Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

Auwereel schreef op 31-01-2025 om 19:12:

Ik zie het voor me hoe alles aan de schuif gaat

Ik ook. Later kan je er om lachen.  Maar op dat moment  is het echt niet leuk.

Zucht… Ik ben mijn rondreis door IJsland aan het plannen. We gaan van 9 tot 19 juni dus ik dacht 10 dagen is 9 nachten. Tickets en auto zijn al geregeld dus nu de accommodaties boeken. Ik had die voor de laatste nacht al uitgekozen en was vervolgens bij nummer 1 begonnen. Kwam ik niet uit qua dagen. Dus ik heb zes keer op mijn vingers nageteld, tijdlijn getekend, alsof ik dyscalculie heb. Nou ja, het blijken dus 11 dagen en 10 nachten te zijn, dus nu moet ik er weer over nadenken of we een dag korter rijden of dat ik maar ergens een nachtje bijplus in een leuk verblijf. Het is allemaal peperduur, voor 300 euro een gedeelde badkamer, maar wel mooie plekken.

Gisteravond wilde ik pasta eten. Pastasaus maak ik altijd in bulk en vries het dan per portie in, 
Als ik de saus ontdooi zie ik een bruine boon in de saus 
Chili con carne maak ik ook in bulk.
Dus ik heb gisteren pasta met chili con carne gegeten. 
Beetje ongebruikelijk maar wel te doen... 

Ik ga wel even op zoek naar stickers, die zijn toch wel handig. 

oudmaarnognietkoud schreef op 05-02-2025 om 08:09:

Gisteravond wilde ik pasta eten. Pastasaus maak ik altijd in bulk en vries het dan per portie in,
Als ik de saus ontdooi zie ik een bruine boon in de saus
Chili con carne maak ik ook in bulk.
Dus ik heb gisteren pasta met chili con carne gegeten.
Beetje ongebruikelijk maar wel te doen...

Ik ga wel even op zoek naar stickers, die zijn toch wel handig.

Vind ik niet echt een  blunder hoor !  
Ik heb een heerlijk recept van macaroni met hutspotgroenten.  

Beterlaat2021! schreef op 05-02-2025 om 11:23:

[..]

Vind ik niet echt een blunder hoor !

Oh nee hoor, brand is erger zou mijn pa zaliger zeggen. Maar chili met tortellini is op zn minst een merkwaardige combinatie. 

Nou ben ik benieuwd naar jouw recept 

Beterlaat2021! schreef op 05-02-2025 om 11:23:

[..]

Vind ik niet echt een blunder hoor !

Zo heb ik ooit eens pompoensoep ontdooid i.p.v. bolognese saus. Dat was ook een bijzondere combinatie, pasta met pompoensoep. 

Ik zou gisteren met mijn leesbril op met de auto wegrijden 😵‍💫

oudmaarnognietkoud schreef op 05-02-2025 om 11:42:

[..]

Oh nee hoor, brand is erger zou mijn pa zaliger zeggen. Maar chili met tortellini is op zn minst een merkwaardige combinatie.

Nou ben ik benieuwd naar jouw recept

Komtie :

Eénpansbolognese voor 4 personen.

300  gr gehakt

4 stengels bleekselderij  in boogjes snijden

500 gr hutspotgroente

1 pakje frito gekruide tomatensaus (350 gr)

300 gr macaroni

300 ml water

geraspte kaas

Vlees bakken, peper erbij, groenten erdoor en meebakken. frito erover, even meebakken. Dan macaroni en water erbij. Deksel erop en + 15 minuten zachtjes doorkoken. Op bord geraspte kaas erover. Eetsmakelijk!

Bellebelle schreef op 05-02-2025 om 12:06:

[..]

Zo heb ik ooit eens pompoensoep ontdooid i.p.v. bolognese saus. Dat was ook een bijzondere combinatie, pasta met pompoensoep.

Haha dat is inderdaad ook wel een bijzondere combinatie, maar ik moet eerlijk toegeven, dat ik zo iets ook wel eens bewust heb gegeten hoor. Pastasaus van pompoen en mascarpone. Was eigenlijk wel lekker.

Bellebelle schreef op 05-02-2025 om 12:06:

[..]

Als de soep niet te dun is, krijg je dit:

https://uitpaulineskeuken.nl/recept/pasta-met-pompoensaus

Ook de pompoenpasta (dus pasta van afgekeurde pompoenen) van No Waste Army was erg lekker.

En niet te vergeten de zalige pompoenlasagne van de Lasagne Company, hmmmm!

O gebeurt mij ook wel dat ik iets anders ontdooid heb dan verwacht, zo is infussie koken ontstaan volgens mij

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

05-02-2025 om 21:32

Ach, rare combinaties kunnen best lekker zijn.. 

Ik ga bij de supermarkt (joehoe, 'mijn' net verbouwde Lidl heeft ze nu ook!) altijd bij de zelfscan kassa. Ga ik eens een keer bij de gewone omdat ik even alleen cash bij me had, staat er iemand de klooien (of liever gezegd de cassiëres; jonge meiden die de avond werken) met een boodschappenpakket wat rete lang duurde....Ik heb rustig gewacht maar een beetje irritant vond ik het wel, het was tegen 20en, ik wilde weer snel naar huis...

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

11-02-2025 om 12:09

Owwww sh*tterdef*ckerdesh*t! dit is een mopper maar wel een leuke mopper; ik ben sinds vorige week totaal onverwacht compleet van mn padje af... Zo heftig dat is echt lang geleden, ik lijk wel een puber... (waarschuwing: dit wordt niet kort, ik moet het even van mij afschrijven)

Vroeger best veel gedate, ik zat een lange tijd niet goed in mijn vel en had weinig zelfvertrouwen. Na flink aan mijzelf gewerkt te hebben zit ik gelukkig sinds een tijd weer veel lekkerder in mijn vel, heb ik veel meer zelfvertrouwen en een dateapp (waarin ik heel anders stond dan de jaren daarvoor toen ik nog zo onzeker was en de date was daardoor ook veel leuker) heeft me een leuke relatie van 2 jaar opgeleverd. Wegens een onoplosbaar meningsverschil zijn we nu alweer een tijd geen koppel meer maar we zijn nog steeds hele dikke maatjes. Aangezien ik lekker in mijn vel zit hoefde ik geen relatie meer en in date apps had ik zeker geen zin. Omdat ik het toch leuk vind om mensen te ontmoeten, dat in RL de laatste tijd gewoon lastiger gaat en als je mensen wil ontmoeten moet je toch met je tijd mee mij, zonder verwachtingen, weer aangemeld.

En toen kwam ik 'hem' best wel onverwacht (want ik dacht uberhaupt niet dat ik ooit nog op een dateapp zou gaan...) tegen op de app, ook een begin-veertiger. HIj stelde al snel voor om koffie te gaan drinken. Zouden we vorige week donderdag avond doen maar hij appte mij overdag al dat hij een uur later in de buurt zou zijn dus dat we die middag al koffie konden drinken. (Dan heb je dat maar gehad want dat blijft lastig, vond hij ook)

Ik ben normaal veel te bang om mijzelf te verliezen, ik ben veel realistischer wat betreft daten en toch nog steeds een control freak.
Ik was voor de verandering een x op tijd, ik zat al binnen in het cafe, achterin. Hij kwam binnen, ik dacht 'is dat hem, holy moly hij is nog knapper dan op de foto...'
Na even twijfel zag hij mij ook en we raakten in gesprek en het voelde al heel snel vertrouwd en dat was wederzijds. Ik geloof niet (meer) in sprookjes en misschien betekent het niks maar ik heb iets gehad wat ik echt nog nooit heb meegemaakt; ik voelde en wist al heel snel dat ik hem leuk vond en dat heb ik echt nog nooit gehad en vooral zo sterk gevoeld.
Hij vond mij ook leuk en we hebben meteen die avond weer afgesproken (hij woont in mijn buurstad), dat was erg gezellig. Bij dat 1e afspraakje was hij erg beleefd en niet opdringerig maar dat 2e afspraakje hebben we wel gezoend. binnen in het cafe een paar kleine voorzichtige kusjes maar later buiten wat minder voorzichtig 
Wederom voelde ik dingen bij het zoenen die ik echt nog nooit gevoeld had, echt alsof er een electrische shock door me heen ging.
Ik vind het heel erg dubbel, we leken wel pubers en zo voel ik me ook maar vd andere kant vind ik de dingen die ik voel ook heel erg overweldigend. Ik weet/denk dat het erbij hoort maar bijvoorbeeld de onzekerheid van 'is het wederzijds' vind ik echt zo irritant.. Zo hard aan mijzelf gewerkt de laatste jaren en ik heb daar zo geen zin in maar ik vind het ook wel weer grappig want ik heb dit lang niet gehad. (En zeker niet zo 'heavy'..)
Nogmaals ik ben te oud om nog in sprookjes te geloven en in 'de ware' heb ik nooit echt geloofd. (En de gedachte 'zou dat dan toch bestaan' durf ik nog niet helemaal toe te laten..) Ik heb geen idee waar dit heen gaat, dat zien we vanzelf (En mocht het nergens heen gaat is dat echt geen ramp want ik ben gelukkig met mijzelf) maar ik wilde dit wel even kwijt... Denk je alles op een rijtje te hebben, krijg je dit... 

Maar in welk opzicht is dit een blooper of een mopper MissHolmes?

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

11-02-2025 om 12:16

lientje69 schreef op 11-02-2025 om 12:12:

Maar in welk opzicht is dit een blooper of een mopper MissHolmes?

Het is een mopper omdat ik zo van mijn padje af ben, snap dat nou...   
Vooral de onzekerheid of het ook wederzijds is (genoeg aanwijzingen van wel en hij zei het ook mjah ik ben snel een doemdenker) is killing... En ook onlogisch want ik heb geen lover nodig om gelukkig te zijn...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.