Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
nlies
29-08-2025 om 18:25
Auwereel schreef op 29-08-2025 om 13:48:
Een blooper van mensen die graag kleine vogels voeren: in de hoop dat kraaien wegblijven en alleen kleine vogels bij de voedersilo gaan zitten, er een nepkraai erbij neerzetten met de snavel naar de voedersilo. Volgens de kraaien die ik eraan zag hangen, dachten die kraaien vast, die nepkraai bedoelt: hier moet je zijn!
O hier in de straat heeft ook iemand zo'n nepper hangen, en dan ook nog een paar Cd'tjes in de struik. Om de vogels af te schrikken. Die nepper hangt zo stil dat hij niet opvalt en die CD-tjes, nou ja de zon weerkaatst in zoveel andere dingen dat de eksters daar al lang aan gewend zijn
Bakblik
29-08-2025 om 20:32
Niet van mezelf maar van mijn kind die soms wat moeite heeft met begrijpend luisteren.
Mam, kan ik deze plank gebruiken voor mijn appel en aardbeien voor mijn pannenkoek?
Ja hoor. Als je de laatste snippers ui er af veegt en hem omdraait dan kan je dat fruit met een schoon mes daar wel op snijden.
Mam mijn fruit smaakt toch een beetje uiïg!
Je had de plank toch omgedraaid zeg ik als ik terug loop naar de keuken.
Dan zie ik de plank liggen, de ophanglus ligt niet meer naar rechts zoals ik hem altijd heb liggen maar naar links. Als ik de onderkant bekijk is die nog helemaal droog, geen uiensap te bekennen.
Hij had hem omgedraaid maar niet de onderkant boven gedraaid, wat ik bedoeld had.
🤦
Beterlaat2021!
31-08-2025 om 10:12
Vanmorgen was ik mijn bril kwijt. Niet op de plaats waar hij normaal ligt, niet op een andere plek, niet op mijn hoofd...
We lopen de tuin in en mijn vriend zegt, hier ook niet.
Toen ging het
op : ik had hem gisteren in een bloempot gelegd, toen ik in de zon zat.
En hem de rest van de dag niet gemist, blijkbaar....
madee
01-09-2025 om 16:59
Ik wenste zonet een klant aan de telefoon een prettig weekend…..het is duidelijk maandag…
DGHK
02-09-2025 om 20:45
Ik was net lekker een bakje kwark met blauwe bessen aan het maken. Dacht nog, gooi niet de kwark bij de blauwe bessen.
Het was niet de bedoeling om in één avond ongeveer 250 gram blauwe bessen te eten.
Citroengraag
02-09-2025 om 20:50
DGHK schreef op 02-09-2025 om 20:45:
Ik was net lekker een bakje kwark met blauwe bessen aan het maken. Dacht nog, gooi niet de kwark bij de blauwe bessen.
Het was niet de bedoeling om in één avond ongeveer 250 gram blauwe bessen te eten.
Wat zul je morgen stralen 
Auwereel
02-09-2025 om 21:26
Ik gaf college vanmiddag en daar krijg je een droge mond van, dus ik had een reisbeker vol met water. Op de reisbeker zit een schuifje die je open kan schuiven om te drinken. Nu was er nog water over aan het eind, dus de beker in het zijvak van mijn tas gestopt om later op te drinken of leeg te gooien.Maar toen ik naar huis ging en met mijn tas op mijn rug vooroverbukte om mijn fiets los te maken uit het fietsenrek, stroomde er opeens allemaal water over me heen. Dat was water uit de reisbeker waarvan ik het schuifje niet had dichtgedaan...
MissHolmes
02-09-2025 om 22:00
Mopper: ik ben een lang weekend in Sofia/Bulgarije geweest. Ik kwam gister r*te laat thuis nadat ik vanaf 15u smiddags gereisd had thuis, ik was compleet gesloopt en ik parkeerde half op de stoep. (Heeft geen stoeprand, die is plat)
Buurman was buiten met hond en kon het niet laten om een flauwe opmerking te maken waar ik ook op reageerde a la uitleggen. Grrrrrr......
lientje69
07-09-2025 om 21:35
Dochter was met vriendin buiten op zoek naar de bloedmaan. Te bewolkt, niet te vinden. Vriendin rijdt naar huis en belt heel enthousiast dochter op, ik zie de maan! Dus vraagt dochter: waar zie je die dan? ( in de zin van waar rij je nu?)
Zegt vriendin: boven in de lucht.
Je kon me oprapen, tranen over mijn wangen...
MissHolmes
08-09-2025 om 08:30
lientje69 schreef op 07-09-2025 om 21:35:
Dochter was met vriendin buiten op zoek naar de bloedmaan. Te bewolkt, niet te vinden. Vriendin rijdt naar huis en belt heel enthousiast dochter op, ik zie de maan! Dus vraagt dochter: waar zie je die dan? ( in de zin van waar rij je nu?)
Zegt vriendin: boven in de lucht.
Je kon me oprapen, tranen over mijn wangen...
Ik heb de hele maansverduistering gezien (wat bijzonder is dat toch) maar uiteindelijk geen bloedmaan. Jammer maar ik vond toch mooi. (Offtopic wel eigenlijk...)
Ondertussen even mopperen; magnetronfunctie van combimagnetron was al een tijdje stuk (zou een nieuwe moeten komen denk ik) maar ovenfunctie doet het nog wel en eigenlijk mis ik hem niet maar nu is vorige week ook mijn vaatwasser overleden... (Handige vriend heeft er naar gekeken maar heeft hem niet meer kunnen redden zoals de vorige x dus nu is het klaar)
Nu heb ik gelukkig best ruimte voor een nieuwe maar ik ben zwaar besluiteloos. Een hele dure Bosch of Siemens dat hoeft wat mij betreft niet, ik woon alleen en gebruik hem niet elke dag. Bovendien zegt die handige vriend dat eigenlijk alle vaatwassers wel hetzelfde in elkaar zitten en dat een dure nou echt niet veel verschild dan een goedkope)
Geen drama allemaal maar een beetje irritant is het wel...
oudmaarnognietkoud
08-09-2025 om 10:32
MissHolmes schreef op 08-09-2025 om 08:30:
[..]
Ik heb de hele maansverduistering gezien (wat bijzonder is dat toch) maar uiteindelijk geen bloedmaan. Jammer maar ik vond toch mooi. (Offtopic wel eigenlijk...)
Ondertussen even mopperen; magnetronfunctie van combimagnetron was al een tijdje stuk (zou een nieuwe moeten komen denk ik) maar ovenfunctie doet het nog wel en eigenlijk mis ik hem niet maar nu is vorige week ook mijn vaatwasser overleden... (Handige vriend heeft er naar gekeken maar heeft hem niet meer kunnen redden zoals de vorige x dus nu is het klaar)
Nu heb ik gelukkig best ruimte voor een nieuwe maar ik ben zwaar besluiteloos. Een hele dure Bosch of Siemens dat hoeft wat mij betreft niet, ik woon alleen en gebruik hem niet elke dag. Bovendien zegt die handige vriend dat eigenlijk alle vaatwassers wel hetzelfde in elkaar zitten en dat een dure nou echt niet veel verschild dan een goedkope)
Geen drama allemaal maar een beetje irritant is het wel...
![]()
Ik heb een Whirlpool, 45 cm breed. Ik ben ook alleen dus deze voldoet prima. Prijs was ook leuk.
MissHolmes
08-09-2025 om 13:31
oudmaarnognietkoud schreef op 08-09-2025 om 10:32:
[..]
Ik heb een Whirlpool, 45 cm breed. Ik ben ook alleen dus deze voldoet prima. Prijs was ook leuk.
maar is die niet piepklein?
MissHolmes
09-09-2025 om 11:05
Dit wordt een berichten-bom want te laat om vorige bericht aan te passen, anyway ik ding gok ik mee voor de blooper van de maand want had net een hele erge: Ben er achter waarom het zo meurde in de keuken... Was, al dagen, vergeten dat er nog iets in de melkschuimer zat... oops