24-07-2025 om 21:20
de Cantharel (Van der Valk) bij Apeldoorn en kan je dagje thermen Bussloo doen. Vanaf de Cantharel loop je zo de uitgestrekte Veluwe op.
je hebt ook de Veluwse Bron in de buurt, maar met het OV niet goed te bereiken.
Gebruikersnaaminvullen
24-07-2025 om 22:53
Scheveningen/Den Haag
Inntel Marina Beach
Grand Hotel Amrâth Kurhaus
Carlton Beach
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.