Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
Schoondochter
17-07-2025 om 07:23
madee schreef op 17-07-2025 om 07:20:
[..]
Vraag het heilige Antonis:
“Heilige Antonis, beste vrind,
maak dat ik mijn oortjes plus oplaaddoosje vind”
Werkt bij mij altijd (behalve bij mijn taille, die ben ik geloof ik voorgoed kwijt 🤪)
Dat verzoek om een taille is verkeerd opgevat denk ik. Ik kreeg er ook telkens nog een rondje extra bij als ik zoiets vroeg, terwijl ik het er juist af wilde hebben
MissHolmes
17-07-2025 om 14:37
madee schreef op 17-07-2025 om 07:20:
[..]
Vraag het heilige Antonis:
“Heilige Antonis, beste vrind,
maak dat ik mijn oortjes plus oplaaddoosje vind”
Werkt bij mij altijd (behalve bij mijn taille, die ben ik geloof ik voorgoed kwijt 🤪)
Ik ben katholiek en roep dit ook altijd als ik iets kwijt ben, werkt hier ook altijd!
madee
17-07-2025 om 16:34
Auwereel schreef op 17-07-2025 om 16:30:
Werkt het ook bij protestantse opvoeding?
Ik ben protestants opgevoed en het werkt bij mij altijd, volgens mij maakt Heilige Antonis geen onderscheid tussen de mensen die zijn hulp vragen
Bakblik
19-07-2025 om 11:44
Toen wij boekten op de camping waar ik nu ben kregen we meteen het nummer van de plaats door. Op de plattegrond kon ik zien dat dat schuin tegenover het sanitair was. Niet mijn favoriete plek maar ach, voor een nacht of 6 moest het kunnen.
Vanochtend wordt ik wakker ruim voor 7 uur en hoor mannen op luide toon praten bij het sanitair. Ik hoor de harde straal van de spoelbak voor vuil water en het lijkt of er iemand staat af te wassen, ik hoor bestek kletteren in/op de metalen afwasbakken met afdruipstukje.
Heb slecht geslapen vanwege de warmte en vaak dat ik zo vroeg wakker ben.
Inmiddels schreeuwen de mannen echt een het bestek valt met harde klappen op het metaal.
Ik besluit mijn bed uit te gaan om te gaan vragen of het met wat minder kabaal kan. Dit is ook niet leuk voor de andere mensen in tenten om mij heen.
Ik trek iets fatsoenlijks aan over mijn niemendalletje dat voor pyjama moet doorgaan in deze warmte en loop mijn tent uit.
Als ik in de hoek van de tent kom staat er een busje van een franse loodgieter, er liggen slangen en er wordt flink gewerkt aan de douche en afwasbak die gisteravond slecht doorstroomden. Ik loop naar het volgende sanitairblok, doe mijn ding en ga terug naar mijn tent om nog even te liggen, slapen zal niet lukken met dit kabaal maar last die mannen maar. Nu het komend weekend druk wordt vanwege de tour is een goed functionerend toiletgebouw heel welkom.
MissHolmes
19-07-2025 om 12:25
Maar dan hadden ze toch ook wel even kunnen bedenken dat de camping nog ligt te slapen?
Bakblik
19-07-2025 om 12:40
MissHolmes schreef op 19-07-2025 om 12:25:
Maar dan hadden ze toch ook wel even kunnen bedenken dat de camping nog ligt te slapen?
Dat hebben ze ook vast bedacht maar als iedereen wakker is en wil douchen/naar het toilet/wil afwassen/zijn porta potti wil legen is het voor die mannen ook niet prettig werken. En als ze niet zo luid aan het praten waren was ik waarschijnlijk niet eens wakker geworden.
Dit soort geluid op de camping hoort erbij daar wordt ik niet boos om, dat doen ze om de camping draaiendete houden. Andere campinggasten die om 02.30 nog gaan staan afwassen met metalen pannen in die bakken is irritanter. Dat is niet nodig.
Loulou39
19-07-2025 om 12:51
Vanmorgen witte sokken bij de donkere was gedaan....
Nu ben ik de trotse bezitter van 6 paar grijze enkelsokken 😥
Dus dat wordt sok-shoppen vandaag.
MissHolmes
20-07-2025 om 07:54
Bakblik schreef op 19-07-2025 om 12:40:
[..]
Dat hebben ze ook vast bedacht maar als iedereen wakker is en wil douchen/naar het toilet/wil afwassen/zijn porta potti wil legen is het voor die mannen ook niet prettig werken. En als ze niet zo luid aan het praten waren was ik waarschijnlijk niet eens wakker geworden.
Dit soort geluid op de camping hoort erbij daar wordt ik niet boos om, dat doen ze om de camping draaiendete houden. Andere campinggasten die om 02.30 nog gaan staan afwassen met metalen pannen in die bakken is irritanter. Dat is niet nodig.
Ja dat bedacht ik me ook maar een beetje stil zijn is toch geen moeite.. Nou ja dat doen bouwvakkers nou eenmaal niet..
Bakblik
20-07-2025 om 07:55
MissHolmes schreef op 20-07-2025 om 07:54:
[..]
Ja dat bedacht ik me ook maar een beetje stil zijn is toch geen moeite.. Nou ja dat doen bouwvakkers nou eenmaal niet..
Dat dus.
Auwereel
20-07-2025 om 15:27
madee schreef op 17-07-2025 om 16:34:
[..]
Ik ben protestants opgevoed en het werkt bij mij altijd, volgens mij maakt Heilige Antonis geen onderscheid tussen de mensen die zijn hulp vragen
H. Antonius fluisterde me in, "Je hebt nog niet in de wasmand gekeken!" En daar was-ie! 🥳
Ook een broek teruggevonden waarnaar ik op zoek was. Ik dacht dat ik laatst al mijn broeken gewassen had, maar ik was een dunne broek kwijt, geschikt voor erg warm weer, en die kwam ik ook tegen helemaal onderin de wasmand. Sterker nog, de oortjes zaten in een broekzak van die broek!
Edit: als wraak voor mijn onachtzaamheid doet één van de oortjes het niet...
kerst
20-07-2025 om 15:32
Waarom is meestal twee dagen na aankoop de bleekselderij uit de groentenla al slap?
madee
20-07-2025 om 16:02
Auwereel schreef op 20-07-2025 om 15:27:
[..]
H. Antonius fluisterde me in, "Je hebt nog niet in de wasmand gekeken!" En daar was-ie! 🥳
Ook een broek teruggevonden waarnaar ik op zoek was. Ik dacht dat ik laatst al mijn broeken gewassen had, maar ik was een dunne broek kwijt, geschikt voor erg warm weer, en die kwam ik ook tegen helemaal onderin de wasmand. Sterker nog, de oortjes zaten in een broekzak van die broek!
Edit: als wraak voor mijn onachtzaamheid doet één van de oortjes het niet...
Zie, hij helpt iedereen die het vraagt 🙂