Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

Hoofd gestoten. Op een behoorlijk gevoelige en wellicht  ook  een gevaarlijke plek.  Hoe krijg ik het weer voor elkaar...

Ik ben benieuwd hoe mijn ontbijt morgen smaakt. In mijn overnight oats heb ik wat chilivlokken gegooid in plaats van anijszaadjes. Gelukkig had ik het vrij snel door, toch denk ik dat het pittiger zal zijn dan normaal.

Auwereel schreef op 23-02-2026 om 23:49:

Ik ben benieuwd hoe mijn ontbijt morgen smaakt. In mijn overnight oats heb ik wat chilivlokken gegooid in plaats van anijszaadjes. Gelukkig had ik het vrij snel door, toch denk ik dat het pittiger zal zijn dan normaal.

Het is misschien ook wat minder slim dat de potjes van chilipoeder en anijszaad op elkaar lijken, hoewel het anijszaadpotje groter is.
Het was trouwens best te eten, alleen zo nu een dan even een scherp gevoel in de mond. Helpt wel met wakker worden trouwens, moest vroeg op vandaag.

Auwereel schreef op 24-02-2026 om 12:38:

Het is misschien ook wat minder slim dat de potjes van chilipoeder en anijszaad op elkaar lijken, hoewel het anijszaadpotje groter is.
Het was trouwens best te eten, alleen zo nu een dan even een scherp gevoel in de mond. Helpt wel met wakker worden trouwens, moest vroeg op vandaag.

Stickers erop plakken  met een A of een C

Ik had laatst overigens hetzelfde met de kaneel en nootmuskaat.  Potjes zijn identiek.

lientje69 schreef op 24-02-2026 om 13:47:

[..]

Stickers erop plakken met een A of een C

Ik had laatst overigens hetzelfde met de kaneel en nootmuskaat. Potjes zijn identiek.

Ja die moet ik ook altijd goed in de gaten houden.

Ik denk dat als ik niet oplet of ik een klein of een groot potje in handen heb, ik ook geen aandacht besteed aan het feit dat er een A of C opstaat. 
Nootmuskaat heb ik al jaren niet meer in huis, dus die verwisseling met kaneel lukt bij mij gelukkig niet meer. Overigens zit mijn kaneel in een heel ander potje dat de rest, dus die gaat altijd goed.
Waar gebruiken jullie nootmuskaat voor?

Nootmuskaat gebruik op groente. Bijvoorbeeld bloemkool, spruitjes . Is denk iets ouderwets van vroeger.

Ik gebruik nootmuskaat altijd door de aardappelpuree. Melk, klontje boter, wat peper en wat nootmuskaat. Zout probeer ik zoveel mogelijk achterwege te laten.

Nootmuskaat is ook heerlijk in een bechamelsaus. Of op een bruschetta met zachte geitenkaas en mascarpone. 

Nootmuskaat gebruik ik vooral door Bechamel, die maak ik meestal vegan en met havermelk ofvrijstmelk krijg je dan toch het echte bechamelgevoel. En het gaat ook in de groente -en kippensoep als er weer geen foelie te krijgen is. 
Maar man en ik gaan dolgelukkig 45 jaar terug in de tijd als je de foelie (buitenkant van nootmuskaatnoot) ruikt. 

Wat mij betreft hoort bij bloemkool kerrie, en naan, pittige mangotofu, en spruitjes horen kastanjes, chilipoeder (ja dan wel) en pittige tempeh. Bechamelsaus, tijd geleden dat ik dat heb gegeten. Dus dat verklaart wel de reden dat ik geen nootmuskaat in huis heb.

waarom lijkt de hooikoorts nu al een paar weken op te spelen. Het is februari verdorie 😡

Auwereel schreef op 24-02-2026 om 18:01:

Wat mij betreft hoort bij bloemkool kerrie, en naan, pittige mangotofu, en spruitjes horen kastanjes, chilipoeder (ja dan wel) en pittige tempeh. Bechamelsaus, tijd geleden dat ik dat heb gegeten. Dus dat verklaart wel de reden dat ik geen nootmuskaat in huis heb.

Als ik bechamel maak is het altijd mornaysaus (met kaas dus) en daar gaat ook ietsje nootmuskaat in. 

kerst schreef op 24-02-2026 om 19:04:

waarom lijkt de hooikoorts nu al een paar weken op te spelen. Het is februari verdorie 😡

Ja ik heb er ook wat last van.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.