Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
lientje69
21-01-2026 om 09:16
Bakblik schreef op 21-01-2026 om 07:55:
Het lampje "zout bijvullen" op mijn vaatwasser brandde gisteren.
Ik proberen dat gat open te krijgen. Het zit links net niet in het midden en mijn sterkste hand is links. Ik kan er eigenlijk niet goed bij. Na poging 8 bedacht dat ik hulp nodig had. 15 minuten later zoon thuis. Ik vragen of hij dat even wilde doen, hij is rechtshandig en heeft chimpansee armen hij kon er makkelijk bij.
Na een worsteling van 15 minuten gooide hij de handdoek in de ring.
18.15 Man thuis en hij moest de klus gaan klaren. Er zit vaak wat zout tussen die ring en het gaat vaker moeilijk. We gaan eerst eten en voordat de vaat in de machine gaat moet het opgelost.
Man gaat na 3 pogingen met een antislip werkhandschoen over op grover geschut.
Een grote tang erop dat hij een soort "hefboom" heeft in het horizontale vlak.
Die schroefdop komt niet los.
Inmiddels loopt het tegen 20.00 en ik schakel het journaal in en man ploetert en gromt verder.
Laatje open laatje dicht man heeft de gebruiksaanwijzing te pakken en bladert door het boekje, ondertussen mummelend: Dat doppie moet toch open kunnen het is vaker open geweest.
Dan hoor ik het vat open gaan.
Ik zeg: hoe doe je dat nou?
Ja de pijl die erop staat geeft aan in welke richting je het dicht draait. Wij zijn allemaal bezig geweest de boel nog vaster te draaien. De andere kant op en hij ging open, vrij simpel eigenlijk.
@Bosch: Schrijf dat er dan bij!Om 20.20 kunnen we na een uur ploeteren eindelijk de vaatwasser vullen en de keuken opruimen.
Dat heb ik vorig jaar stom genoeg gehad met wisselen van mijn autoband. Kreeg het maar niet los. Draaide dus steeds de verkeerde kant op. Gelukkig kregen 2 sterke knullen die ik uiteindelijk van doffe ellende te hulp vroeg het ook niet voor elkaar. Voelde me toen toch iets minder knullig. Zat gewoon mega vast die bouten...
MissHolmes
22-01-2026 om 15:47
Bakblik schreef op 21-01-2026 om 07:55:
Het lampje "zout bijvullen" op mijn vaatwasser brandde gisteren.
Ik proberen dat gat open te krijgen. Het zit links net niet in het midden en mijn sterkste hand is links. Ik kan er eigenlijk niet goed bij. Na poging 8 bedacht dat ik hulp nodig had. 15 minuten later zoon thuis. Ik vragen of hij dat even wilde doen, hij is rechtshandig en heeft chimpansee armen hij kon er makkelijk bij.
Na een worsteling van 15 minuten gooide hij de handdoek in de ring.
18.15 Man thuis en hij moest de klus gaan klaren. Er zit vaak wat zout tussen die ring en het gaat vaker moeilijk. We gaan eerst eten en voordat de vaat in de machine gaat moet het opgelost.
Man gaat na 3 pogingen met een antislip werkhandschoen over op grover geschut.
Een grote tang erop dat hij een soort "hefboom" heeft in het horizontale vlak.
Die schroefdop komt niet los.
Inmiddels loopt het tegen 20.00 en ik schakel het journaal in en man ploetert en gromt verder.
Laatje open laatje dicht man heeft de gebruiksaanwijzing te pakken en bladert door het boekje, ondertussen mummelend: Dat doppie moet toch open kunnen het is vaker open geweest.
Dan hoor ik het vat open gaan.
Ik zeg: hoe doe je dat nou?
Ja de pijl die erop staat geeft aan in welke richting je het dicht draait. Wij zijn allemaal bezig geweest de boel nog vaster te draaien. De andere kant op en hij ging open, vrij simpel eigenlijk.
@Bosch: Schrijf dat er dan bij!Om 20.20 kunnen we na een uur ploeteren eindelijk de vaatwasser vullen en de keuken opruimen.
Heerlijk...
Citroengraag
22-01-2026 om 16:08
Kleine blooper: mijn zonnebankbezoek beperkt zich tot 2-3 keer per jaar. De baliedame had de bank al aangezet, en die geeft veel licht. Dus ik had niet gemerkt dat het licht uitstond in een ruimte zonder ramen. De bank sprong uit en ik mocht dus in mijn blote kont in een pikdonkere ruimte op zoek naar de lichtknop. Gelukkig gevonden voor ik in paniek raakte 😂
Bakblik
22-01-2026 om 19:58
Een mopper/blooper.
WAARSCHUWING: ALS JE NIET TEGEN BLOED KAN NIET VERDER LEZEN!!!!!!!
Sinds jongste 5 jaar geleden met zilvernitraat is behandeld aan zijn heftige bloedneuzen gaan we niet meer standaard met een doos tissues aan tafel.
Heb ook geen grote voorraden meer in de kelder staan. Als de doos in de keuken leeg is haal ik met de eerstvolgende boodschappen een nieuwe.
Zitten we net (iedereen op tijd thuis) en een keer lekker op tijd te eten, zo uit het niets weer een mega bloedneus. Bloed op zijn kleren, bloed in zijn eten en nog maar 1tissue in de doos in de keuken. Inmiddels de puinhoop opgeruimd.
Kan wel zeggen dat ik dat de afgelopen 5 jaar niet gemist heb.
Hopen dat zijn trui (net een nieuwe van zijn werk) straks schoon uit de wasmachine komt.
Auwereel
22-01-2026 om 20:10
Bakblik schreef op 22-01-2026 om 19:58:
Een mopper/blooper.
WAARSCHUWING: ALS JE NIET TEGEN BLOED KAN NIET VERDER LEZEN!!!!!!!
[ Bloederig verhaal gewist]
Dat is balen zeg!
Bakblik
22-01-2026 om 20:26
Auwereel schreef op 22-01-2026 om 20:10:
[..]
Dat is balen zeg!
Bedankt voor het medeleven.
Even kijken wat het gaat doen. Hij had in zijn kinderjaren en vroege puberteit wel iedere week 1 of 2 van die bloedneuzen.
Na de behandeling had hij af en toe een verdwaalde druppel en 2 jaar geleden (na een rugzak in zijn gezicht) 1 keer een heftige. Geen idee waar dit vandaan kwam. Even afwachten wat het gaat doen ik stuur hem niet meteen nare de dokter nu.
Ga wel tissues halen morgen.
Citroengraag
22-01-2026 om 20:44
Bakblik schreef op 22-01-2026 om 20:26:
[..]
Even kijken wat het gaat doen. Hij had in zijn kinderjaren en vroege puberteit wel iedere week 1 of 2 van die bloedneuzen.
Na de behandeling had hij af en toe een verdwaalde druppel en 2 jaar geleden (na een rugzak in zijn gezicht) 1 keer een heftige. Geen idee waar dit vandaan kwam. Even afwachten wat het gaat doen ik stuur hem niet meteen nare de dokter nu.
Is er ooit aan Rendu Osler gedacht?
Bakblik
22-01-2026 om 20:55
Citroengraag schreef op 22-01-2026 om 20:44:
[..]
Is er ooit aan Rendu Osler gedacht?
Nee. Dat is erfelijk lees ik net en er is niemand in de familie die dat heeft. Het is/ was echt altijd 1 vat in de neus dat snel bloedde. Ontstaan na een val van een schommel.
Diverse keren bij huisarts en kno geweest. Was echt 1 vat. 5 jaar weinig last gehad na 10 jaar regelmatig wel neusbloedingen. Dit was weer even wennen.
kerst
22-01-2026 om 21:44
Bakblik schreef op 22-01-2026 om 20:26:
[..]
Is je zoon momenteel misschien verkouden? Ik heb me door een dokter laten vertellen dat je dan meer kans op een bloedneus hebt.
lientje69
23-01-2026 om 21:09
Mijn korte termijn geheugen is waardeloos momenteel. Een familielid zamelt geld in voor MS en ik dacht : nou moet ik die sponsorloop ook even sponsoren. Blijk ik al 2 keer gedoneerd te hebben!
Drie keer is ook wat overdreven dus het hier maar bij gelaten.
Al te goed is buurmans gek tenslotte.
lientje69
26-01-2026 om 13:59
Vanmorgen in het ziekenhuis: man zet de auto weg , ik ga alvast naar mijn afspraak. Stuur hem ( dacht ik ) eerste gang links en dan voorbij de helft van de gang aan je rechterhand. Had ik dus links en rechts omgedraaid in het appje naar hem. Hij had het uiteindelijk wel door dat het niet klopte. Maar dan denk ik: hoe dan??? Geef mijn hersenletsel maar de schuld.
Happyapple
26-01-2026 om 14:11
Ik ben weer eens zonder handtas de deur uitgegaan zonder het te merken. Ik legde een stapel boodschappentassen terug in de auto en had daarom niet door dat er nog een tas miste. Gelukkig heb ik mijn telefoon en sleutels wel bij me.
kerst
26-01-2026 om 14:23
Waarom ben ik altijd diegene in dit flatcomplex die het strooizout bij de wijkpost ophaalt en gebruikt?
En baal ook nog steeds van de "niet nuchter" melding door de bloedafname medewerkster vorige week. Dus heb de huisartspraktijk net gebeld dat ik het niet terecht vond. Gaan daar voor mij uitzoeken of de twee voedingssupplementen die ik elke avond gebruik, ook invloed kunnen hebben op de nuchtere bloedsuikerspiegel.
Schoondochter
27-01-2026 om 12:16
Ik ben vanochtend weer eens zonder sleutel op pad gegaan. Heb er maar een wat langere wandeling van gemaakt. Gelukkig was mijn vriend voor zijn doen op tijd wakker en kon hij me om 9 uur binnen laten.
oudmaarnognietkoud
27-01-2026 om 12:32
Ik heb altijd in mijn hoofd:
righty tighty (met de klok mee dus)
lefty loosy (tegen de klok in)