Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

MellowTurkey78

MellowTurkey78

31-12-2023 om 08:49

Wandelvrouwtje schreef op 31-12-2023 om 08:37:

ik laat het kattenluik vanaf nu maar open (niet dat we een keus hebben, trouwens, het slot is kapot), als die kat zo graag naar buiten wil dan gaat hij naar. Hij is wel nerveus, maar wil toch naar buiten. Ik hoop wel dat hij zo weer terugkomt, ben bang dat ik nerveuzer ben dan hij

Ja inderdaad. Hij loopt echt niet in 7 sloten tegelijk.

Haha ook herkenbaar, jaren terug nog bij mijn ouders was kat rond 24u buiten. Ik totaal in paniek, komt ie  een uur of 3 op zn gemakje binnen lopen met een gezicht van 'waar maakje je druk om...' 

Een van onze katten is drie jaar geleden bijna 5 dagen weggeweest. Dus sindsdien zitten ze binnen zodra de vuurwerkverkoop begint. 
Voor die tijd vond ie vuurwerk onaangenaam, nu is ie doodsbang. Het duurt soms wel twee maanden voor ie weer normaal naar buiten durft. 

Al keihard lachend je hoofd naar achteren gooien en loeihard tegen de muur stoten om vervolgens voorover te buigen en het glas van je dochter uit haar handen koppen. 
Goeie actie 🙄🤦🏼‍♀️

😂

MellowTurkey78

MellowTurkey78

31-12-2023 om 12:08

SuzyQFive schreef op 31-12-2023 om 09:12:

Al keihard lachend je hoofd naar achteren gooien en loeihard tegen de muur stoten om vervolgens voorover te buigen en het glas van je dochter uit haar handen koppen.
Goeie actie 🙄🤦🏼‍♀️

😂

Aaaaaaauwww doe je een beetje voorzichtig? 

Hier ook 2 monsters die niet echt graag naar buiten gaan met het vuurwerk. Al hoewel, het valt eigenlijk nog wel mee. Gisteren avond ging het even een beetje los maar het is nu rustig. Een van de dames ging wel in de zeikende regen naar buiten, kwam weer binnen, weer naar buiten etc en dat 5 keer in 15 minuten oid haha. De andere, eigenlijk voornamelijk buitenkat, zit al de hele dag binnen, die gaat alleen ff naar buiten zo om dr behoefde te doen want we hebben allang geen kattenbak meer. Wel zetten we er even tijdelijk eentje neer straks zodat ze niet naar buiten hoeven als ze niet willen of durven. Maar het luikje dicht begin ik niet aan. Onze 'buitenkat' kan zo panisch worden als ze naar buiten wilt dat ze hele mooie krassen in het nieuwe glas van onze achterdeur heeft gezet toen we haar wel binnen moesten houden ivm een narcose ze volgende dag. Gelukkig hebben we nog wat gabapentine liggen wat we rond 22u geven zodat ze het allemaal iets minder mee krijgen want ze zijn allebei als de dood voor vuurwerk. Dus hopelijk schieten ze het straks snel de lucht in (ookal is er een vuurwerk verbod in de gemeente waar ik woon) en is het weer lekker snel klaar.

Ik had extra veel oliebollen dit jaar, dus het deeg verdeeld over drie kommen. Begonnen met de eerste kom, in de keuken, en de andere twee stonden op tafel in de huiskamer. Kom ik terug in de kamer, ligt de hele tafel vol beslag. Het was meer gerezen dan ik had verwacht 😂

Oja, dat rijzen, ik herinner me uit mijn jeugd een hele grote beslagkom (doorsnede 40 cm?) die met een theedoek erover op de verwarming geplaatst werd. Die kom kwam maar eenmaal per jaar te voorschijn.....

MellowTurkey78

MellowTurkey78

31-12-2023 om 16:07

MMcGonagall schreef op 31-12-2023 om 14:56:

Ik had extra veel oliebollen dit jaar, dus het deeg verdeeld over drie kommen. Begonnen met de eerste kom, in de keuken, en de andere twee stonden op tafel in de huiskamer. Kom ik terug in de kamer, ligt de hele tafel vol beslag. Het was meer gerezen dan ik had verwacht 😂

Met andere woorden jij hebt straks oliebollen voor de hele straat 

Samen met dochter haar kamermuur geverfd. Zo hard op mijn hand geleund dat mijn wijsvinger nu deels gevoelloos is. En ik heb verf aan de zijkant van mijn schoen. En ik heb de achterkant van de kwast in de verf laten vallen. Maar het wordt wel mooi!

MellowTurkey78

MellowTurkey78

01-01-2024 om 11:50

En ik heb de 1e blunder voor 2024 alweer op mn naam staan; veel eieren in de koelkast en er viel er 1 kapot toen ik een ei wilde pakken 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

03-01-2024 om 07:28

Mopper: kat en ik hebben nu echt ruzie.. Ondanks dat ze al voorzien was van eten (ik heb voerbakjes met timer en deksel) vond ze het nodig om mij net wakker te maken.. 
Ik wil goudvissen...

Echt waar hoor... Ik ben er altijd zooo zeker van dat ik mijn afspraken gewoon na kom, ook als ik een telefonsiche afspraak heb. Had ik dus vanmorgen een telefonische afspraak om 11 uur... En ja, toen sliep ik nog, om half 12 toen hij nog een keer belde ook. Ik werd uiteindelijk om half 2 een keer wakker. Ik slaap nooit zo lang dus zal het wel nodig gehad hebben maar vind het ook wel een beetje balen, nu moet ik weet ik weet niet hoe lang wachten tot ik weer gebeld wordt... Grrrr

heb ik een big shopper vol statiegeld-flessen,  is de automaat stuk. Kon dus niet veel boodschappen meenemen. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

03-01-2024 om 18:20

Broodjebrie schreef op 03-01-2024 om 16:16:

heb ik een big shopper vol statiegeld-flessen, is de automaat stuk. Kon dus niet veel boodschappen meenemen.

Ok dat is geen ramp maar wel rete-irritant...

Ik heb straks een reünie van de door corona opgeheven hobbybijeenkomsten. Zin in🙂
Heel leuk om al die mensen na 3 jaar weer te zien. 
Ik dacht weer moeten wel op tijd eten.  Dat ik mij nog even in kan kleden en niet ruikend naar uien weg hoef. 
Met een student die wel/ niet/ toch wel maar later mee-eet of toch niet had ik gekozen voor iets dat goed op te warmen was.  Lekker op tijd begonnen, zodat we op tijd aan tafel konden met degenen die wel thuis waren, ik had bedacht zo rond 18.10 -18.15.
Toch iets mis gegaan in mijn planning 17.55 had ik de maaltijd klaar en even warm houden was geen optie want de bovenkant was al aan de bruine knapperige kant. 
Man en zoon morrend naar beneden,  weet jij wel dat we pas om 14.00 begonnen met de lunch na ons geklus?
Eh, ja eh foutje!  Oeps.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.