Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
Auwereel
11-04-2025 om 15:49
Ach jakkes Bakblik, flauw hoor van je neus om het dan net op een bloeden te zetten...
Bakblik
11-04-2025 om 16:00
Auwereel schreef op 11-04-2025 om 15:49:
Ach jakkes Bakblik, flauw hoor van je neus om het dan net op een bloeden te zetten...
Met het zonnetje en het windje is de hele zooi alweer droog en ligt weer op het bed. Maar was wel dubbel werk zo.
lientje69
11-04-2025 om 16:45
Wat vervelend bakblik!
Ik heb een mopper. Vorig jaar bij mijn sollicitatie is gezegd volgend jaar een vast contract. Hebben ze me weer een jaarcontract gegeven... heb het niet ondertekend nog. Nieuwe manager dus heb gezegd : Hier ga ik niet mee akkoord. Vorig jaar is mij een vast contract toegezegd bij gebleken geschiktheid. En dat ben ik dus ik wil nu een vast contract. Voelt niet fijn wéér zo op mijn strepen te moeten gaan staan. Heeft vorig jaar bij mijn vorige werkgever niet heel goed uitgepakt dus hou mijn hart vast. Afwachten maar.
Bakblik
11-04-2025 om 16:53
lientje69 schreef op 11-04-2025 om 16:45:
Wat vervelend bakblik!
Ik heb een mooper. Vorig jaar bij mijn sollicitatie is gezegd volgend jaar een vast contract. Hebben ze me weer een jaarcontract gegeven... heb het niet ondertekend nog. Nieuwe manager dus heb gezegd : Hier ga ik niet mee akkoord. Vorig jaar is mij een vast contract toegezegd bij gebleken geschiktheid. En dat ben ik dus ik wil nu een vast contract. Voelt niet fijn wéér zo op mijn strepen te moeten gaan staan. Heeft vorig jaar bij mijn vorige werkgever niet heel goed uitgepakt dus hou mijn hart vast. Afwachten maar.
A Lientje, wat vervelend. Kan je nog wat verder hogerop om te gelijk te halen?
lientje69
11-04-2025 om 17:17
Bakblik schreef op 11-04-2025 om 16:53:
[..]
A Lientje, wat vervelend. Kan je nog wat verder hogerop om te gelijk te halen?
De hoogste heeft t contract klaargezet. Die heb ik dus ook gelijk gemaild. Dus nee. Nóg hoger gaat niet.
Ik ben nu ook echt aan het twijfelen. Want er is gezegd vorig jasr: bij gebleken geschiktheid krijg je een vast contract. Dus ik ben niet geschikt ( genoeg )? Dat doet zeer... En dan denk ik: ik woon een behoorlijk stuk van mijn werk af. Misschien moet ik het dan toch dichterbij gaan zoeken. Scheelt behoorlijk reistijd al dan. Maar vind het hier erg leuk. Heb in een jaar tijd héél véél geleerd. En wil me eigenlijk nog verder ontwikkelen en hier liggen veel kansen. Maar goed. Ik wacht het antwoord wel af.
Schemerlampje
11-04-2025 om 17:42
Ik heb dat ook gehad toen ik in het ziekenhuis werkte. Na 1 jaar zou het een vast contract worden. Stond ook zo in de advertentie volgens mij. Maar van P&O moest ik toch eerst 3 jaarcontracten door, voor ik een vast contract kreeg. Had dus op zich niets met mijn functioneren/ waardering te maken.
Als jij het daar erg naar je zin hebt en door je directe collega's en patiënten gewaardeerd wordt, zou ik het misschien laten zitten.
lientje69
11-04-2025 om 17:50
Schemerlampje schreef op 11-04-2025 om 17:42:
Ik heb dat ook gehad toen ik in het ziekenhuis werkte. Na 1 jaar zou het een vast contract worden. Stond ook zo in de advertentie volgens mij. Maar van P&O moest ik toch eerst 3 jaarcontracten door, voor ik een vast contract kreeg. Had dus op zich niets met mijn functioneren/ waardering te maken.
Als jij het daar erg naar je zin hebt en door je directe collega's en patiënten gewaardeerd wordt, zou ik het misschien laten zitten.
Andere collega die vorig jaar een maand eerder is gestart , heeft wel een vast contract gekregen. Dus tsja...
Schemerlampje
11-04-2025 om 18:09
lientje69 schreef op 11-04-2025 om 17:50:
[..]
Andere collega die vorig jaar een maand eerder is gestart , heeft wel een vast contract gekregen. Dus tsja...
Dat is dan inderdaad wel heel raar. Dan zou ik ook willen weten hoe het zit. Misschien mogen ze maar een bepaald aantal vaste contracten afsluiten van hogerhand? Maar dat zouden ze dan ook gewoon kunnen uitleggen.
lientje69
11-04-2025 om 19:47
Schemerlampje schreef op 11-04-2025 om 18:09:
[..]
Dat is dan inderdaad wel heel raar. Dan zou ik ook willen weten hoe het zit. Misschien mogen ze maar een bepaald aantal vaste contracten afsluiten van hogerhand? Maar dat zouden ze dan ook gewoon kunnen uitleggen.
Lijkt me niet. In de zorg willen ze personeel graag vasthouden. En het is bekend dat mensen loyaler zijn met een vast contract dan een jaarcontract. Dat geldt zeker ook voor mij.
Auwereel
11-04-2025 om 20:45
lientje69 schreef op 11-04-2025 om 19:47:
[..]
Lijkt me niet. In de zorg willen ze personeel graag vasthouden. En het is bekend dat mensen loyaler zijn met een vast contract dan een jaarcontract. Dat geldt zeker ook voor mij.
Laat ze dat maar goed weten Lientje!
MissHolmes
12-04-2025 om 18:09
Auwereel schreef op 10-04-2025 om 22:48:
Nou, ik heb een stel fraaie bloopers gemaakt vanavond. Het begon met dat ik, ietwat gehaast (fout! fout!) mijn ontbijtje, overnight oats met chiazaadjes, in de week wilde zetten. Ik pakte dus gehaast een doosje met chiazaadjes uit de kast, tik tegen de onderste plank van de kast, zo hard dat het doosje uit mijn handen schiet, het deksel ervan af schiet en en regen van chiazaadjes in de keuken neerdaalde. Werkelijk overal chiazaad.
Bij het stofzuigen van de zaadjes besloot ik ook het aanrecht te zuigen, waar een mes lag. Ik tikte tegen dat mes en toen bleek de zuigkracht van de stofzuiger fenomenaal, ffffffloep, daar vloog het mes over het aanrecht de stofzuigerslang in. Zuchtend de stofzuiger uitgezet en de slang ontkoppeld in de verwachting dat het mes eruit zou vallen. Niet dus. Ook niet in de stofzuigerzak en niet in de zuigmond. Maar nu zit er een deel hard plastic, krom, tussen slang en stofzuigerdeel waar de zak in zit. Na 5 minuten zoeken concludeerde ik dat het niet anders kon dan dat het mes daar klem in zat. Dus na wat prutsen met een flessenborstel schoot gelukkig het mes uit de slang.
Nou, ik kon dus weer stofzuigen! Na een poos gestofzuigd te hebben, vond ik het nog welletjes, maar iedere keer zie ik weer ergens anders een hoopje chiazaad liggen.
Sorry echt maar
(1 troost; ik heb ook wel eens van die dagen...)
Mopper: ik word echt moe van mn besluiteloosheid. Twee paar superleuke sneakers gezien op Vinted (helemaal niet nodig maar ze zijn zo leuk..) maar ik kan niet kiezen
nlies
12-04-2025 om 18:32
MissHolmes schreef op 12-04-2025 om 18:09:
[..]
Sorry echt maar
(1 troost; ik heb ook wel eens van die dagen...)
Mopper: ik word echt moe van mn besluiteloosheid. Twee paar superleuke sneakers gezien op Vinted (helemaal niet nodig maar ze zijn zo leuk..) maar ik kan niet kiezen
![]()
Helemaal niet nodig, dan beslis je ze toch niet te kopen. Wedden dat je dan wel weet welke je wilt 🤣
MissHolmes
12-04-2025 om 20:12
nlies schreef op 12-04-2025 om 18:32:
[..]
Helemaal niet nodig, dan beslis je ze toch niet te kopen. Wedden dat je dan wel weet welke je wilt 🤣
Das ook het voordeel van twijfelen, dat ik ze niet koop 😄
MissHolmes
20-04-2025 om 11:03
Gister een schone pyama aan gedaan maar vanmorgen toen ik voor logee en mij een paasontbijtje in elkaar aan het flansen was er yoghurt en zure room overheen gesmeten
. Was heerlijk maar leverde dus wel een smerige vloer + pyamabroek op...
lientje69
29-04-2025 om 16:05
Nou heb er weer eens eentje. Mijn schermpje van de elektrische fiets had allemaal vlekken. Zag er net zo uit als je een laptop laat vallen zeg maar. Dus ik dacht: oude fiets, schermpje stuk. Was al online aan het zoeken naar een nieuwe en dacht anders maar ff langs de fietsenwinkel. Maar was op verjaardag en zus en schoonzus zeiden : ik zie t niet hoor. Nou ik dus wel. Bleek het door de zonnebril te komen die ik op had. Schermpje is nog gewoon prima.
Gelukkig ben ik niet doorgefietst naar de fietsenwinkel. Had ik ff voor schut gestaan...