Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur 

En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta  , die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps   
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)

Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!


Er schiet me nu niet veel binnen, maar ik heb er genoeg.

Vaak genoeg dat ik de waterkoker aanzet en ondertussen naar boven loop om iets op te ruimen ofzo, om dan later mijn kopje thee te maken en naar de werkkamer te gaan. 
Gedachtenloos giet ik dan water op mijn theezakje en loop naar boven. Om koude thee te drinken. En nee, die is niet afgekoeld maar dan heeft het water helemaal niet gekookt omdat de stekker er niet in zat.  en dat gebeurd niet 1x per week he. 

Een regelmatig terugkerende blooper, vergeten de knoflook te persen in het groenteprutje. Wel een teentje knoflook in de pers gedaan, maar om te voorkomen dat de knoflook bitter wordt, moet het er pas in een later stadium bij. Heel vaak laat ik de knoflookpers met teen liggen, die mijn man dan bij de afwas aantreft. Vandaag ben ik het niet vergeten trouwens!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 19:22

Regendrup. schreef op 09-02-2022 om 19:12:

Er schiet me nu niet veel binnen, maar ik heb er genoeg.

Vaak genoeg dat ik de waterkoker aanzet en ondertussen naar boven loop om iets op te ruimen ofzo, om dan later mijn kopje thee te maken en naar de werkkamer te gaan.
Gedachtenloos giet ik dan water op mijn theezakje en loop naar boven. Om koude thee te drinken. En nee, die is niet afgekoeld maar dan heeft het water helemaal niet gekookt omdat de stekker er niet in zat. en dat gebeurd niet 1x per week he.

Oww dat heb ik ook wel eens...

Ook vrij knullig; iets vergeten bij boodschappen doen. Geen drama, er zitten 2 supermarkten om de hoek dus terug gaan, om vervolgens thuis te komen met nog meer dingen, behalve, juist ja... 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 19:24

AliceM1982 schreef op 09-02-2022 om 19:22:

[..]

Oww dat heb ik ook wel eens...

Ook vrij knullig; iets vergeten bij boodschappen doen. Geen drama, er zitten 2 supermarkten om de hoek dus terug gaan, om vervolgens thuis te komen met nog meer dingen, behalve, juist ja...

Auwereel:  zal lekker ruiken dan...

AliceM1982 schreef op 09-02-2022 om 19:24:

[..]

Auwereel: zal lekker ruiken dan...

Man haalt het onbeschadigde teentje uit de pers en stopt het in een goed afsluitbaar bakje in de koelkast vòòrdat hij de knoflookpers in het afwaswater stopt, want hij kent me wel zo langzamerhand.

De domste: de pan soep afgieten 

Regendrup. schreef op 09-02-2022 om 19:12:

Er schiet me nu niet veel binnen, maar ik heb er genoeg.

Vaak genoeg dat ik de waterkoker aanzet en ondertussen naar boven loop om iets op te ruimen ofzo, om dan later mijn kopje thee te maken en naar de werkkamer te gaan.
Gedachtenloos giet ik dan water op mijn theezakje en loop naar boven. Om koude thee te drinken. En nee, die is niet afgekoeld maar dan heeft het water helemaal niet gekookt omdat de stekker er niet in zat. en dat gebeurd niet 1x per week he.

Waarom trek je de stekker er überhaupt uit? 

Wat ik echt heel vaak heb is dat ik kruiden of kaas o.i.d. in een bakje doe om later over het eten op de borden te strooien, en dat ik dan na het eten de keuken opruim en dat bakje nog vol terugvind.
Ik laat ook vaak dingen afkoelen op een bordje in de kast. Dat kan niet op het aanrecht vanwege een onopvoedbare kat. En dat ik dan dat bordje de volgende dag aantref als ik een ontbijtbordje pak. Balen, want dan kan je stukje vlees of gebakken broodje weg.

We zouden eigenlijk een briefje op tafel moeten leggen met: vergeet de knoflook/broodje etc. niet!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 20:17

MMcGonagall schreef op 09-02-2022 om 20:07:

Wat ik echt heel vaak heb is dat ik kruiden of kaas o.i.d. in een bakje doe om later over het eten op de borden te strooien, en dat ik dan na het eten de keuken opruim en dat bakje nog vol terugvind.
Ik laat ook vaak dingen afkoelen op een bordje in de kast. Dat kan niet op het aanrecht vanwege een onopvoedbare kat. En dat ik dan dat bordje de volgende dag aantref als ik een ontbijtbordje pak. Balen, want dan kan je stukje vlees of gebakken broodje weg.

Jattende katten heb ik er ook twee, en iedere katteneigenaar weet dat het fout gaat als je 3 tellen weg bent terwijl er eten op het aanrecht staat en toch gebeurt het mij nog regelmatig  ...
Weg brood/groente/rauwkost (Ja echt, de raarste kat, dol op groente en fruit, woont bij mij..) kaas/chips/vis/vlees enzovoort...
Leuk, dieren en hun instinct...

Nienke: dat had ik een x bijna, ik bedacht me nog net op tijd  
Auwereel: haha, handig zo'n man!

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die soms een beetje onhandig is...

-Nienke- schreef op 09-02-2022 om 20:00:

De domste: de pan soep afgieten

Oh ja, verschrikkelijk. Teveel op de automatische piloot en dan zo dom de soep zien weglopen in de gootsteen 

Ik berg regelmatig dingen op hele onlogische plekken op. Telefoon in de koelkast, bestek tussen het broodbeleg, yoghurt in de badkamer. En dan maar zoeken, want ik kan me echt niet herinneren wat ik heb gedaan. 

Piratenkoningin schreef op 09-02-2022 om 20:23:

Ik berg regelmatig dingen op hele onlogische plekken op. Telefoon in de koelkast, bestek tussen het broodbeleg, yoghurt in de badkamer. En dan maar zoeken, want ik kan me echt niet herinneren wat ik heb gedaan.

O ja dat kan ik ook.

Toen ik nog aan het werk was vlak voor ik met zwangerschapsverlof ging kwam een collega eens vragen of het de bedoeling was dat de rol afvalzakken in de koelkast lag en de komkommer in de keukenla 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 21:01

Regendrup. schreef op 09-02-2022 om 20:27:

[..]

O ja dat kan ik ook.

Toen ik nog aan het werk was vlak voor ik met zwangerschapsverlof ging kwam een collega eens vragen of het de bedoeling was dat de rol afvalzakken in de koelkast lag en de komkommer in de keukenla

Ik heb ook wel eens de neiging om de pindakaas in de koelkast te zetten of zoiets maar ik bedenk me gelukkig net op tijd dat dat een beetje raar is 

Verdwaasde puberneef had een keer de vuile borden in de koelkast gezet ipv in de vaatwasser. Zelf doe ik regelmatig de koelkast open als ik een mes wil pakken, geen idee waarom!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.