Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic


Beterschap Elmie!

Hier meer een mopper. Dochter woont hiernaast met een goede vriendin ( woningdelen ) Het huis is van ons. Dochter had dagdienst.  Vriendin avond. Blijkt vriendin het gasfornuis aan te hebben laten staan...   Gelukkig zonder pan ofzo erop. Maar dat heeft dus van 1 uur vanmiddag tot vanavond  9 uur aangestaan want dochter was bij haar vriend.  Ons huis zit er aan vast dus heb even stevig gemopperd. Voor hetzelfde geld brandt alles af

Ellori schreef op 13-04-2026 om 21:13:

Grrrr duim opengehaald met de mandoline eerder vanavond. Wond is niet heel groot maar groot genoeg om echt wel even pijn te doen. En uiteraard toen ik bij de HAP aankwam zat het al dicht. Belde juist de HAP omdat er 1 stukje bleef bloeden de hele tijd. Nu een hechtstipje erop en een pleister er over heen. Morgen gaat het vast weer beter haha

 

Ik zit net met man naar een kookprogramma te kijken en wij krimpen allebei altijd ineen als we iemand een mandoline zien gebruiken. Nu ook weer. Eigenlijk willen we er zelf ook eentje, maar we zijn allebei ook best wel onhandig dus we durven niet. De kans dat het fout gaat is eigenlijk wel 100%.

Sterkte met je duim! 

Anna76 schreef op 13-04-2026 om 22:19:

[..]

Ik zit net met man naar een kookprogramma te kijken en wij krimpen allebei altijd ineen als we iemand een mandoline zien gebruiken. Nu ook weer. Eigenlijk willen we er zelf ook eentje, maar we zijn allebei ook best wel onhandig dus we durven niet. De kans dat het fout gaat is eigenlijk wel 100%.

Sterkte met je duim!

Ik vroeg me bij het bericht van Ellori af, hoe je nu zo gewond kunt raken van een mandoline. Na jouw berichtje kom ik er dus achter dat een mandoline ook iets anders kan zijn dan een muziekinstrument. 😁

lientje69 schreef op 13-04-2026 om 22:07:

Beterschap Elmie!

Hier meer een mopper. Dochter woont hiernaast met een goede vriendin ( woningdelen ) Het huis is van ons. Dochter had dagdienst. Vriendin avond. Blijkt vriendin het gasfornuis aan te hebben laten staan... Gelukkig zonder pan ofzo erop. Maar dat heeft dus van 1 uur vanmiddag tot vanavond 9 uur aangestaan want dochter was bij haar vriend. Ons huis zit er aan vast dus heb even stevig gemopperd. Voor hetzelfde geld brandt alles af

Een terechte mopper, zou daar ook niet bepaald blij van worden. 

Thanks allemaal! Het stomme is dat ik gewoon handschoenen heb die ik aan kan doen. En het toch niet doen is wel gewoon een beetje dom. Gelukkig heb ik mn tenanusprik een paar jaar geleden nog gehad dus die hoefde niet deze keer haha.
Gelukkig gebeurt dit me niet veel vaak, gebruik die mandoline regelmatig en eens in de 100 keer ofzo gaat het fout, daarom dus handschoenen gekocht. Volgende keer moet ik gewoon die handschoenen aandoen!

lientje69 schreef op 13-04-2026 om 22:07:

Beterschap Elmie!

Hier meer een mopper. Dochter woont hiernaast met een goede vriendin ( woningdelen ) Het huis is van ons. Dochter had dagdienst. Vriendin avond. Blijkt vriendin het gasfornuis aan te hebben laten staan... Gelukkig zonder pan ofzo erop. Maar dat heeft dus van 1 uur vanmiddag tot vanavond 9 uur aangestaan want dochter was bij haar vriend. Ons huis zit er aan vast dus heb even stevig gemopperd. Voor hetzelfde geld brandt alles af

Jeetje, dat is terecht een stevige mopper!

Schemerlampje schreef op 13-04-2026 om 22:43:

[..]

Ik vroeg me bij het bericht van Ellori af, hoe je nu zo gewond kunt raken van een mandoline. Na jouw berichtje kom ik er dus achter dat een mandoline ook iets anders kan zijn dan een muziekinstrument. 😁

Als ik niet net daarvoor huiverend op de bank had gezeten, had ik er ook wel even over na moeten denken, alhoewel ik beide mandolines wel ken 😂

Ik zou net even een nieuwe keukenrol ophangen . Laat hem vallen . Ding gelijk half afgewikkeld op de grond. Pff

Anna76 schreef op 13-04-2026 om 22:19:

[..]

Ik zit net met man naar een kookprogramma te kijken en wij krimpen allebei altijd ineen als we iemand een mandoline zien gebruiken. Nu ook weer. Eigenlijk willen we er zelf ook eentje, maar we zijn allebei ook best wel onhandig dus we durven niet. De kans dat het fout gaat is eigenlijk wel 100%.

Sterkte met je duim!

Ik heb er net eentje besteld. (Ik mis de Blokker) Maar nu weet ik niet of ik die wel durf te gebruiken 

Ik heb zo'n ding, (ook gevaarlijk hoor...)

383x840.jpg

oudmaarnognietkoud schreef op 15-04-2026 om 10:30:

[..]

Ik heb er net eentje besteld. (Ik mis de Blokker) Maar nu weet ik niet of ik die wel durf te gebruiken

Gewoon doen hoor! Meestal zit er ook een 'handvat' stukje bij maar die ben ik kwijt haha. En zolang je er op let dat het een vlijmscherp ding is kan er niet zo heel veel mis gaan. Ik gebruik dat ding echt heel veel en dit is de 2e keer. Beide keren waren in onoplettendheid. Daarnaast zijn er ook handschoenen te koop, die heb ik dus ook net in huis maar moet je wel gebruiken natuurlijk haha.

Beterlaat2021! schreef op 15-04-2026 om 11:08:

Ik heb zo'n ding, (ook gevaarlijk hoor...)

383x840.jpg

Zo'n ding is ook echt (levens)gevaarlijk, heb me hier vaker aan opengehaald dan de madoline haha. Dat zijn ook nog eens minder mooie wonden want een mandoline is gewoon een vlijmscherp mes, zo'n ding is een ramp als je daar je hand mee openhaalt.

Vanwege keelpijn was ik op zoek naar kleine dropjes.  Suikervrij betekent dat er zoetstoffen inzitten, hetgeen nogal werkt  op mijn darmen....
Dus ik wilde géén suikervrije dropjes. Dat lukte.  En ze zijn nog lekker ook.

Kom ik er thuis achter, dat het  woord suikervrij inderdaad niet op de verpakking staat.
Maar sugarfree wel.....      😜

Man dacht vanmorgen dat hij gisteren zijn medicijnen niet had ingenomen 
In zijn bakje zit voor 3 wekfn. En nu juist op donderdag  heeft 4 belangrijke tabletten. Alleen op donderdag.  Dus hij zegt ik neem ze alsnog in. Kijk ik later, heeft hij gewoon van de verkeerde week gepakt. Dus deze week heeft hij 8 tabletten in plaats van  4. Niet dodelijk ofzo, ook niet mega gevaarlijk. Ik zei al : als jij je vandaag kiplekker voelt en geen pijn meer hebt , weet je waarom. Hij heeft ze tegen reuma. Is ooit gestart met 10 tabletten 1 x per week en afgebouwd  naar 4. Maar heeft de laatste tijd wel vaker pijn. Dus kwaad kan het niet. Als het er 10 geweest waren had ik ff geveld met de arts want dat is de hoogste dosis. Nu zal hij er geen last van hebben. Maar dom was het wel. Hij is er met zijn hoofd niet bij de laatste tijd. Te veel zorgen....

Slechte nacht.  En ten gevolge daarvan  gooide ik vanmorgen mijn havermout  in mijn theebeker   in plaats van het kimmetje ernaast .

Vd week was ik een verantwoorde maaltijd aan het koken met o.a. pompoen, moest op een gegeven moment de staafmixer gebruiken. Erg slim om dan weg te open met staafmixer nog in de kom 
Hele keuken was orange...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.