Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

rooiekater schreef op 13-10-2025 om 19:51:

op mijn sloffen aankomen op mijn werk. Goeie morgen.....

Dat heb ik toen ik klein was een x op school gehad. (Maar dat waren sloffen die er niet erg slofferig uitzagen...)

Auwereel schreef op 13-10-2025 om 18:59:

Ik zit ook te wachten tot een wespennest verlaten wordt, maar ze vliegen nog steeds vrolijk af- en aan
Gelukkig zit het nest niet dicht bij het huis. Maar er moet geen cavia doodgaan nu, ze hebben het nest onder de cavia"grafsteen" (een dakpan) gemaakt.

Moet nog even wat kouder worden denk ik. Ik heb er niet zoveel last van.. ja alleen wel met slaapkamerraam maar ik heb mn deur altijd open en kan in de andere kamer een raam open doen... 

MissHolmes schreef op 14-10-2025 om 06:42:

[..]

Moet nog even wat kouder worden denk ik. Ik heb er niet zoveel last van.. ja alleen wel met slaapkamerraam maar ik heb mn deur altijd open en kan in de andere kamer een raam open doen...

Ha een ander raam in mijn slaapkamer kan wel gewoon open snachts en 's ochtends want wapsen (Nee geen typefout, ja ik ben raar I know  ) houden niet van kou, en ook niet van gordijnen of vitrage.
Er is nou op de crime scene overigens geen waps te zien maar goed...

Op zich waren mijn sloffen netjes maar niet heel erg handig   

rooiekater schreef op 14-10-2025 om 15:08:

Op zich waren mijn sloffen netjes maar niet heel erg handig

Maar we hebben er hier wel om gelachen  (maar erg handig was het niet idd  )

Mopper: Ik wilde meedoen aan stoptober, echter ik rook niet dus ik heb met mijzelf en met mijn nieuwe vriend afgesproken dat de rest vd maand geen chocolade meer eet en hij geen alcohol. (Ik drink al jaren geen druppel meer dus dat was geen optie voor mij. Of beter gezegd geen uitdaging meer, geen chocola wel haha)
5 Euro per overtreding in het boetepotje en dan doen we daar aan het eind van de maand iets leuks mee.
Begin deze week mee begonnen maar ik vind het nu al niet meer leuk

MissHolmes schreef op 15-10-2025 om 19:22:

Mopper: Ik wilde meedoen aan stoptober, echter ik rook niet dus ik heb met mijzelf en met mijn nieuwe vriend afgesproken dat de rest vd maand geen chocolade meer eet en hij geen alcohol. (Ik drink al jaren geen druppel meer dus dat was geen optie voor mij. Of beter gezegd geen uitdaging meer, geen chocola wel haha)
5 Euro per overtreding in het boetepotje en dan doen we daar aan het eind van de maand iets leuks mee.

Waarom doe je dit dan? Ik snap het nut van stoppen met roken en drinken volkomen, dat is echt slecht voor je. Qua eten ben je toch zelf een voorstander van matigen, niet te streng zijn enz? Maar toch doe je jezelf dit 'aan', terwijl je nota bene hebt moeten zoek naar iets om mee te doen met stoptober? Als je geen gewoontes hebt waar je volledig mee moet stoppen ben je toch gewoon niet de doelgroep voor zo'n actie? 

MissHolmes schreef op 15-10-2025 om 19:22:

Bedenk hoeveel chocola je volgende maand kunt kopen, workshop chocoladeletter maken,

Eigenlijk vind ik het wel wat raar om van dat "boetegeld" iets leuks te gaan doen.

Heb je vaak gezondigd, dan is het gênant wat je er allemaal mee kunt doen. Heb je niet gezondigd, is er niks leuks als beloning voor de moeite, want de boetepot is leeg.

Schoondochter schreef op 15-10-2025 om 19:24:

[..]

Waarom doe je dit dan? Ik snap het nut van stoppen met roken en drinken volkomen, dat is echt slecht voor je. Qua eten ben je toch zelf een voorstander van matigen, niet te streng zijn enz? Maar toch doe je jezelf dit 'aan', terwijl je nota bene hebt moeten zoek naar iets om mee te doen met stoptober? Als je geen gewoontes hebt waar je volledig mee moet stoppen ben je toch gewoon niet de doelgroep voor zo'n actie?

Ach joh gewoon om mijzelf uit de dagen als chocoholic. Hoef je niet helemaal serieus te nemen (Al mag het wel wat minder). Niet om voorgoed mee te stoppen maar gewoon tijdens oktober. Ik moest gewoon wat anders verzinnen want ik rook niet.

Toen ik mn voornemen tegen vriend zei  hij enthousiast dat hij ook mee deed (met iets anders want ook hij rookt ook  niet)en dat hij ff geen alcohol zou nemen 

En dat boetepotje had ik voor de grap bedacht (om samen wat leuks te doen, koffiedrinken, patatje eten, weet ik veel..) omdat vriend ook meedoet en wij elkaar dus even uitdagen.

Da's toch helemaal hip, hot & happening, jezelf uitdagen met de 75 Hard Challenge bijvoorbeeld? Daarbij valt geen chocola eten in het niet.

Auwereel schreef op 15-10-2025 om 20:02:

Da's toch helemaal hip, hot & happening, jezelf uitdagen met de 75 Hard Challenge bijvoorbeeld? Daarbij valt geen chocola eten in het niet.

Jij snapt het 

Is het niet fijner om voor iedere dag dat het wél lukt iets in die pot te stoppen en daarmee iets leuks te gaan doen? Want deze manier zou voor mij ideaal zijn: iedere dag chocolade en daarmee op het einde van de maand een flink bedrag hebben verdiend om leuke dingen van te doen. 😂

Mopper: ik slaap hier zo slecht. Ik wil zo graag naar huis.

Jeukende schimmelplek bij mijn tepels na 8 weken miconazol creme nog niet weg.Kan ik er weer mee naar de huisarts.

Irritant Lientje, dat je zo slecht slaapt in het ziekenhuis..

kerst schreef op 16-10-2025 om 06:26:

Jeukende schimmelplek bij mijn tepels na 8 weken miconazol creme nog niet weg.Kan ik er weer mee naar de huisarts.

Irritant Lientje, dat je zo slecht slaapt in het ziekenhuis..

Dat is ook vervelend kerst. Micoconazol is toch best een stevige middel.

Dat wordt een ander zalfje erbij dan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.