Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

SuzyQFive schreef op 19-09-2025 om 17:48:

[..]

Mopper, vind het altijd zo jammer als pubers ergens enthousiast over zijn maar dat de mogelijkheden er dan niet zijn om het te kunnen doen (met 15jr dagelijks naar Almere of Ede reizen is nog wat te jong 🥴).

Ah, ik snap je mopper. 

Citroengraag schreef op 19-09-2025 om 17:59:

[..]

Maar ze zit nu in de derde? Na de vierde als zestienjarige is dat toch wel te doen?

Groningen Almere is van treinstation tot treinstation al meer dan 1,5 uur. Dan heb je de reistijd van en naar het station nog niet. Lijkt me niet echt te doen.

Schemerlampje schreef op 19-09-2025 om 20:25:

[..]

Groningen Almere is van treinstation tot treinstation al meer dan 1,5 uur. Dan heb je de reistijd van en naar het station nog niet. Lijkt me niet echt te doen.

Dat is toch met de huidige nood aan kamers voor heel veel studenten de realiteit. 

Mopper: wij hebben een lampje in de hal beneden, als het dan vroeg donker is dan zetten we die aan. En als we naar bed gaan gaat de stekker er weer uit. Mijn man doet het liefst alles ‘zo makkelijk mogelijk’ en heeft daar gisteravond een timer op ingesteld. Maar nu heb ik de halve nacht wakker gelegen omdat ie eerst te lang aan stond en daarna veel te vroeg weer aan ging (en dat schijnt door naar de overloop en onze slaapkamer) Ik heb zonet met veel kabaal dat ding eruit gerukt en de timer verstopt. Vorig jaar ook al zo en ik zei gisteravond nog: niet doen! Ik zie het ‘probleem’ ook niet met handmatig de stekker erin en eruit op de tijden dat je dat zelf wilt. Dus nu zit ik op mijn vrije zaterdag alsnog om half zeven in de woonkamer….

En ik was toch te slaperig/moe om vannacht uit m’n bed te stappen om dat kreng uit te zetten.

Madee, er zijn lampjes te koop die reageren op beweging. Dat is ideaal voor op een plek waar je 's nachts  soms langs moet.  Zo'n lampje brandt een paar seconden en gaat dan weer uit.
Is dit een oplossing voor  jouw probleem?

550x441.jpg

"
Dit LED-sensor nachtlampje biedt verlichting precies wanneer je het
nodig hebt. Zodra het donker is, schakelt het lampje automatisch aan bij
detectie van beweging en blijft het branden voor 20 seconden na de
laatste waargenomen beweging. Daarna schakelt het automatisch uit, wat
zorgt voor optimale energiebesparing." 

Beterlaat2021! schreef op 20-09-2025 om 09:05:

Madee, er zijn lampjes te koop die reageren op beweging. Dat is ideaal voor op een plek waar je 's nachts soms langs moet. Zo'n lampje brandt een paar seconden en gaat dan weer uit.
Is dit een oplossing voor jouw probleem?

550x441.jpg

"
Dit LED-sensor nachtlampje biedt verlichting precies wanneer je het
nodig hebt. Zodra het donker is, schakelt het lampje automatisch aan bij
detectie van beweging en blijft het branden voor 20 seconden na de
laatste waargenomen beweging. Daarna schakelt het automatisch uit, wat
zorgt voor optimale energiebesparing."

Die hebben we al op de overloop boven 🙂 Die van beneden is puur voor de sfeer en totaal overbodig als er niemand wakker is. Maar ik heb inmiddels even bijgeslapen en voel me al niet meer zo chagrijnig als eerder vanmorgen.

Een mopper:
Zoon loopt stage in een branche die vooral in het weekend actief is en dan voornamelijk de avonden en nachten. Deze stage is goedgekeurd door school
Stage-uren moeten naar waarheid worden ingevuld op een systeem van school. De avonden kunnen maar na 00.00 nog uten invoeren dat gaat niet. Zoon komt dus op papier uren tekort,  omdat hij de uren van 00.00 tot 01.45 niet kan invullen. Zijn werkdagen beginnen niet om 9.00 maar,  afhankelijk van hoe laat het zal worden, soms pas om 14.00 of 15.00.
Nu al 3 weken op rij belt de stagecoördinator op vrijdagmiddag rond 13.00 (als zoon nog even een powernap doet) om die missende uren te bespreken. 
Rot op! Laat mijn kind even slapen! Pas dat suffe programma aan of geef zoon toestemming om de uren scheef in te vullen!  De werkzaamheden wel correct maar dan ingevoerd op tijden die in het systeem passen. 
Dit gaan we geen half jaar volhouden zo. 

Bakblik schreef op 20-09-2025 om 10:24:

Een mopper:
Zoon loopt stage in een branche die vooral in het weekend actief is en dan voornamelijk de avonden en nachten. Deze stage is goedgekeurd door school
Stage-uren moeten naar waarheid worden ingevuld op een systeem van school. De avonden kunnen maar na 00.00 nog uten invoeren dat gaat niet. Zoon komt dus op papier uren tekort, omdat hij de uren van 00.00 tot 01.45 niet kan invullen. Zijn werkdagen beginnen niet om 9.00 maar, afhankelijk van hoe laat het zal worden, soms pas om 14.00 of 15.00.
Nu al 3 weken op rij belt de stagecoördinator op vrijdagmiddag rond 13.00 (als zoon nog even een powernap doet) om die missende uren te bespreken.
Rot op! Laat mijn kind even slapen! Pas dat suffe programma aan of geef zoon toestemming om de uren scheef in te vullen! De werkzaamheden wel correct maar dan ingevoerd op tijden die in het systeem passen.

Als het puur gaat om de uren bijhouden, kan hij dan niet de uren na 00.00 uur er vooraf aanplakken? Dus als hij van 15.00 tot 1.00 gewerkt heeft, er 14.00 tot 00.00 van maken?

En kan hij ook geen uren op de volgende dag invullen vanaf 00.00? Dat het gewoon niet in één keer kan, maar in twee stappen?

En ja, het is zeker irritant. Er zijn zoveel beroepen waarbij er nachtdiensten gedraaid worden.

Schemerlampje schreef op 20-09-2025 om 10:29:

[..]

Als het puur gaat om de uren bijhouden, kan hij dan niet de uren na 00.00 uur er vooraf aanplakken? Dus als hij van 15.00 tot 1.00 gewerkt heeft, er 14.00 tot 00.00 van maken?

En kan hij ook geen uren op de volgende dag invullen vanaf 00.00? Dat het gewoon niet in één keer kan, maar in twee stappen?

En ja, het is zeker irritant. Er zijn zoveel beroepen waarbij er nachtdiensten gedraaid worden.

Uren kunnen tussen 00.00 en 06.00 kunnen volgens mij sowieso niet ingevoerd worden als ik mijn zoon goed begrijp. Als hij meer dan 9 gewerkte uren invoert per 24 uur dan accepteert het systeem het ook niet. Weet zit gewoon iets fout in het systeem denk ik. 

Bakblik schreef op 20-09-2025 om 10:24:

Een mopper:
Stage-uren moeten naar waarheid worden ingevuld op een systeem van school. De avonden kunnen maar na 00.00 nog uten invoeren dat gaat niet. Zoon komt dus op papier uren tekort, omdat hij de uren van 00.00 tot 01.45 niet kan invullen. Zijn werkdagen beginnen niet om 9.00 maar, afhankelijk van hoe laat het zal worden, soms pas om 14.00 of 15.00.
Rot op! Laat mijn kind even slapen! Pas dat suffe programma aan of geef zoon toestemming om de uren scheef in te vullen! De werkzaamheden wel correct maar dan ingevoerd op tijden die in het systeem passen.

En ik neem aan dat dit ook elke x uitlegd wordt aan de docent 

Raar dar er dan elke keer weer gebeld word, alsof het niet binnen komt bij de docent 

Ik was aan het schilderen met hele lichte grijze verf en zag nog een plek die ik moest bijwerken.  Dacht ik. Dus hup . Roller eroverheen. Shit. Dat had dus wit gemoeten... niet goed gekeken.  Gauw alles er maar weer af gehaald. Ging gelukkig  vrij makkelijk nog. Straks maar de wit bijwerken.

Mama-Inge schreef op 20-09-2025 om 11:50:

[..]

En ik neem aan dat dit ook elke x uitlegd wordt aan de docent

Raar dar er dan elke keer weer gebeld word, alsof het niet binnen komt bij de docent

Ja elke keer. Op de en of andere manier slaat hij dat soort dingen die hem door studenten verteld worden niet op of zo. 

Die man heeft sowieso moeite met communicatie met studenten. Voor de voortgangsgesprekken had hij een planning gemaakt voor donderdag 18 en vrijdag 19 juni. Zoon was ingedeeld op vrijdag. Leerlingen ontvingen het schema per mail. 

Mijn zoon mailt de man met de vraag of hij donderdag 19 moet komen of vrijdag 20. Hij krijgt geen antwoord.  Voor de donderdag moest zoon alleen voor het gesprek naar school, vrijdag viel het tussen zijn lessen in dus zoon besloot dat hij het gesprek op vrijdag zou doen en mailde de man woensdag dat hij er (omdat antwoord uitbleef) op vrijdag zou zijn voor het gesprek.  Hangt die man donderdagavond aan de telefoon dat zoon er niet was en dat dat echt niet kon. Hij had de mail nog niet eens gelezen. 

Mijn mopper van de dag.
Ik heb een nieuw vest nodig. Mijn oude, wat dunner vest, heeft een vlek die er niet meer uit gaat. Een ander dik vest, nog wel redelijk, maar op uitgekeken en bovendien veel te warm nadat de zon doorbrak, had ik in mijn fietstas gepropt in een nette plastic zak voor het geval het weer zou gaan regenen.
Ik heb nergens een vest kunnen vinden naar mijn smaak. Ze waren allemaal nog warmer dan wat ik in mijn fietstas had achtergelaten. 
Dus teleurgesteld terug naar mijn fiets. Ik stop mijn rugzak weer in mijn fietstas en denk, dat gaat gemakkelijk! Is mijn oude, dikke vest gepikt!
Dus in plaats van een vest meer heb ik nu een vest minder in huis.
Ik ga mijn kast eens opruimen en oude kleding naar de kringloop, zo te zien zijn er mensen die het nodig hebben.

Ik denk dat ik gisteren een flink stuk gereden heb zonder koplampen, ook over de snelweg. Het was aan het einde van de dag, tijdens de schemer. Het gekke is dat niemand mij gewaarschuwd heeft, dus ik twijfel. Maar vanochtend viel me op dat de koplampen uitstonden, ook niet op de automatische stand. 

Auwereel schreef op 21-09-2025 om 15:42:

Mijn mopper van de dag.
Ik heb een nieuw vest nodig. Mijn oude, wat dunner vest, heeft een vlek die er niet meer uit gaat. Een ander dik vest, nog wel redelijk, maar op uitgekeken en bovendien veel te warm nadat de zon doorbrak, had ik in mijn fietstas gepropt in een nette plastic zak voor het geval het weer zou gaan regenen.
Ik heb nergens een vest kunnen vinden naar mijn smaak. Ze waren allemaal nog warmer dan wat ik in mijn fietstas had achtergelaten.
Dus teleurgesteld terug naar mijn fiets. Ik stop mijn rugzak weer in mijn fietstas en denk, dat gaat gemakkelijk! Is mijn oude, dikke vest gepikt!
Dus in plaats van een vest meer heb ik nu een vest minder in huis.
Ik ga mijn kast eens opruimen en oude kleding naar de kringloop, zo te zien zijn er mensen die het nodig hebben.

Jeetje wat aso 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.